Bildegalleri
(1/1)
LGB G - 20841 - Tilhengervogn-lokomotiv (1) - Sächsische Dampflok IV K 132 med t
Til salgs7 719 kr
Beskrivelse
LGB G - 20841 - Damplokomotiv (1) - Schsische Dampflok IV K 132 med ryk - Schs.Sts.E.B.; Kniglich Schsische Staatseisenbahnen
Organisasjonsnummer: 132
Testet og fungerer.
4-akslet drift
Frontlys etter kjreretningen.
Rookgenerator
P 1980-tallet ble IV K 132 restaurert av DR som en tradisjonell lokomotiv i en svrt attraktiv statlig jernbanefarge. Den nye LGB-modellen gjengir det autentiske utseendet til dette tradisjonelle lokomotivet. Samtidig skiller malingen seg betydelig fra den landlige jernbanversjonen som tidligere ble tilbudt i LGB-sortimentet. LGB-modellen er utstyrt med to motorer og har dermed stor trekkraft.
Model
De Kongelige Saksiske Statsbaner vedlikeholdt et smalsporet nett med mer enn 150 km spor for pne opp de bergige industromrdene i Sachsen. Etter mislykkede forsk med Fairlie- og Klose-lokomotiver ble totalt 96 Meyer-gelede lokomotiver satt i drift fra 1892, den strste serien av dette uvanlige designet noensinne. Begge motorene er hengslet, hvor utlpsdampen fra den bakre hytrykksmotoren driver de fremre sylindrene.
Lokomotivene viste seg vre plitelige og ble ogs brukt p andre smalsporlyper i st-Tyskland, for eksempel p Rgen, etter at de ble tatt inn i Deutsche Reichsbahn. P 1950-tallet ble 22 lokomotiver oppgradert ved RAW Grlitz, det vil si at de fikk nye sveiste kjeler, rammer og sylindere. I dag kjrer noen av lokomotivene p museumstog, inkludert den restaurerte tradisjonelle lokomotivet 132 i fargene til K.Schs.Sts.E.B.
Bilder er en del av beskrivelsen.
Lokomotiver har 1 mneds garanti etter kjp.
Hvis defekt, returner gratis innen 1 mned fra Nederland.
Alle pakkene sendes med anbefalt og forsikret levering.
Organisasjonsnummer: 132
Testet og fungerer.
4-akslet drift
Frontlys etter kjreretningen.
Rookgenerator
P 1980-tallet ble IV K 132 restaurert av DR som en tradisjonell lokomotiv i en svrt attraktiv statlig jernbanefarge. Den nye LGB-modellen gjengir det autentiske utseendet til dette tradisjonelle lokomotivet. Samtidig skiller malingen seg betydelig fra den landlige jernbanversjonen som tidligere ble tilbudt i LGB-sortimentet. LGB-modellen er utstyrt med to motorer og har dermed stor trekkraft.
Model
De Kongelige Saksiske Statsbaner vedlikeholdt et smalsporet nett med mer enn 150 km spor for pne opp de bergige industromrdene i Sachsen. Etter mislykkede forsk med Fairlie- og Klose-lokomotiver ble totalt 96 Meyer-gelede lokomotiver satt i drift fra 1892, den strste serien av dette uvanlige designet noensinne. Begge motorene er hengslet, hvor utlpsdampen fra den bakre hytrykksmotoren driver de fremre sylindrene.
Lokomotivene viste seg vre plitelige og ble ogs brukt p andre smalsporlyper i st-Tyskland, for eksempel p Rgen, etter at de ble tatt inn i Deutsche Reichsbahn. P 1950-tallet ble 22 lokomotiver oppgradert ved RAW Grlitz, det vil si at de fikk nye sveiste kjeler, rammer og sylindere. I dag kjrer noen av lokomotivene p museumstog, inkludert den restaurerte tradisjonelle lokomotivet 132 i fargene til K.Schs.Sts.E.B.
Bilder er en del av beskrivelsen.
Lokomotiver har 1 mneds garanti etter kjp.
Hvis defekt, returner gratis innen 1 mned fra Nederland.
Alle pakkene sendes med anbefalt og forsikret levering.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Nederland
| FINN-kode | 442972240 |
|---|---|
| Sist endret | 23.12.2025 kl. 13:01 |








