Bildegalleri
(1/11)
Tilbud på Rotwild R.X750 FS ULTRA
Til salgs89 900 kr
Beskrivelse
Originalpris 145.000. Du får med piggdekk, E-mtb utstyr og hjelm på kjøpet.
Tekniske stigninger og nedoverbakker i alpint terreng, stier blokkert med store steinblokker og røtter er det rette terreng for vår Big Mountain R.X750.
Når kun det beste er bra nok! Vår ultrastisykkelmodell.
Om du trives bedre på sti enn på vei, er R.X750 ULTRA ditt leketøy. Big Mountain på sitt beste, med et massivt 750 Wh-batteri og suverene egenskaper, er den designet for å takle det mest utilgjengelige av naturen og erobre de høyeste toppene.
Motordekselet til Brose Drive S Mag er laget av magnesium, noe som gjør at Brose kan presse enhetens vekt ned til 2,98 kg. På innsiden overfører en remdrift og to spragclutcher kraften til motoren. Clutchene er helt stille, kobles raskt inn og gir motstandsfri tråkking når motoren ikke hjelper deg. Drive S Mag produserer et dreiemoment på 90 Nm og blir bare slått av den kraftigere TQ-motoren. Ved maksimal effekt i Flex Power-modus tilbyr den opptil 410 % støtte, og fjerner redselen for bratte stigninger, men den gjør det med en kraftig summing.
I løpet av utviklingen av R.X750 Big Mountain Bike har designer Lutz Scheffer klatret over 250 000 høydemeter i et bredt spekter av terreng. Målet hans var å finne ut hvor mye batterikapasitet han trenger i gjennomsnitt på sine alpine terrengsykkeleventyr. Etter å ha vurdert de mange testturene var gjennomsnittsforbruket 750 Wh. Dette definerte tydelig ytelseskravene for det nye batteriet.
For å oppfylle disse kravene har den nye IPU750 den høyeste ytelsescelleteknologien av type 21700. De nye battericellene tilbyr over 60 prosent mer kapasitet enn 18650-cellene som for tiden er mye brukt i elsykkelbatterier. Utstyrt med mer aktivt materiale og sterkere ledere, leverer derfor celler i 21700-formatet betydelig mer energi. På grunn av den høyere energikapasiteten er cellen utsatt for færre ladesykluser og genererer også mindre varme, noe som igjen fører til lengre levetid.
Fordelene med den nye celleteknologien inkluderer betydelig lengre levetid, kortere ladetider og spesielt det kompakte designet. De 40 cellene som brukes i IPU750 er plassert i et høykvalitets, anodisert aluminiumshus for best mulig beskyttelse. I tillegg til totalvekten på ca. 3,7 kg, de små dimensjonene på 417 mm lengde og 104 mm bredde har også betydning for den plassbesparende plasseringen til batteriet. Resultatet er en uovertruffen, kraftig energilagringsenhet med en kapasitet på 750 Wh.
Denne ULTRA modellen har fått det aller nyeste batteriet IPU750 CARBON, som gir en ytterligere vektreduksjon med et komplekst, håndlaget hus av karbonfiber.
For enkel håndtering kan det semi-integrerte batteriet raskt og enkelt installeres og fjernes i den kompakte karbon-hulkammer nedrørskonstruksjonen ved hjelp av en Quick Lock-hurtigutløser. En skruelås tilgjengelig som tilbehør sikrer pålitelig IPU mot tyveri.
Karbonrammen til R.X750 er lett og ekstremt stiv – en hastighetsorientert nedoverbakkegeometri med lavt topprør, dyptliggende demper, 66 hodevinkel og 74 setevinkel samt en utvidet rekkevidde sørger for mye bevegelsesfrihet. En kombinasjon av et 29? forhjul og et 27,5? bakhjul støtter den gode håndteringen; med 29 tommers dekk forbedres rettningsstabiliteten og veltefølelsen reduseres; Livlige 27.5-dekk gir den beste smidigheten i utforkjøringene.
Tekniske stigninger og nedoverbakker i alpint terreng, stier blokkert med store steinblokker og røtter er det rette terreng for vår Big Mountain R.X750.
Når kun det beste er bra nok! Vår ultrastisykkelmodell.
Om du trives bedre på sti enn på vei, er R.X750 ULTRA ditt leketøy. Big Mountain på sitt beste, med et massivt 750 Wh-batteri og suverene egenskaper, er den designet for å takle det mest utilgjengelige av naturen og erobre de høyeste toppene.
Motordekselet til Brose Drive S Mag er laget av magnesium, noe som gjør at Brose kan presse enhetens vekt ned til 2,98 kg. På innsiden overfører en remdrift og to spragclutcher kraften til motoren. Clutchene er helt stille, kobles raskt inn og gir motstandsfri tråkking når motoren ikke hjelper deg. Drive S Mag produserer et dreiemoment på 90 Nm og blir bare slått av den kraftigere TQ-motoren. Ved maksimal effekt i Flex Power-modus tilbyr den opptil 410 % støtte, og fjerner redselen for bratte stigninger, men den gjør det med en kraftig summing.
