SOLGT

1972 Porsche 911 2.4T motor i deler

Til salgs
28 000 kr
BUD PÅ 25000,- ER MOTTATT Motoren skal selges ila helga. En mulighet hvis man vil holde utgiftene nede er å kjøpe 2.2E stempler. Da slipper man porting og alt det medfører, men får høyere komp som gir noen hester ekstra. Jeg tipper ca 180 HK, og det er sprekt i en gammel 911. Wössner har høykomp stempelkit for 2.4 T/E/S. Kan hende de er noe billigere enn Mahle, ender på ca 10 tusen kroner pluss mva. https://www.design911.co.uk/fu/prod132493/W-ssner-Forged-Piston-Kit-Porsche-911-S-22-12v-1969-70--180PS-/ --- Byggesett som trenger overhaling. Består av magnesium motorblokk med veivaksel, 911E topper, 2.4 biral sylindere (originale sylindre til 911T er i støpejern). Viftehus, oljekjøler, bakre motorfeste og svinghjul følger med med mindre annet avtales. Jeg har også enkelte smådeler som ikke er på bildene. Spør hvis du savner noe. Blokka er type 911/57 og har nr 6520065. Iom at 2.4 motoren har balansert veivaksel, samt at toppene har samme ventildiameter for både T, E, S og RS versjonen, er dette et byggesett med stort potensial. Høy effekt kan oppnås for eksempel med smidde Wössner stempler og porting av topp, samt S kamaksler. Det tilsvarer S spec. Med 2.7 liters nicasil sylindre (nickies) får man RS spec. Velger man stempler med 9.5:1 komp, istedenfor de spesifiserte 8.5:1, blir det 10-15% ekstra toppeffekt, uten at dobbeltenning er påkrevet. Jeg har et sett S profil kammer som antagelig skal selges om ikke lenge. Prisen er diskutabel, er bare å komme med bud. Kan sendes på pall for kjøpers regning.
Bilmerke Porsche
Tilstand Brukt

Anton Jakobsens veg 56, 9020 Tromsdalen

Du må være logget inn for å se profilen

Ved å kjøpe brukt i stedet for nytt, forlenger du varens livsløp og sparer utslipp forbundet med produksjon av en ny vare.

Les mer i bruktmarkedsrapporten.

Se alle fraktalternativer

Annonseinformasjon

FINN-kode 238214073
Sist endret 29. nov. 2021 10:05

Rapporter annonse