Bildegalleri
(1/1)
Märklin H0 - 37421 - Tog enhet (1) - 4-delt elektrisk togsett 'Koploper' - NS
Til salgs4 706 kr
Beskrivelse
Mrklin H0 - 37421 - 4-delt elektrisk togsett "Koploper" - NS
Bedriftsnummer: 4221
Flerleddet elektrisk togsett fra Nederlandse Spoorwegen (NS). Serie EDL4, 'Koploper' som Intercity-tog ICM-4 i den aktuelle utgaven. 1 endevogn mBDk 2. klasse, 1 midt-vogn mB 2. klasse, 1 midt-vogn A 1. klasse, 1 endevogn sBFk 2. klasse.
4-delt utgave. Chassis i den motoriserte sluttvognen laget i stpt aluminium. Med Digital-decoder mfx, 5-polig skrskret motor med gyngedemper og lydgenerator. Kabiner i begge sluttvogner med interir. 2 aksler i en svingarm drevet. Antiskli-bnd. Strmforsyning avhengig av kjreretning over alltid den forreste motorenheten. Spesielle kortkoblinger med skarpe styringer. Standard innebygd interirbelysning. Frontlys med realistiske lysgule LED-er. Interirbelysning med varmhvite LED-er. Interiret tilpasses det aktuelle vogn-typen. Frontlys, 2 rde sluttlys og interirbelysning er tradisjonelt i drift, digitalt styrbart. Detaljert utfrelse av kjreverk og konstruksjon. P sluttvognene vises 'Scharffenberg'-koblingen med deksel. For dobbelttraksjon flger en ekstra 'Scharffenberg'-kobling med (se siste bilde). I serien er sluttvognene utstyrt med lukkede overgangsdrer. Visning av svingdrer med vippeluke som er forskjvet til siden p en sluttvogn, er mulig med de medflgende innstikkdelene. Total lengde p toget er 114,8 cm.
Historie
Kopplper. For moderniseringen av det raske passasjertrafikken trengte Nederlandse Spoorwegen p midten av 1970-tallet nytt materiell. I det tett befolkede landet er fleksibelt brukbare tog ndvendige for hndtere trafikken i byomrdene. Derfor ble totalt 144 togsatte, familien Koploper, satt i trafikk fra 1977 til 1994, som ved stasjonene kan skilles og kobles raskt og enkelt. Det viste seg ogs viktig gjre det mulig for passasjerene bytte mellom enhetene under kjring. Derfor ble frerhuset resolutt plassert etasjen oppover, og motorvognene ble utstyrt med overganger i frontene. Denne innretningen gir Koploperne et robust, enestende utseende. Koploperne ble bygget av firmaene Talbot, CEM Oerlikon og Holec, og ble tatt inn i Nederlandse Spoorwegen som serie 4000 og 4200, som blant annet skiller seg ut gjennom ulike motoriseringer. Fram til nylig ble Koploperne utsatt for en moderniseringsblge, hvor de ble utstyrt med aircondition og tilrettelegging for funksjonshemmede. Togsettene, som kan n opptil 160 km/t, kjrer i de klassiske fargeskjemaene til NS, men brukes ogs gjerne som reklameflater, som for eksempel for de olympiske leker i 2008 i Beijing. Koploperne er utvilsomt en vellykket utvikling innen jernbaneteknologi, og med sitt uvanlige utseende preger de tydelig passasjertrafikken i Nederland.
Ny, se akslene og hjulbanene i upklagelig ovp med tilbehr ("Scharffenberg"-koblingsforbindelse).
Testet p alle (digitale) funksjoner.
Se p bildene for et godt inntrykk, disse er en del av beskrivelsen.
Bedriftsnummer: 4221
Flerleddet elektrisk togsett fra Nederlandse Spoorwegen (NS). Serie EDL4, 'Koploper' som Intercity-tog ICM-4 i den aktuelle utgaven. 1 endevogn mBDk 2. klasse, 1 midt-vogn mB 2. klasse, 1 midt-vogn A 1. klasse, 1 endevogn sBFk 2. klasse.
4-delt utgave. Chassis i den motoriserte sluttvognen laget i stpt aluminium. Med Digital-decoder mfx, 5-polig skrskret motor med gyngedemper og lydgenerator. Kabiner i begge sluttvogner med interir. 2 aksler i en svingarm drevet. Antiskli-bnd. Strmforsyning avhengig av kjreretning over alltid den forreste motorenheten. Spesielle kortkoblinger med skarpe styringer. Standard innebygd interirbelysning. Frontlys med realistiske lysgule LED-er. Interirbelysning med varmhvite LED-er. Interiret tilpasses det aktuelle vogn-typen. Frontlys, 2 rde sluttlys og interirbelysning er tradisjonelt i drift, digitalt styrbart. Detaljert utfrelse av kjreverk og konstruksjon. P sluttvognene vises 'Scharffenberg'-koblingen med deksel. For dobbelttraksjon flger en ekstra 'Scharffenberg'-kobling med (se siste bilde). I serien er sluttvognene utstyrt med lukkede overgangsdrer. Visning av svingdrer med vippeluke som er forskjvet til siden p en sluttvogn, er mulig med de medflgende innstikkdelene. Total lengde p toget er 114,8 cm.
Historie
Kopplper. For moderniseringen av det raske passasjertrafikken trengte Nederlandse Spoorwegen p midten av 1970-tallet nytt materiell. I det tett befolkede landet er fleksibelt brukbare tog ndvendige for hndtere trafikken i byomrdene. Derfor ble totalt 144 togsatte, familien Koploper, satt i trafikk fra 1977 til 1994, som ved stasjonene kan skilles og kobles raskt og enkelt. Det viste seg ogs viktig gjre det mulig for passasjerene bytte mellom enhetene under kjring. Derfor ble frerhuset resolutt plassert etasjen oppover, og motorvognene ble utstyrt med overganger i frontene. Denne innretningen gir Koploperne et robust, enestende utseende. Koploperne ble bygget av firmaene Talbot, CEM Oerlikon og Holec, og ble tatt inn i Nederlandse Spoorwegen som serie 4000 og 4200, som blant annet skiller seg ut gjennom ulike motoriseringer. Fram til nylig ble Koploperne utsatt for en moderniseringsblge, hvor de ble utstyrt med aircondition og tilrettelegging for funksjonshemmede. Togsettene, som kan n opptil 160 km/t, kjrer i de klassiske fargeskjemaene til NS, men brukes ogs gjerne som reklameflater, som for eksempel for de olympiske leker i 2008 i Beijing. Koploperne er utvilsomt en vellykket utvikling innen jernbaneteknologi, og med sitt uvanlige utseende preger de tydelig passasjertrafikken i Nederland.
Ny, se akslene og hjulbanene i upklagelig ovp med tilbehr ("Scharffenberg"-koblingsforbindelse).
Testet p alle (digitale) funksjoner.
Se p bildene for et godt inntrykk, disse er en del av beskrivelsen.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Nederland
| FINN-kode | 440658072 |
|---|---|
| Sist endret | 6.12.2025 kl. 14:14 |








