Bildegalleri
About the item
415 ci Shafiroff LS3 bygget for turbomating - NY PRIS
Item description
Skal bort - gi et realistisk bud!
Motor er en 415 ci Scott Shafiroff helaluminiums LS3 bygget av Shafiroff Racing
Dette er i utgangspunktet en "boosted long block" Bestilt med alle tilgjengelige oppgraderinger for denne pakken og komplettert med alle deksel, sensorer, innsug osv. Alt nytt, og bare fine deler.
- Racepreppa LS3 blokk 4.065" borr, ARP studs i overfall
- 9.5 komp Diamond stempel med "Heavy wall tool steel" bolter
- Callies Compstar 4340 veiv, 4" slag
- Callies Compstar 4340 råder, ARP bolter
- ATI demper (SFI godkjent)
- CNC-portede AFR 260cc Mongoose 6-bolta topper (385 cfm på innsug v .700" løft) ARP bolter
- Comp Cams hydraulisk roller
- Holley oljepanne med sveiste AN10 bungs på begge sider for turbo oljeretur
- Holley ventildeksler og valley cover
- Edelbrock Super Victor 4500 EFI innsug, portmatchet og med blendet plenum
- Innkjørt og bremset hos SSRE
AFR toppene - som var en oppgradering fra Trick Flow - har tykkere 0.750" deck, som gir optimal tetning med Cometic MLS pakninger og LS3 blokk - og kan kjøres med noe høyere boost enn de 14 pund som var oppgitt for denne pakken - dette iflg SSRE selv.
Ellers består motoren av Edelbrock fuel rails, Holley 120 pund injektorer med Holley EFI ledningsnett, Wilson Manifolds 4500 billet albue og Wilson 105mm billet spjeld, TP sensor, Wilson rustfri brakett m. returfjær for gasswire, Holley Race coilpack (8x) med ledningsnett
og kabler. Hadde inntil nylig også 2 stk Precision 6766 turboer liggende, men de ble solgt tidligere i år. Har derimot fremdeles 2 stk Precision 66mm Pro wastegates (for elektronisk boost control) m. V-bånd, 2 stk 3 5/8" sveiseskjøter til V-bånd turbo eksos og 2 stk 50mm Turbosmart dumpventiler m. V-bånd.
Motor er bremset til 630 hk med vanlig 1050 Dominator på 93 oktan (US) blyfri, - så her er det rom for det dobbelte med boost. Den har også en snill "drive anywhere" kam - Comp Cams hydraulisk roller med ca 0.620" løft - som gjør at den passer like godt til gate som til Street Week og drifting.
Komponentene ble valgt med tanke på seinere oppgradering. Det eneste du trenger for å pushe 1500 hk i denne er ei 6-bolta blokk (LSX, Dart, RHS, World e.l.) og større injektorer - resten henger med. Vil du pushe 2000 hk trenger du blokk + ny veiv, råder, stempler,
kam, injektorer og mer boost. Alt annet fra toppakninger og opp henger med.
Har også komplett ledningsnett til Holley Dominator EFI (Main harness), strøm (main power harness), 2x oksygensensorer med ledningsnett, 2x 5 bar map sensorer, 3x trykksensorer, 2x boost solenoids, komplett on-board minikompressor og tank for styring av boostkontroll.
Eneste som mangler elektronisk er EFI styringen.
Du har selvfølgelig også mulighet til å kjøre med Procharger eller Whipple med denne motoren om du det ønsker - eller bare EFI i starten - for så å kjøpe turbo komponenter seinere.
Profilinformasjon
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger
InnloggingLoan Prices
Eff.rente 11,00 %. 120 000 o/5 år. Kostnad: 34 341 kr. Totalt 154 341 kr.
Item meta data
Annonseinformasjon
Sist endret: 28.4.2020, 12:22 ・ FINN-kode: 169144953