Bildegalleri
Focus Paralane² - 9.6 GC - EL-landeveissykkel
(1/33)
Inaktiv
Focus Paralane² - 9.6 GC Karbon - str. -57L - EL-gravel/ landeveissykkel!
Til salgs48 900 kr
Beskrivelse
Focus Paralane² 9.6 GC er et av flere landeveisalternativer med el-motor og batteri fra tyske Fazua/ www.fazua.com.
Elektriske motorer er ikke bare forbeholdt pendlersykler og terrengsykler, nå kommer el-motoren også for fullt på landeveien, asfalt og grus.
Focus Paralane² (uttales Paralane Squared) er den tyske produsentens sitt innovative bidrag i denne stadig voksende kategorien landeveissykler.
Med Paralane² 9.6 GC har vi her alternativet for deg som vil fortsette videre når asfalten slutter. Vi snakker et bredt bruksområde med den solide Shimano GRX gruppe og noe grovere dekk. Du står uansett fritt i valg av type dekk - vi har alle alternativer passende fra 28 mm. slicks til 35 mm. graveldekk.
Focus Paralane² 9.6 GC- Gravel (karbon) - Shimano GRX 810 2x11-delt (14.15 kg)
Fargevalg: Sand Brown
Veil. kr. 57.000,-
TILBUD kr. 48.900,-
Ta gjerne kontakt for TEST i Sandefjord.
- mer info? Ring Rolf 918 70 921, eller mail post@tender.no
- stor oversikt på våre sykler finner du på www.tilbudsykler.no
- husk, vi sender over hele landet for kun kr. 400,-
- finansiering, be om RENTEFRI betalingsutsettelse i 6-9 mnd., eller gunstig nedbetaling.
Leveringsstatus 21/03/21:
51S - UTSOLGT
54M - UTSOLGT
57L - LAGERVARE, lite antall Sandefjord
60XL- UTSOLGT
Spesifikasjoner:
Ramme: Carbon SL E-Road (1450g.) Disc, road boost 148x12 mm through axle, RAT Evo technology, flat mount 160 mm, internal cable routing
Størrelser: 51S - 54M - 57L - 60XL
Gaffel: Paralane² Carbon Disc, road boost 110x12 mm through axle, RAT Evo technology, flat mount 160 mm, internal brake cable routing
Motor: FAZUA evation, 60Nm, 250W
Batteri: FAZUA evation, 252Wh/ 7Ah, flyttbart, 1,4 kg.
Vekt på uttagbar pakke motor/ batteri: 3,33 kg.
Pris på ekstra batteripakke: ta kontakt
Display: FAZUA evation 2.0 remote
Bremser: Shimano GRX 810
Bakgir: Shimano GRX 810
Hendler: Shimano GRX 810
Krank: FSA CK-746, Aluminium 50/34
Kassett: Shimano 8000 11-34
Styre: BBB Gravel, Aluminium, drop: 120 mm (400 mm) / 130 mm (420 mm / 440 mm), reach: 70mm, flare: 16 ; BBB Basic, Aluminium, drop: 125 mm, reach: 70mm
Stem: BBB Rider BHS-109, 31.8mm, 7degree
Sadel: Prologo Scratch
Setepinne: BBB Flypost SP-131 27,2mm x 340mm.
Dekk: 28": Vittoria Terreno Zero TLR, 700 x 33C, Folding
Bakgir: Shimano GRX 800
Skjermsett: Curana C-Lite
Hjulsett: Alex Rims Boondocks, disc center-lock, aluminium, 110x12/148x12 mm road-boost
Pedal: MTB, med reflector
Kjede: Shimano CN-HG701
Styrelager: IS42/28.6 - IS52/40
Produksjon: Tyskland
Rammegaranti: 6 år.
Vekt: 14,15 kg.
Av sykkelvekt utgjør motor/ batteri 3,33 kg.
Focus tok utgangspunkt i den populære endurance-sykkelen Paralane. Og målet var at el-sykkelen Paralane² skulle oppleves akkurat som en Paralane uten motor, bare med litt ekstra kraft når du trenger det.
Motor og batteri leveres av den Tyske produsenten Fazua. Hele systemet sitter integrert i underrøret på sykkelen, og kan lett fjernes og settes på plass uten bruk av verktøy. Sykkelen kan også brukes uten motor og batteri, og vil da oppleves akkurat som en helt vanlig landeveissykkel.
Her er ikke meningen at du skal få hjelp fra motoren hele tiden, men først og fremst når du virkelig trenger det, f.eks. i sterk motvind og i bakker. Nedover og på flatene bør du selv stå for framdriften. Og den store fordelen med Fazua-systemet er at det er null motstand på drivverket, når motoren ikke leverer kraft.
