Bildegalleri
(1/11)
Rammeforsterkning Nissan Navara D40
Til salgs4 950 kr
Beskrivelse
Har utviklet en måte å forsterke den mest påkjente delen av ramma på D40. Prinsipielt går dette på å sveise opp en ny ramme utenpå den originale ramma, som er en lukket firkantprofil.
De nye rammeprofilene i settet leveres som to og to vinkler som legges inntil originalramma, og sveises sammen med to sveisestenger. Vinklene er konstruert slik at sveisene kan sveises rett ovenfra, slik at en enklere får god og jevn sveisekvalitet.
Rammedelene er cnc skjært og knekt i 4 mm 440 Mpa stål. Treghetsmomentet, dvs styrken/stivheten i den nye ramma er vel 163% av den orginale, så selv om den orginale ruster helt av så har en fortsatt en sterkere ramme (beregning: se bilde). Samtidig er det viktig at ramma ikke blir for stiv, særlig i endene, slik at en unngår spenningskonsentrasjoner i tverrsnittet mellom ny og gammel ramme.
Vinklene leveres med litt overmål der sveisesømmene kommer, siden høyde og bredde på originalramma avhenger av hvor godt den er slipt ved fjerning av braketter.
Dette er for D40 king cab og dobbelcab, ikke pathfinder. Vet de har blitt brukt på noen pathfindere, men da må en vistnok påregne en del skjæring og tilpassing.
(Noen av bildene er fra en tidligere løsning med løse "små-vinkler" i hvert hjørne)
Frakt kommer i tillegg til oppgitt pris og sendes ikke mot oppkrav, kun forhåndsbetaling via enten nettbank eller vipps betaling.
NB: Bi Sveiseteknikk & Maskinering leverer kun ståldelene og styrkeberegningene av disse. Verkstedene må selvfølgelig sørge for godkjenning og fagmessig utførelse!
Prisen i annonsen er inklusive mva og gjelder for ett sett med deler.
De nye rammeprofilene i settet leveres som to og to vinkler som legges inntil originalramma, og sveises sammen med to sveisestenger. Vinklene er konstruert slik at sveisene kan sveises rett ovenfra, slik at en enklere får god og jevn sveisekvalitet.
Rammedelene er cnc skjært og knekt i 4 mm 440 Mpa stål. Treghetsmomentet, dvs styrken/stivheten i den nye ramma er vel 163% av den orginale, så selv om den orginale ruster helt av så har en fortsatt en sterkere ramme (beregning: se bilde). Samtidig er det viktig at ramma ikke blir for stiv, særlig i endene, slik at en unngår spenningskonsentrasjoner i tverrsnittet mellom ny og gammel ramme.
Vinklene leveres med litt overmål der sveisesømmene kommer, siden høyde og bredde på originalramma avhenger av hvor godt den er slipt ved fjerning av braketter.
Dette er for D40 king cab og dobbelcab, ikke pathfinder. Vet de har blitt brukt på noen pathfindere, men da må en vistnok påregne en del skjæring og tilpassing.
(Noen av bildene er fra en tidligere løsning med løse "små-vinkler" i hvert hjørne)
Frakt kommer i tillegg til oppgitt pris og sendes ikke mot oppkrav, kun forhåndsbetaling via enten nettbank eller vipps betaling.
NB: Bi Sveiseteknikk & Maskinering leverer kun ståldelene og styrkeberegningene av disse. Verkstedene må selvfølgelig sørge for godkjenning og fagmessig utførelse!
Prisen i annonsen er inklusive mva og gjelder for ett sett med deler.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Nøkkelinfo
- Bilmerke
- Nissan
- Tilstand
- Ny
Generell info
Frakt kommer i tillegg til oppgitt pris og sendes ikke mot oppkrav, kun forhåndsbetaling via enten nettbank eller vipps betaling.
NB: Bi Sveiseteknikk & Maskinering leverer kun ståldelene og styrkeberegningene av disse. Verkstedene må selvfølgelig sørge for godkjenning og fagmessig utførelse!
Prisen i annonsen er inklusive mva og gjelder for ett sett med deler.
NB: Bi Sveiseteknikk & Maskinering leverer kun ståldelene og styrkeberegningene av disse. Verkstedene må selvfølgelig sørge for godkjenning og fagmessig utførelse!
Prisen i annonsen er inklusive mva og gjelder for ett sett med deler.
Beliggenhet
| FINN-kode | 440520550 |
|---|---|
| Sist endret | 5.12.2025 kl. 13:36 |















