Denne annonsen er ikke lenger tilgjengelig
Varen er solgt eller tatt ut av markedet av selgeren.
Bildegalleri
Inaktiv
Ford
Capri 2.8 RS Turbo Sjelden! Strøken!
Modellår
1981
Kilometerstand
35 000 km
Girkasse
Manuell
Drivstoff
Bensin
Totalpris
799 000 kr
Nyttige lenker
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Vi har nå gleden av å kunne tilby en ekstremt sjelden Ford Capri 2.8 RS Turbo!
Fra juli 1981, og frem til september 1982, solgte tyske RS forhandlere en "limited edition", Zakspeed-inspirert, venstrestyrt "Werksturbo"-modell som var istand til å nå hele 220 kilometer i timen. Denne utgaven var basert på 3.0 S-en, men hadde et bredere "Series X"-karosseri, "Ford Motorsport"-spoilere foran og bak, RS-lettmetallfelger, og en RS-merket motor.
Motoren var basert på en naturlig 2.8-liter Cologne V6 Ford Granada-motor, men hadde blant annet en "single Garrett T4 turbocharger", ny differensial, ny oljepumpe, og elektronisk tenning. Dette førte til at motoren leverte hele 188 hestekrefter.
Kun 155 2.8 RS Turboer ble bygget av Ford Cologne, og de var kun tilgjengelige gjennom Fords tyske RS-forhandlere.
Den dag i dag er disse bilene svært ettertraktet og et fullt restorert eksemplar slik som denne skal man lete lenge etter. I den oliven-grønne fargen med det mørke interiøret ser bilen like bra ut den dag i dag som det den gjorde i 1981. Bilen ble nøye gjennomgått i 2016, og kun riktige, originale Ford-deler ble brukt. Dette er definitivt en av de aller fineste 2.8 RS Turboene i verden, og den kommer også med tyske papirer.
Ring gjerne for mer informasjon!
Fra juli 1981, og frem til september 1982, solgte tyske RS forhandlere en "limited edition", Zakspeed-inspirert, venstrestyrt "Werksturbo"-modell som var istand til å nå hele 220 kilometer i timen. Denne utgaven var basert på 3.0 S-en, men hadde et bredere "Series X"-karosseri, "Ford Motorsport"-spoilere foran og bak, RS-lettmetallfelger, og en RS-merket motor.
Motoren var basert på en naturlig 2.8-liter Cologne V6 Ford Granada-motor, men hadde blant annet en "single Garrett T4 turbocharger", ny differensial, ny oljepumpe, og elektronisk tenning. Dette førte til at motoren leverte hele 188 hestekrefter.
Kun 155 2.8 RS Turboer ble bygget av Ford Cologne, og de var kun tilgjengelige gjennom Fords tyske RS-forhandlere.
Den dag i dag er disse bilene svært ettertraktet og et fullt restorert eksemplar slik som denne skal man lete lenge etter. I den oliven-grønne fargen med det mørke interiøret ser bilen like bra ut den dag i dag som det den gjorde i 1981. Bilen ble nøye gjennomgått i 2016, og kun riktige, originale Ford-deler ble brukt. Dette er definitivt en av de aller fineste 2.8 RS Turboene i verden, og den kommer også med tyske papirer.
Ring gjerne for mer informasjon!
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Ford
- Modell
- Andre
- Modellår
- 1981
- Karosseri
- Coupe
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 188 hk
- Kilometerstand
- 35 000 km
- Girkasse
- Manuell
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Seter
- 4
- Farge
- Grønn
- Fargebeskrivelse
- Metallic
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Chassis nr. (VIN)
- WFOCXXGAECBC37532
- Vedlikehold
- Servicehistorikk
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler
Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.