Smartere valg
Blink-teknologien er den mest effektive måten å øke effekten på en boligannonse på FINN, men likevel er det svært få boligselgere som er klar over denne muligheten. De spør gjerne etter ukens bolig, men ellers kjenner de lite til mulighetene. Vi ønsker at boligselgerne skal kjenne til mulighetene og være i bedre stand til å ta riktig valg når de skal selge sin bolig, samtidig som vi ønsker å hjelpe meglerne som har gått inn i samarbeid med oss rundt Blink og gjøre jobben deres enda enklere ved å bygge etterspørsel etter Blink.
Egen nettside
Første steget var å lansere en nettside hvor vi enkelt forklarer teknologien bak, og fordelene med Blink for boligselger. Her har vi muligheten til å oppdatere med ny innsikt og teste budskap mot sluttbrukere så vi gjør det mest mulig forståelig for boligselgerne.
Smarte veier inn
I juni la vi på en plassering på forsiden av FINN eiendom. Her er det et generelt budskap om Blink-teknologien og en knapp som tar deg videre til nettsiden.
Neste steg blir å lage smartere innganger som passer bedre inn i brukernes flyt. Boliger som har aktive Blink-kampanjer, vil bli markert i søkeresultatet med en rakett — denne blir gjennomgående på alle plasseringer om Blink. Du kan ikke klikke på raketten, men inne på eiendomsannonsen vil raketten dukke opp igjen og det kommer informasjon om effekten denne boligen har fått fra Blink og en link videre til nettsiden for å finne ut mer om hvorfor.
Denne funksjonaliteten vil bli testet gjennom de neste ukene og noen vil få denne opplevelsen veldig snart.
Etter hvert vil dette dukke opp i FINN-appen og andre plasseringer også, men først vil det kun være synlig på web.
Hva med meglerne?
De meglerne som har en Blink-partneravtale med FINN og som har satset på oss som samarbeidspartner, vil bli profilert på nettsiden. Når en boligselger klikker seg inn til nettsiden fra en boligannonse tilhørende en av våre partnere, vil vi profilere denne partneren på nettsiden og drive trafikk videre til meglers hjemmeside hvor de har mulighet til å gå i dybden på sine markedsføringspakker.