I løpet av utviklingen av R.X750 Big Mountain Bike har designer Lutz Scheffer klatret over 250 000 høydemeter i et bredt spekter av terreng. Målet hans var å finne ut hvor mye batterikapasitet han trenger i gjennomsnitt på sine alpine terrengsykkeleventyr. Etter å ha vurdert de mange testturene var gjennomsnittsforbruket 750 Wh. Dette definerte tydelig ytelseskravene for det nye batteriet.
For å oppfylle disse kravene har den nye IPU750 den høyeste ytelsescelleteknologien av type 21700. De nye battericellene tilbyr over 60 prosent mer kapasitet enn 18650-cellene som for tiden er mye brukt i elsykkelbatterier. Utstyrt med mer aktivt materiale og sterkere ledere, leverer derfor celler i 21700-formatet betydelig mer energi. På grunn av den høyere energikapasiteten er cellen utsatt for færre ladesykluser og genererer også mindre varme, noe som igjen fører til lengre levetid.
Fordelene med den nye celleteknologien inkluderer betydelig lengre levetid, kortere ladetider og spesielt det kompakte designet. De 40 cellene som brukes i IPU750 er plassert i et høykvalitets, anodisert aluminiumshus for best mulig beskyttelse. I tillegg til totalvekten på ca. 3,7 kg, de små dimensjonene på 417 mm lengde og 104 mm bredde har også betydning for den plassbesparende plasseringen til batteriet. Resultatet er en uovertruffen, kraftig energilagringsenhet med en kapasitet på 750 Wh.
Denne ULTRA modellen har fått det aller nyeste batteriet IPU750 CARBON, som gir en ytterligere vektreduksjon med et komplekst, håndlaget hus av karbonfiber.
For enkel håndtering kan det semi-integrerte batteriet raskt og enkelt installeres og fjernes i den kompakte karbon-hulkammer nedrørskonstruksjonen ved hjelp av en Quick Lock-hurtigutløser. En skruelås tilgjengelig som tilbehør sikrer pålitelig IPU mot tyveri.
Karbonrammen til R.X750 er lett og ekstremt stiv – en hastighetsorientert nedoverbakkegeometri med lavt topprør, dyptliggende demper, 66 hodevinkel og 74 setevinkel samt en utvidet rekkevidde sørger for mye bevegelsesfrihet. En kombinasjon av et 29? forhjul og et 27,5? bakhjul støtter den gode håndteringen; med 29 tommers dekk forbedres rettningsstabiliteten og veltefølelsen reduseres; Livlige 27.5-dekk gir den beste smidigheten i utforkjøringene.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Nøkkelinfo
- Sykkeltype
- Elektriske
- Tilstand
- Ny
Generell info
EVO Elsykler tilbyr elsykler med løsninger som dekker de fleste daglige transportformål. Fellesnevneren er god kvalitet, flott design og en anvendelighet som gjør at du bruker elsykkelen mye mer enn du hadde tenkt til. Sykkelturene blir hyppigere, de blir lengre og de blir morsommere. Plutselig var det slutt på bilbruk i hverdagen.
Velkommen til EVO Elsyklers butikker i Nydalen, Skøyen, Stavanger eller Bergen hvor du kan få en god prat med erfarne elsyklister, svar på alle praktiske og tekniske spørsmål, få prøvesykle de modellene du er nysgjerrig på og dermed velge den som er best for deg.
Vi har egne verksted i butikken og utfører førstegangsservice gratis ved kjøp av elsykkel.
For garanti- og reklamasjonsrettigheter se her:
https://evoelsykler.no/kundesenter/
ÅPNINGSTIDER
Mandag til fredag 10-18 og lørdag 10-15
Hjertelig velkommen til en prøvekjøring og en hyggelig sykkelprat! Vi sender over hele landet!
Velkommen til EVO Elsyklers butikker i Nydalen, Skøyen, Stavanger eller Bergen hvor du kan få en god prat med erfarne elsyklister, svar på alle praktiske og tekniske spørsmål, få prøvesykle de modellene du er nysgjerrig på og dermed velge den som er best for deg.
Vi har egne verksted i butikken og utfører førstegangsservice gratis ved kjøp av elsykkel.
For garanti- og reklamasjonsrettigheter se her:
https://evoelsykler.no/kundesenter/
ÅPNINGSTIDER
Mandag til fredag 10-18 og lørdag 10-15
Hjertelig velkommen til en prøvekjøring og en hyggelig sykkelprat! Vi sender over hele landet!
Beliggenhet
Eff.rente 11,00 %. 120 000 o/5 år. Kostnad: 34 341 kr. Totalt 154 341 kr.
FINN-kode | 289871843 |
---|---|
Sist endret | 1.11.2023, 12:47 |