Paul Mykkeltvedt

Dette gjør FINN eiendom i koronakrisen

Koronakrisen gjør hverdagen vår litt mer utfordrende. Vi i FINN eiendom jobber hver dag med å gjøre løsningene våre bedre for bransjen. I samarbeid med hele eiendomsbransjen vil vi gjøre et bransjeløft. Og da trenger vi alle dere i ryggen.

- Skal opprettholde vår posisjon

Det er utfordrende for mange å opprettholde en normal hverdag etter utbruddet av koronaviruset. FINN følger til enhver tid råd og anbefalinger fra FHI og helsemyndighetene. For oss betyr det at alle medarbeidere som kan jobbe hjemmefra, har fått beskjed om at de bør gjøre det, og opprettholde daglig drift derfra. Det betyr samtidig ikke at all aktivitet på kontoret skal opphøre; det kan i noen tilfeller være gode grunner til å jobbe fra kontoret, men dette tas det vurderinger på. Det viktigste for oss er at liv og helse er i behold hos våre ansatte.

- Teknologien har heldigvis kommet så langt at vi kan gjøre mange grep for å opprettholde FINNs posisjon og status i samfunnet og bransjen, sier Paul Mykkeltvedt, salgsdirektør i FINN eiendom. - Et velfungerende boligmarked er viktig for Norge, og FINN.no er en avgjørende markedsplass. Vi bidrar til trygge eiendomstransaksjoner og nyttige statistikker for samfunnet og norsk økonomi.

  • Paul Mykkeltvedt, salgsdirektør i FINN eiendom

    Paul Mykkeltvedt, salgsdirektør i FINN eiendom

Sammen om et bransjeløft

For å forstå behovet deres, tar vi imot innspill fra hele bransjen. Vi skal gjøre det vi kan for å møte kollektive behov, men for å få til dette trenger vi at hele bransjen stiller seg bak. Har du et innspill eller et behov? Da ønsker vi at du spiller det inn til Eiendom Norge som håndterer dette. Situasjonen kan endre seg når som helst, og sammen kan vi få til et bransjeløft.

Dette sier kundene våre om situasjonen

Kjetil Reinsberg, administrerende direktør i Eiendomsmegler 1 Midt-Norge:

"Markedet fungerer fortsatt. De som selger nå, får mye oppmerksomhet rundt sin bolig. Det er et stort boligbehov i Midt-Norge, og vi ser ikke annerledes på markedet nå enn hva som var tilfelle før krisen."

André Øren, kjedesjef DNB Eiendom:

"Det er stort og se en samlet bransje ta ansvar for både å bremse pandemien, samtidig som vi tar det viktige ansvaret å sørge for at det fortsatt er aktivitet i boligmarkedet! Behovet for å få solgt er kanskje sterkest for tusenvis av familier som har kjøpt bolig, og som er avhengig av å få solgt den gamle. Sammen skal vi sørge for at det fortsatt lar seg gjøre."

Monica Onsrud, avdelingsdirektør kunde/marked hos JM Bolig:

"Hos oss er det foreløpig full produksjon på alle våre byggeplasser og vi følger selvfølgelig alle anbefalingene fra myndighetene. Vi har frem til nå også hatt godt salg. Vi hadde en kunde som fant drømmeboligen hos oss via FINN forrige lørdag, og kjøpte på søndag. FINN.no fungerer best som salgskanal. På nåværende tidspunkt ser vi ingen grunn til å nedjustere våre markedsbudsjetter, men vi vil prioritere annerledes."

Tommy Kaland, daglig leder i Kaland & Partners:

"Vi har alle meglere på jobb og har fullt trykk. 20 nyheter denne uken og tilsvarende den neste uken. Vi kjører visninger på vanlig måte, men tar selvsagt hensyn til de rådende forhold og følger selvsagt nøye myndighetens råd. Vi er optimistiske og offensive og er sikker på at vi kommer oss styrket gjennom dette. For det vil gå over."

Slik kan du tilpasse annonseringen i dag

Bildekarusell

Vi har åpnet opp for at kjedene kan bruke bilde nummer 4 i boligannonser til informasjon om visningspolicy i disse dager. Dette er gjort i samarbeid med Eiendom Norge.

Snarvei til 360-visning

Mange ønsker å se en bolig via 360-visning eller videovisning. Nå finnes et filter med snarvei til boliger med slik visning. Dette gjør det enklere å navigere og kunne vurdere boliger for kjøper.

Visningspåmelding

Vi jobber med å synliggjøre visningspåmelding, som flere meglere sender oss lenker til. Slik kan boligkjøper booke privatvisning når det måtte passe. Dette gjør det både enklere både for megler og kjøper, og er et bidrag til å minimerer smitterisikoen.

Dette vil i første omgang være en midlertidig løsning for å møte behovet raskt. Vi vil vurdere mer robuste tekniske og kommersielle løsninger senere.

Husk at vi også har en egen annonsetype for boligprosjekter som kommer for salg. Da kan du markedsføre prosjektene dine i tidligfase. Les mer om "Kommer for salg" under.