Bildegalleri
Mer miksemoro med Mackie
Beskrivelse av varen
Tilstand: Brukt
En mikser som denne, en Mackie 1202 VLZ3, sørger for at du har full kontroll med lyden. En fin mikser for alle som reiser mye rundt og trenger noe praktisk og robust til å styre det publikum skal få høre. Jeg overlater resten av omtalen av denne supre miksepulten til anmelderen som testet den for Sonic.com:
Det første jeg la merke til var hvor mye tyngre denne lille mikseren er: Sammenlignet med min Behringer Xenyx 1204 føles den blytung. Ikke overraskende når man ser på den solide konstruksjonen og den kraftige strømforsyningen (merk at denne kan byttes manuelt mellom 100V, 120V og 240V!). En fin detalj er det nye håndtaket under merkelappen, for enkel bæring.
Mackies nye XDR2-preamper
Mackie skryter veldig av de nye XDR2-preampene sine. Målet deres var å oppnå kvaliteten til dyre boutique-preamper for en brøkdel av prisen. Disse preampene finnes på de fire første mikrofon/linjeinngangene og gir opptil 45 dB forsterkning. Du får også fire stereokanaler (uten forsterkningskontroll), to stereo AUX-returer (med nivåkontroll) og en tapeinngang med phono-plugger. AUX-retur 2 kan rutes til AUX send 1, slik at du kan mikse effekter inn i monitorsignalet hvis du trenger det.
Funksjoner og kanaler
Alle 12 kanaler har 2 AUX-sendinger (AUX 1 kan velges pre/post) og en 3-bånds EQ (80 Hz low shelf, 2,5 kHz fast mellomtone, 12 kHz high shelf). I tillegg har mikrofonkanalene et 75 Hz high-passfilter for å fjerne rumlelyder. På klassisk Mackie-vis fjerner kanalmuting signal fra stereo-masterbussen og legger den i Alt 3+4-bussen, som har dedikerte utganger og kan monitoreres om ønskelig.
Manglende lysindikatorer
Det eneste negative er mangelen på LED-indikatorer for signaltilstedeværelse eller for å vise om en kanal er mutet. Dette savnet jeg under opptak, da det er vanskelig å se raskt hva som er mutet og aktivt underveis.
Funksjonsliste
• Nytt ultra-lavt støynivå VLZ3-design med høyest mulig takhøyde
• 4 XDR2™ mikrofonpreamper med studiokvalitet:
o Ultrabredt forsterkningsområde på 60 dB
o Dynamisk område på 130 dB
o +22 dBu linjeinngangshåndtering
o Utvidet lavfrekvensrespons
o Forvrengning under 0,0007 % (20 Hz - 20 kHz)
o Fantompower for studiokondensatormikrofoner
• 12 linjeinnganger med høy takhøyde
• Avansert DC-puls transformator for RF-undertrykkelse
• 2 AUX-sendinger, nivå, panorering og PFL solo på hver kanal
• 2 stereo AUX-returer + EFX til monitor
• 3-bånds aktiv EQ (80 Hz, 2,5 kHz, 12 kHz)
• 18 dB/okt. 75 Hz low-cut filter på mikrofoninnganger
• ALT 3/4 stereobuss for ekstra allsidighet
• Kontrollrom/Hodetelefon kildematrise
• Kan monteres i rack med valgfrie rack-ører
• Forseglede kontroller som tåler støv og skitt
• Ny multispennings strømforsyning for global bruk
• Robust stålchassis
Kompakt design
På grunn av den kompakte størrelsen har mikseren ingen fadere, alt styres med knotter. Ingen av knottene har markering for enhetsforsterkning (optimal forsterkningsinnstilling) bortsett fra Submix. Dette er hovedsakelig en fordel, da utfading ikke vil få "dunk" når markeringen passeres.
Eneste særegenhet
Den eneste særegenheten jeg fant var doblingen av kontrollrom/Submix-nivå på én enkelt knott. Dette betyr at hvis du bruker Alt 3+4-bussen, har du ikke uavhengig kontroll over monitornivået og bussutgangen. Dette skyldes antagelig begrenset plass på panelet, men kan være irriterende for noen, så det er verdt å nevne.
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innAnnonsens metadata
Sist endret: 21.5.2024, 14:00 ・ FINN-kode: 352848908