Beskrivelse
Et enkelt å bruke og rimelig motorinformasjonssystem som kan brukes sammen med Nesis eller som et frittstående instrument. Emsis er tilgjengelig som et frittstående eller sekundært EMS-, PFD- eller navigasjonsinstrument.
Vi tar stor vekt på å designe våre instrumenter lett og slank som mulig. Emsis veier fra 235 g til 312 g.
Fordeler:
lav pris (for hva den kan gi),
ekstremt lavt strømforbruk (2,5W ved 12V),
utrolig lys skjerm,
lett design,
Nesis og CAN-buss kompatibel,
funksjon rik.
Emsis PFD viser:
holdning (rulle, tonehøyde),
angitt flyhastighet (IAS),
høyde,
QNH-innstillinger,
vario,
kursrate (1 minutt og 30 sekunder sving),
uteluftstemperatur (OAT),
sporingskurs,
flytte kart,
loggbok.
Sensorer. Alle sensorer, men OAT er integrert.
presis høytrykksensor; pitostatic,
nøyaktig IAS-indikator (indikert airspeed) sensor; pitostatic,
tre vinkelsensorer; gyros (en per akse),
tre akselerometre,
GPS-mottaker,
digital utetemperaturføler.
Instrumentet må kobles til den totale trykkilden. Total trykkkilde er oppnådd fra den totale porten på pitotrøret.
Emsis må kobles til statisk trykkkilde. Enten fuselage sideflater eller fra den statiske porten på pitotrøret.
Brukes til å koble til andre CAN-enheter. Koblinger er ekvivalente, slik at enten en kan brukes til å koble til en CAN-enhet.
Kobles til Kanardia OAT digital sonde.
Brukes til ekstern GPS-antenne som trengs av GPS-mottakeren integrert på AHRS-enheten.
Kobler til ekstern encoder for å regulere QNH.
Brukes til å koble til enheter via 485 protokoll som indikatorer eller LX Cluster.
Emsis bruker seks (80 mm versjon) eller fem (3,5 "skjermversjon) små trykknapper for å manipulere brukergrensesnittet.
Emsis har et SD-kortspor for programvare, kart og dataoppdateringer.