Bildegalleri
(1/1)
Liliput H0 - Elektrisk lokomotiv (1)
Til salgs2 352 kr
Beskrivelse
!!!Les beskrivelsen!!!
Tidlig H0 elektrisk lokomotiv,
Sannsynligvis Liliput/Kleinbahn ca. 1948/50, akselarrangement C, tung sinkstpt, grnnmalt,
Motoren og lysene fungerer, hjulene dreier, snekkedriften p motoren m fornyes.
Wehrmacht-motor, messingfelger, frontlykter, brukt.
i veldig god stand for alderen.
lokomotivet fungerer, kan trenge mindre reparasjoner eller restaurering.
Motorens historie
Et glimt inn i de frste smalsporede og Liliput-lokomotivene:
I 1947, bortsett fra hndviklede private eksperimenter, fantes det ingen brukbare motorer - bortsett fra den skalte Wehrmacht-motoren:
Denne motoren ble opprinnelig produsert for kontroll av luftvernkanoner (en "Kommandogert 40" hadde omtrent 32 av disse motorene!),
men ble ogs brukt som vindusviskermotor i fly!
(Denne Wehrmacht-motoren ble ogs brukt av Karl Gls, Sperl Spur 0 og en periode av Piko)
Erich Klein monterte det skalte Schrack-snekkegiret fra telefontelleren, utviklet av Schrack p motorakselen;
Erich Klein handlet i starten mye med Schrack, og dette selskapet var kjent for ham, ettersom han hadde lrt seg faget som leketysmaker der!
Totalt sett er lokomotivene Kleinbahn og Liliput fra slutten av 1940-tallet teknisk sett nesten identiske:
Messingramme, dreide hjul (messing for Klein, stl for Liliput), Wehrmacht-motor, snekkegir, svinghjul, Mrklin-type krokkobling -
og foringsrret var formet som en hatt og plassert p toppen
Disse maskinene tilbyr fortsatt utmerkede kjreegenskaper selv etter dagens standarder utmerket drift ved lav hastighet takket vre syvpolsmotoren, og anstendig rulleavstand takket vre svinghjulets masse, som lett kan overstige 100 cm i noen maskiner.
Portoprisen er kjent og inkluderer emballasje og frakt.
Tidlig H0 elektrisk lokomotiv,
Sannsynligvis Liliput/Kleinbahn ca. 1948/50, akselarrangement C, tung sinkstpt, grnnmalt,
Motoren og lysene fungerer, hjulene dreier, snekkedriften p motoren m fornyes.
Wehrmacht-motor, messingfelger, frontlykter, brukt.
i veldig god stand for alderen.
lokomotivet fungerer, kan trenge mindre reparasjoner eller restaurering.
Motorens historie
Et glimt inn i de frste smalsporede og Liliput-lokomotivene:
I 1947, bortsett fra hndviklede private eksperimenter, fantes det ingen brukbare motorer - bortsett fra den skalte Wehrmacht-motoren:
Denne motoren ble opprinnelig produsert for kontroll av luftvernkanoner (en "Kommandogert 40" hadde omtrent 32 av disse motorene!),
men ble ogs brukt som vindusviskermotor i fly!
(Denne Wehrmacht-motoren ble ogs brukt av Karl Gls, Sperl Spur 0 og en periode av Piko)
Erich Klein monterte det skalte Schrack-snekkegiret fra telefontelleren, utviklet av Schrack p motorakselen;
Erich Klein handlet i starten mye med Schrack, og dette selskapet var kjent for ham, ettersom han hadde lrt seg faget som leketysmaker der!
Totalt sett er lokomotivene Kleinbahn og Liliput fra slutten av 1940-tallet teknisk sett nesten identiske:
Messingramme, dreide hjul (messing for Klein, stl for Liliput), Wehrmacht-motor, snekkegir, svinghjul, Mrklin-type krokkobling -
og foringsrret var formet som en hatt og plassert p toppen
Disse maskinene tilbyr fortsatt utmerkede kjreegenskaper selv etter dagens standarder utmerket drift ved lav hastighet takket vre syvpolsmotoren, og anstendig rulleavstand takket vre svinghjulets masse, som lett kan overstige 100 cm i noen maskiner.
Portoprisen er kjent og inkluderer emballasje og frakt.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
El Salvador
| FINN-kode | 440362828 |
|---|---|
| Sist endret | 4.12.2025 kl. 12:57 |








