Eddie Sjølie er CEO i FINN og SVP for Jobs i Schibsted Nordic Marketplaces.

FINN vinner av Norsk Kundebarometer 2024

- Tusen takk til brukerne og kundene våre! Dette er et tydelig bevis på at dere virkelig tror på oss, og at vi har mange lojale fans.

Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i snart tretti år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.

15.978 bedriftsvurderinger fra 4690 forbrukere ligger til grunn i årets undersøkelse, hvor de vurderer hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester av. Til sammen blir 155 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer bedømt i årets undersøkelse.

Det er vinnere i alle grenene, men FINN klatret da helt til topps - med 85,2 poeng!


FINN har vært i toppsjiktet til Norsk Kundebarometer siden første gang vi ble med i undersøkelsen, som var i 2007. Vi har også vunnet fire ganger tidligere, sist i 2022.

- På vegne av alle i FINN vil jeg takke brukerne og kundene våre for denne prisen, og at vi igjen er på topp i Norsk Kundebarometer. Vi er utrolig stolte og ydmyke over å ha kommet på førsteplass, og ser på det som en stor ære. For oss er det også et tydelig signal om at vi gjør noe riktig, og et bevis på at brukerne og kundene våre virkelig tror på oss - og at vi har mange lojale fans, sier Eddie Sjølie, CEO i FINN og SVP Jobs i Schibsted Nordic Marketplaces :

- At dette er en forbrukerbasert undersøkelse, gjør det jo ekstra stas. I FINN jobber vi hver eneste dag for å skape den absolutt beste markedsplassen for brukerne og kundene våre - og utvikle produkter og tjenester som skal hjelpe dem i hverdagen. Denne prisen viser at vi lykkes med det, men vi skal ikke hvile på laubærene av den grunn. Vår ambisjon er å være den beste markedsplassen ikke bare nå, men også i fremtiden.

  • FINN ble kåret vinner av Norsk Kundebarometer 2024 tirsdag 7. mai.

    FINN ble kåret vinner av Norsk Kundebarometer 2024 tirsdag 7. mai.

-Et nettsted som begeistrer kundene
Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer («Norsk Kundebarometer») ved Handelshøyskolen BI har i mer enn 20 år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Undersøkelsen/prisen er basert på forskning av høy internasjonal kvalitet og er i tråd med tilsvarende nasjonale kundeindekser i land som USA, Sverige, Tyskland og Taiwan.

- FINN har på mange måter vist seg å bli mer og mer relevant de siste årene. I tillegg til å være en etablert og trygg merkevare med gode digitale løsninger, er de også godt posisjonert når det gjelder å være en foretrukket kanal i forhold til befolkningens økte fokus på gjenbruk. Dyrtiden vi er inne i har ført til at kjøpekraften går ned for folk flest, og flere kjøper brukt i stedet for nytt, sier Pål Rasmus Silseth, prosjektleder for Norsk Kundebarometer og foreleser ved Handelshøyskolen BI.

Det var hard konkurranse på toppen av årets undersøkelse. På plassene bak FINN ligger fjorårets vinner - Vinmonopolet (med 84,7 poeng), etterfulgt av Volvo (83,5), Komplett.no (82,9) og Tibber (82,7).

Skalaen er 0 - 100 poeng, og bedrifter som får mindre enn 60 kundetilfredshetspoeng har tydelig misfornøyde kunder. Bedrifter som oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng lykkes med å begeistre kundene sine.

  • Eddie Sjølie, CEO i FINN og SVP Jobs Schibsted Nordic Marketplaces.

    Eddie Sjølie, CEO i FINN og SVP Jobs Schibsted Nordic Marketplaces.