Bildegalleri
Argon 18 Gallium Pro | Ultegra Di2 | DT Swiss carbon 46mm clincher
Beskrivelse av varen
Sykkeltype: Landevei
Tilstand: Brukt
World tour sykkel fra Argon, brukt bl.a. av Astana på klatre-etappene i Tour de France.
Lite brukt, aldri vært i velt, hel og fin ramme.
Høyprofil carbon-hjul (clincher) fra DT Swiss.
Størrelse L/56 (anbefalt høyde 179-190cm - jeg er 185cm og sitter meget godt - lenger stem for høyere person kan medfølge).
Ny-pris: 56.000kr
Hei Mats!
Oppgradert til Shimano 11-speed Di2 i mitt eie fra 2015. De første to årene kjørte jeg den ca 50-60 mil per år. Deretter meldte jeg meg inn i Team Rynkeby og har siden kun syklet tre ritt med denne og ellers bare brukt Rynkeby-sykkelen. Selges da den kun blir stående og vente på proff-karrieren.
OPPSETT:
Framgir: Ultegra 6870 Di2
Bakgir: Ultegra 6870 Di2 (11 speed)
Gir-/bremsehendler: Ultegra 6870
For-/bakbrems: Ultegra 6700
Krank: Ultegra 6800 172,5mm kompakt 50/34
Kranklager: BB86 press-fit ceramic
Sete: valgfritt fra bilde 11
Vekt som avbildet: 7.55kg
OM SYKKELEN:
Gallium Pro er en ny måte å tenke karbonrammer på og i pro-nivå. Argon 18 var overbevist om at en og samme ramme kan være lett nok for World Tour-fjelletapper, stiv nok for massespurter og behagelig nok for episke gruppeturer.
I utformingen av Gallium Pro utviklet ingeniørene noe de kaller Horisontal Dual System (HDS). Ved å tegne en imaginær diagonal linje fra toppen av head tube til dropout skilles de de to halvdelene av rammen. Den nedre delen er 'kraftsonen', mens overdelen er 'komfortsonen'.
For å gi rammen den nødvendige stivheten er alt på den nedre halvdelen av rammen massivt overdimensjonert. Det er en BB86 kranklager, asymmetriske kjedestag og et stort rør med stor diameter. Samtidig, for å balansere denne stivheten og behovet for litt komfort, er den øverste halvdelen av rammen laget av rør med mindre diameter for å absorbere vibrasjoner og støt som genereres ved å ri over røffe veier.
Når du ser over sykkelen, er det tydelig at Argon ikke følger flokken, med bevis på noen interessante designløsninger. Ta for eksempel 3D Headtube-systemet, som bruker gjengede innlegg for å utvide høyden på styret uten å bruke konvensjonelle headsetavstander. Dette skal føre til en stivere frontend og skarpere styring. De hevder at det er 5% stivere enn å bruke 15 mm headsetavstander. Du kan velge mellom tre rørlengder på hodet - 13,9, 15,3 og 16,3 cm.
Gallium Pro er laget av 7000 Nano-Tech karbonfiber i en monokokk konstruksjon. Geometrien skiller seg litt fra normen, med en lavere krank og kortere overrør. Rammevekten for en mellomstor størrelse er 920g. Argons egen Ga 31 Pro monokokkgaffel veier 340g og deres egen ASP-6500 setepinne er 226g.
Rammen er kompatibel med elektroniske og mekaniske gruppesett med interne kabelføringer.
OM HJULENE:
"New for 2010 is the DT Swiss RRC 700R Clincher Rear Wheel - Shimano 46mm. These wheels are produced using pioneering carbon rim technology to be not only one of the lightest wheels on the market but also the stiffest. The DT Swiss star ratchet hub has been machined with more teeth to offer faster engagement and freehub pick up, making them super smooth as well as super reliable. The white Aerolite spokes with Prolock hexagonal head alloy nipples are set inside the rim profile for optimum aerodynamic efficiency. These wheels are hand built to the highest possible tolerances by the world leaders in wheel technology."
Profilinformasjon
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger
InnloggingLånepriser
Eff.rente 11,00 %. 120 000 o/5 år. Kostnad: 34 341 kr. Totalt 154 341 kr.
Annonsens metadata
Sist endret: 11.7.2020, 12:20 ・ FINN-kode: 182964748