En annen fordel med Fazua-systemet er den lave vekten, og den letteste utgaven av Paralane² veier utrolige 12.65 kg.
Den lave vekten skyldes ikke bare en lett motor- og batterienhet, men også en svært avansert ramme. For å kunne bruke Fazua-systemet må Focus bruke et åpent tverrsnitt på underrøret på rammen, noe som i utgangspunktet er lite hensiktsmessig for å håndtere vridningsmomentet fra krankhuset. Focus-ingeniørene har dermed måtte legge inn store resurser under utviklingen av karbonfiber-layup i dette området av rammen. Og kompleksiteten på karbonfiber-layup på Paralane² overgår de fleste landeveisrammer på markedet.
Fazua-systemet krever litt ekstra plass i bredden på krankhuset, noe som medfører at kjedelinjen ligger 3 mm. lenger til høyere på sykler med Fazua. For at dette ikke skal påvirke girskiftingen har Focus i samarbeid med DT Swiss lansert en ny akselstandard; Boost Road. Med 148mm bredt baknav vil også kassetten komme 3 mm. lenger mot høyere for å kompensere for det bredere krankhuset. Framnavet har også blitt "boostet" og har nå 110 mm bredde. Boost Road er en standard som vi trolig vil se på flere e-landeveissykler i fremtiden.
Under utviklingen av Paralane hadde Focus som mål om å ikke bare lage en vanlig komfortsykkel. De ville ta utgangspunkt i Focus sine markedsledende landeveissykler for rittbruk, og tilpasse dem dårlige veier, dårlige rygger og lange turer. Dette har de gjort ved å endre geometrien på sykkelen til en mer oppreist sittestilling ved å øke styrerørslengden og en lengre gaffel. I tillegg har Focus senket krankhuset i forhold til det vi finner på vanlige landeveissykler i dag. Dette bidrar til å senke tyngdepunktet, og du som rytter vil oppleve sykkelen som mer stabil. Av samme årsak er styrerørsvinkelen mindre og akselavstanden større.
Den mest vanlige dekkbredde på Focus Paralane er 28mm., men det er dekklaring tilpasset 35mm Gravel- eller CX-dekk, for økt komfort og framkommelighet. Her kan man også sette på smale piggdekk (vi anbefaler 30 mm. ved bruk av skjermer), og dermed blir denne sykkelen et godt alternativ til Cyclocrossen på vinterføre. Standard følger med på alle modeller flotte skjermer fra belgiske Curana. Bra for deg som sykler uansett vær og årstid.
Klikk deg inn på www.tilbudCX.no og se øvrige 20 alternativer av sykler til helårsbruk.
Vi får Focus direkte fra fabrikken i Tyskland. Sammen med Cervelo, Pinarello og Specialized utgjør dette et komplett program av World Tour sykler. Hos oss handler du av og med aktive voksne syklister. Vi sørger for korrekte anbefalinger, sittestilling og riktig rammestørrelse.
finnracer.no finncx.no tilbudracer.no tilbudcx.no tilbudfocus.no tilbudelsykkel.no prosykkel prosykkel.no prosykler prosykler.no
ebike, e-bike, elsykkel, el-sykkel
Update 21/03/22 RC
art.otn.33427.5
art.637618560-3
blt-u>33446.9-33447.9 -33448.9
Copyright Tender Sport Marine
Elektriske motorer er ikke bare forbeholdt pendlersykler og terrengsykler, nå kommer el-motoren også for fullt på landeveien, asfalt og grus.
Focus Paralane² (uttales Paralane Squared) er den tyske produsentens sitt innovative bidrag i denne stadig voksende kategorien landeveissykler.
Med Paralane² 9.6 GC har vi her alternativet for deg som vil fortsette videre når asfalten slutter. Vi snakker et bredt bruksområde med den solide Shimano GRX gruppe og noe grovere dekk. Du står uansett fritt i valg av type dekk - vi har alle alternativer passende fra 28 mm. slicks til 35 mm. graveldekk.
Focus Paralane² 9.6 GC- Gravel (karbon) - Shimano GRX 810 2x11-delt (14.15 kg)
Fargevalg: Sand Brown
Veil. kr. 57.000,-
TILBUD kr. 48.900,-
Ta gjerne kontakt for TEST i Sandefjord.
- mer info? Ring Rolf 918 70 921, eller mail post@tender.no
- stor oversikt på våre sykler finner du på www.tilbudsykler.no
- husk, vi sender over hele landet for kun kr. 400,-
- finansiering, be om RENTEFRI betalingsutsettelse i 6-9 mnd., eller gunstig nedbetaling.
