Bildegalleri
(1/1)
Rivarossi H0 - Elektrisk lokomotiv (1) - E432 033 FS Fullstøtt modell med tilbeh
Til salgs1 764 kr
Beskrivelse
Tresystemlokomotiv E432 033 i Castano-Isabella-livrea Epoca III-IVa.
Digital modell med fungerende lys ogs i analog.
Utmerkede forhold
Lokomotivene trifase FS E.432 ble bygget i 1928 av Breda og var i tjeneste til 1976, og representerer en av de mest kraftfulle og allsidige modellene innen italiensk trifase elektrisk drift.
E.432 tok toppen av den italienske trefases traction, og viste stor kraft og plitelighet, men ble gradvis erstattet med innfringen av likestrm. I dag str de igjen som verdifulle vitner om en pionrperiode i jernbanens historie.
Designr: 1926
Bygging: 1928, med 40 enheter produsert av Societ Ernesto Breda.
De ble utviklet for erstatte E.431, som ble vurdert som lite tilfredsstillende.
Forsyning: trefases vekselstrm p 3,6 kV ved 16 Hz.
Kontinuerlig effekt: 2.200 kW
Maksimal hastighet: 100 km/t
Rigg: 1D1 (en lokomotiv med fire motoraksler koblet sammen og to brende)
De brukte kollektorindusjonsmotorer med stangtransmisjon og vsketrekantreostat.
Fra 1929 ble det brukt p viktige linjer som Porrettana og Brennero, og senere ogs mellom Torino og Genova, i Val di Susa og langs de liguriske kystlinjene.
Treningsrundene var raske, ekstremt direkte og internasjonale, ofte i dobbeltspor med andre trefasede grupper (E.431, E.333, E.554).
Det siste trefasede toget ble tildelt E.432.008 den 25. mai 1976, p strekningen AlessandriaAcqui Terme.
Etter denne datoen ble E.432 tatt ut av bruk og mange ble demontert, selv om de fortsatt var effektive.
Bevarte eksemplarer
E.432.001: bevart p Museo Nazionale Ferroviario di Pietrarsa
E.432.031: oppbevart p Museo Ferroviario Piemontese di Savigliano, i pvente av restaurering.
Digital modell med fungerende lys ogs i analog.
Utmerkede forhold
Lokomotivene trifase FS E.432 ble bygget i 1928 av Breda og var i tjeneste til 1976, og representerer en av de mest kraftfulle og allsidige modellene innen italiensk trifase elektrisk drift.
E.432 tok toppen av den italienske trefases traction, og viste stor kraft og plitelighet, men ble gradvis erstattet med innfringen av likestrm. I dag str de igjen som verdifulle vitner om en pionrperiode i jernbanens historie.
Designr: 1926
Bygging: 1928, med 40 enheter produsert av Societ Ernesto Breda.
De ble utviklet for erstatte E.431, som ble vurdert som lite tilfredsstillende.
Forsyning: trefases vekselstrm p 3,6 kV ved 16 Hz.
Kontinuerlig effekt: 2.200 kW
Maksimal hastighet: 100 km/t
Rigg: 1D1 (en lokomotiv med fire motoraksler koblet sammen og to brende)
De brukte kollektorindusjonsmotorer med stangtransmisjon og vsketrekantreostat.
Fra 1929 ble det brukt p viktige linjer som Porrettana og Brennero, og senere ogs mellom Torino og Genova, i Val di Susa og langs de liguriske kystlinjene.
Treningsrundene var raske, ekstremt direkte og internasjonale, ofte i dobbeltspor med andre trefasede grupper (E.431, E.333, E.554).
Det siste trefasede toget ble tildelt E.432.008 den 25. mai 1976, p strekningen AlessandriaAcqui Terme.
Etter denne datoen ble E.432 tatt ut av bruk og mange ble demontert, selv om de fortsatt var effektive.
Bevarte eksemplarer
E.432.001: bevart p Museo Nazionale Ferroviario di Pietrarsa
E.432.031: oppbevart p Museo Ferroviario Piemontese di Savigliano, i pvente av restaurering.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Italia
| FINN-kode | 440817454 |
|---|---|
| Sist endret | 7.12.2025 kl. 12:47 |








