FOTO: OBOS Block Watne
FOTO: OBOS Block Watne

— Den nye prosjektannonsen er en innertier!

Med den nye annonsen Nybygg Prosjekt kan du markedsføre nybyggprosjekter på en smakfull og effektiv måte. Boligselger i OBOS Block Watne, Anders Gogstad, sier at annonsen er akkurat det han har ønsket seg.

Publisert 11. juni 2021 kl. 13.26

I mars lanserte vi en splitter ny prosjektannonse på FINN. Sammen med annonsen Nybygg Kommer for salg, kan du annonsere nybyggprosjekter i alle faser — fra før byggestart og helt til siste enhet er solgt. OBOS Block Watne er en av våre kunder som har tatt i bruk den nye annonsen, Nybygg Prosjekt. Vi tok en prat med en av deres salgskonsulenter for å høre litt om hvordan de har jobbet med den.

Anders Gogstad har jobbet som boligselger i Block Watne, nå OBOS Block Watne, i over 25 år. Etter å ha beveget seg over til prosjektsalg de siste årene, har annonsering på FINN blitt en naturlig del av hverdagen hans. For å markedsføre et boligprosjekt på Løkenåsen platå i Lillestrøm kommune i mars, har han tatt i bruk både annonsen Nybygg kommer for salg og den nye FINN-annonsen, Nybygg Prosjekt, som ble lansert 1. mars i år. Kombinasjonen av disse gjør at du som selger boliger på FINN kan samle interessenter helt fra prosjektfasen frem til siste enhet er solgt.

— Jeg lanserte enhetene på Løkenåsen platå med annonsen Nybygg Kommer for salg i mars, og fortsatte markedsføringen med prosjektannonsen fra 18. mars. Salget startet 8. april, og per nå har jeg solgt 11 av 19 enheter, sier Gogstad.

I dag har 4060 unike brukere sett annonsen på FINN, og den har fått 8558 klikk.

Mer kvalifiserte leads via FINN

Selv om den nye prosjektannonsen var litt annerledes å jobbe, var den brukervennlig å sette opp, og overraskende lett å jobbe med, ifølge han selv. Blant de nye funksjonene med Nybygg Prosjekt, likte Gogstad spesielt at man kan fremheve fire enheter for ekstra oppmerksomhet, og tidslinjen i toppen som gir potensielle boligkjøpere god oversikt over fremdriften til prosjektet. Han er likevel nøye med å behandle interessentene raskt og sørge for tett oppfølging.

— Når jeg får varsel om nye interessenter, følger jeg de opp så fort jeg har mulighet, enten via e-post eller telefon. Jeg merker fort hvem som legger igjen kontaktinfo kun for å få prospekt, men alle kvalifiserte leads får god oppfølging. Min opplevelse er at de som ser på boliger på FINN ofte er interesserte — at de faktisk har en tanke om å kjøpe bolig. Leads jeg får via FINN er mer kvalifiserte enn kampanjer jeg har i andre kanaler.

Gogstad forteller at han også bruker andre av Schibsteds kanaler, både bannerannonser og print, i tillegg til sosiale medier for å spre markedsføringen på flere plattformer. Kombinasjonen av alle kanalene har gitt han merkbar økning i antall interessenter, men det meste har kommet via Nybygg Prosjekt. Dette har også gitt synergieffekt til andre prosjekter som OBOS Block Watne allerede har for salg i samme område.

— Jeg vil si at dette er en innertier! Annonsen er akkurat det vi har ønsket oss, og salget har gått over all forventning, avslutter Gogstad fornøyd.

Vil du lære hvordan du lykkes med annonsering av nybygg på FINN? Ta vårt videokurs!

Med annonsene Nybygg Kommer for salg og Nybygg Prosjekt har du et fullspekket tilbud for markedsføring av dine boligprosjekter i alle faser — fra planlegging til siste enhet er solgt! Vi har laget et videokurs til deg, med smarte tips og råd til hvordan du lykkes med annonsering av nybygg på FINN.

Kurset tar ca. en time og det er selvsagt helt gratis for deg som er bedriftskunde av FINN.

Nysgjerrig på kurset? Her er en smakebit!

Vår egen salgssjef i FINN eiendom, Mona Andreassen, er kursholder. Hun lærer deg alt du trenger å vite om annonsene Nybygg Kommer for salg og Nybygg Prosjekt i vårt videokurs. Lykke til med kurset!