Leveringsstatus 21/03/21:
51S - UTSOLGT
54M - UTSOLGT
57L - LAGERVARE, lite antall Sandefjord
60XL- UTSOLGT
Spesifikasjoner:
Ramme: Carbon SL E-Road (1450g.) Disc, road boost 148x12 mm through axle, RAT Evo technology, flat mount 160 mm, internal cable routing
Størrelser: 51S - 54M - 57L - 60XL
Gaffel: Paralane² Carbon Disc, road boost 110x12 mm through axle, RAT Evo technology, flat mount 160 mm, internal brake cable routing
Motor: FAZUA evation, 60Nm, 250W
Batteri: FAZUA evation, 252Wh/ 7Ah, flyttbart, 1,4 kg.
Vekt på uttagbar pakke motor/ batteri: 3,33 kg.
Pris på ekstra batteripakke: ta kontakt
Display: FAZUA evation 2.0 remote
Bremser: Shimano GRX 810
Bakgir: Shimano GRX 810
Hendler: Shimano GRX 810
Krank: FSA CK-746, Aluminium 50/34
Kassett: Shimano 8000 11-34
Styre: BBB Gravel, Aluminium, drop: 120 mm (400 mm) / 130 mm (420 mm / 440 mm), reach: 70mm, flare: 16 ; BBB Basic, Aluminium, drop: 125 mm, reach: 70mm
Stem: BBB Rider BHS-109, 31.8mm, 7degree
Sadel: Prologo Scratch
Setepinne: BBB Flypost SP-131 27,2mm x 340mm.
Dekk: 28": Vittoria Terreno Zero TLR, 700 x 33C, Folding
Bakgir: Shimano GRX 800
Skjermsett: Curana C-Lite
Hjulsett: Alex Rims Boondocks, disc center-lock, aluminium, 110x12/148x12 mm road-boost
Pedal: MTB, med reflector
Kjede: Shimano CN-HG701
Styrelager: IS42/28.6 - IS52/40
Produksjon: Tyskland
Rammegaranti: 6 år.
Vekt: 14,15 kg.
Av sykkelvekt utgjør motor/ batteri 3,33 kg.
Focus tok utgangspunkt i den populære endurance-sykkelen Paralane. Og målet var at el-sykkelen Paralane² skulle oppleves akkurat som en Paralane uten motor, bare med litt ekstra kraft når du trenger det.
Motor og batteri leveres av den Tyske produsenten Fazua. Hele systemet sitter integrert i underrøret på sykkelen, og kan lett fjernes og settes på plass uten bruk av verktøy. Sykkelen kan også brukes uten motor og batteri, og vil da oppleves akkurat som en helt vanlig landeveissykkel.
Her er ikke meningen at du skal få hjelp fra motoren hele tiden, men først og fremst når du virkelig trenger det, f.eks. i sterk motvind og i bakker. Nedover og på flatene bør du selv stå for framdriften. Og den store fordelen med Fazua-systemet er at det er null motstand på drivverket, når motoren ikke leverer kraft.
En annen fordel med Fazua-systemet er den lave vekten, og den letteste utgaven av Paralane² veier utrolige 12.65 kg.
Den lave vekten skyldes ikke bare en lett motor- og batterienhet, men også en svært avansert ramme. For å kunne bruke Fazua-systemet må Focus bruke et åpent tverrsnitt på underrøret på rammen, noe som i utgangspunktet er lite hensiktsmessig for å håndtere vridningsmomentet fra krankhuset. Focus-ingeniørene har dermed måtte legge inn store resurser under utviklingen av karbonfiber-layup i dette området av rammen. Og kompleksiteten på karbonfiber-layup på Paralane² overgår de fleste landeveisrammer på markedet.
Fazua-systemet krever litt ekstra plass i bredden på krankhuset, noe som medfører at kjedelinjen ligger 3 mm. lenger til høyere på sykler med Fazua. For at dette ikke skal påvirke girskiftingen har Focus i samarbeid med DT Swiss lansert en ny akselstandard; Boost Road. Med 148mm bredt baknav vil også kassetten komme 3 mm. lenger mot høyere for å kompensere for det bredere krankhuset. Framnavet har også blitt "boostet" og har nå 110 mm bredde. Boost Road er en standard som vi trolig vil se på flere e-landeveissykler i fremtiden.
Under utviklingen av Paralane hadde Focus som mål om å ikke bare lage en vanlig komfortsykkel. De ville ta utgangspunkt i Focus sine markedsledende landeveissykler for rittbruk, og tilpasse dem dårlige veier, dårlige rygger og lange turer. Dette har de gjort ved å endre geometrien på sykkelen til en mer oppreist sittestilling ved å øke styrerørslengden og en lengre gaffel. I tillegg har Focus senket krankhuset i forhold til det vi finner på vanlige landeveissykler i dag. Dette bidrar til å senke tyngdepunktet, og du som rytter vil oppleve sykkelen som mer stabil. Av samme årsak er styrerørsvinkelen mindre og akselavstanden større.
Den mest vanlige dekkbredde på Focus Paralane er 28mm., men det er dekklaring tilpasset 35mm Gravel- eller CX-dekk, for økt komfort og framkommelighet. Her kan man også sette på smale piggdekk (vi anbefaler 30 mm. ved bruk av skjermer), og dermed blir denne sykkelen et godt alternativ til Cyclocrossen på vinterføre. Standard følger med på alle modeller flotte skjermer fra belgiske Curana. Bra for deg som sykler uansett vær og årstid.
Klikk deg inn på www.tilbudCX.no og se øvrige 20 alternativer av sykler til helårsbruk.
Vi får Focus direkte fra fabrikken i Tyskland. Sammen med Cervelo, Pinarello og Specialized utgjør dette et komplett program av World Tour sykler. Hos oss handler du av og med aktive voksne syklister. Vi sørger for korrekte anbefalinger, sittestilling og riktig rammestørrelse.
finnracer.no finncx.no tilbudracer.no tilbudcx.no tilbudfocus.no tilbudelsykkel.no prosykkel prosykkel.no prosykler prosykler.no
ebike, e-bike, elsykkel, el-sykkel
Update 21/03/22 RC
art.otn.33427.5
art.637618560-3
blt-u>33446.9-33447.9 -33448.9
Copyright Tender Sport Marine
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Nøkkelinfo
- Sykkeltype
- Elektriske
- Tilstand
- Ny
Generell info
ÅPNINGSTID KONTOR/ VERKSTED/ UTSTILLING:
Man. - Fre. 10:00-17:00
SE FLERE AV VÅRE GODE TILBUD SORTERT ETTER PRIS - www.tilbudSYKLER.no - og les om oss på www.PROsykler.no
BESTILLING/ DEPOSITUM:
- Bestilling av sykkel skjer via telefon, eller mail til oss. Du mottar etter dette en PDF-bekreftelse på mail. Om ikke levering er avtalt innen 7 dager fra bestilling betales et depositum (minimum kr. 2.000,-).
ENKEL OG RIMELIG FRAKT:
- Vi sender ferdig klargjort sykkel med Bring/ Post i Butikk over hele landet, kun kr. 400,-
SYKKELINNSTILLING:
- Vi har lang erfaring på sykkelsetet og kan sette opp din nye sykkel på rulle. Vi tar dine vitale mål og setter en grunninnstilling som gir deg en særdeles god start.
Pris kr. 800,-
SERVICE - REP OG OPPGRADERING:
- Vi har dyktige mekanikere i Sandefjord som sikrer deg kvalitetsarbeid, enten ved service, garantiarbeid eller oppgradering av nytt utstyr.
KONTAKT OSS:
- tilbud/ salg/ finansiering/ utlevering: tlf. 918 70 921/ post@tender.no
- tekniske spørsmål: service@tender.no
- regnskap/ kontor: mona@tender.no
Man. - Fre. 10:00-17:00
SE FLERE AV VÅRE GODE TILBUD SORTERT ETTER PRIS - www.tilbudSYKLER.no - og les om oss på www.PROsykler.no
BESTILLING/ DEPOSITUM:
- Bestilling av sykkel skjer via telefon, eller mail til oss. Du mottar etter dette en PDF-bekreftelse på mail. Om ikke levering er avtalt innen 7 dager fra bestilling betales et depositum (minimum kr. 2.000,-).
ENKEL OG RIMELIG FRAKT:
- Vi sender ferdig klargjort sykkel med Bring/ Post i Butikk over hele landet, kun kr. 400,-
SYKKELINNSTILLING:
- Vi har lang erfaring på sykkelsetet og kan sette opp din nye sykkel på rulle. Vi tar dine vitale mål og setter en grunninnstilling som gir deg en særdeles god start.
Pris kr. 800,-
SERVICE - REP OG OPPGRADERING:
- Vi har dyktige mekanikere i Sandefjord som sikrer deg kvalitetsarbeid, enten ved service, garantiarbeid eller oppgradering av nytt utstyr.
KONTAKT OSS:
- tilbud/ salg/ finansiering/ utlevering: tlf. 918 70 921/ post@tender.no
- tekniske spørsmål: service@tender.no
- regnskap/ kontor: mona@tender.no
Beliggenhet
Eff.rente 11,00 %. 120 000 o/5 år. Kostnad: 34 341 kr. Totalt 154 341 kr.
FINN-kode | 162963575 |
---|---|
Sist endret | 18.5.2023, 20:19 |