Utløpt

Sparkman & Stephens 57 - kun kr 850000,-

57 fots Havseiler - glimrende husbåt - charter - meget billig

Pris 850 000 kr
Båten står i
Norge
Tilstand
Brukt
Type
Seilbåt/Motorseiler
Merke
Andre
Modell
Sparkman & Stephens 57 - kun kr 850000,-
Årsmodell
1972
Lengde i fot
57 fot
Bredde
410 cm
Dybde
210 cm
Motor Inkl.
Ja
Motorfabrikant
Ford 2527 (1993)
Motortype
Innenbords
Motorstr.
107 hk
Maks fart
9 knop
Drivstoff
Diesel
Vekt
24 000 kg
Reg.nummer
LAPM
Materiale
Glassfiber
Farge
Hvit
Sitteplasser
9
Soveplasser
9
Sjekk Småbåtregisteret

Beskrivelse

SS Excallibur - perfekt for det meste (langtur, bobåt, charter osv osv)


NY INFO: Depositum er mottatt per 5 februar 2020.


Drømmer du om jordomseiling, hytte på sjøen, turer langs norskekysten, seilkurs, charterbåt eller en flott husbåt? Her er båten for deg. Trygg og stabil for de store hav. Høy rekkekarm og rekkewire gjør det sikkert å bevege seg på dekk under vanskelige forhold. Sentercockpit gir god oversikt og lite bevegelser for styrmann og mannskap. Slank og smal hekk minimerer sjansen for giring og ufrivillig jibb.


Ketch rigg gir unike muligheter for ideell seilføring under alle forhold. Båten er langkjølt og har stort ror som står på stilk. Dette gir god kursstabilitet. Ekstremt solid bygget båt som tåler "alt". Har selv vært ute i 22 ms vind og opptil 9 meter høye bølger - skuta klarte seg helt supert. Gode muligheter for inntekter på båten. Særs egnet for langturer, blåturer, seilkurs osv.

Sparkman & Stephens 57. Bygget i England i 1972. Skrog er ca 25 mm glassfiber med 5*5 cm tverrspant hver 60 cm samt stringer på 10*10 cm som går i skipets lengderetning. Lengde 57 fot Bredde 4,1 meter Dybde 2,1 meter Vekt ca. 24000 kg. Brutto 16 tonn, Netto 6 tonn. Båten har 3 doble lugarer og tre liggeplasser i salongen. To separate bad. Sitteplass for 10 i salongen og 9 i cockpit. Båten ble satt på land i 1995 og hele innredningen (hvite paneler og masse Honduras mahogni) og det tekniske ombord (også vinsjer, luker og rigg) ble skiftet i perioden 1995-2004, dvs Nye Lewmar selvskjøtende vinsjer (totalt 11 stk). Nye Lewmar luker (11 stk). Skroget og dekket ble nylakkert (awlgrip yachtpaint) og båten ble satt i seilklar stand sommeren 2006 (etter ca 2000 timer med arbeid). Oppgraderingen var ikke fullført da jeg kjøpte båten i 2006 så resten av innredning og annet som måtte moderniseres er gjort i perioden oktober 2006 til 2008. Ny lakk på BB side høsten 2014. Hovedmotor er en Ford 2527 på 107 Hk (rekkesekser uten turbo, intercooler eller masse elektronikk). Denne motoren går så lenge den får kjøling, diesel og har olje. Motoren har alltid fått god service og stell. I 2017 stor service inkl justering av ventiler, byttet alt av kabler på motor, helt nytt instrumentpanel. Forbruk under gange ca 6 liter ved 6 knop, ca 9 liter ved 8 knop. Max fart er 9,3 knop. Rekkevidde for motor opptil 750 nm. Generator: 5,5 Kwh 240V Northern Lights fra 1995. Overhalt i 2014, nye stempelfjærer, overhalt topp ++, ca 170 timer etter overhaling. Koblet til en 120 amp 12V batterilader som lader raskt. Batteribankkapasitet på ca 1300 amp. (byttet batterier i 2016). Båten har vanntank på ca 1300 liter og dieseltanker på 750 liter (inkludert dagtank på ca 80 liter). Stort kjøleskap med frys samt to dype gode vasker. Varmtvannsbereder på 60 liter, enten 220 volt eller oppvarmet fra motor. Wallas varmer på 10 kwh fra motor. Autopilot, 2 stk kartplottere, Gps, 2 stk fastmonterte VHF, 2 stk bærbare VHF, navtex, nødpeilesender, masse vester, sikkerhetsliner oa. Rullegenoa var på servise mai 2016, lite brukt siden. Ok storseil. Nytt mesan og stagseil i 2016. Nymalt dekk med epoximaling og antiskli 2017. Nye fall og div tauverk 2016. Nymalte master (aluminium) i 2015. Skipet seiler meget bra, har en nydelig balanse med rolige og forutsigbare bevegelser. Med ketch rigg er det lett å finne riktig seilføring. Sentercocpiten gjør at du sitter godt skjermet og på det roligste stedet ombord. Hydraulisk styring og 7 runder på rattet gjør det lett å holde kursen både manuelt og for autopiloten. Fantastisk flott båt med spring, elegante linjer og tidløst design. Beundret overalt hvor jeg kommer seilende. Sjelden mulighet for å skaffe seg noe av det ypperste innen seilbåtdesign. Glimrende husbåt på ca 40 m2 boflate totalt, ikke så gale m2 pris her. Båten står for tiden på land på Askøy (ca 20 min fra Bergen). Ta kontakt om det et noe De lurer på. Jeg jobber endel offshore, så om jeg ikke tar mobilen er det best om dere tar kontakt pr mail eller sender en sms

Hilsen Ole Rasmussen 92 850862 (ml 12-24) Selges for kun kr 850000 ,- (jeg har kjøpt meg hus, så dette er billig). (eldre takst er kr 2.500.000,-)

Antatt nybyggekostnad ca kr 10 - 11.000.000,- Registret i skipsregisteret NOR (LAPM) og kan belånes. Jeg kan være behjelpelig med å seile båten til sin nye hjemmehavn.

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

Du må være logget inn for å se profilen

Kjøpekontrakt

  • Ferdig utfylt kontrakt
  • 1 måned båtforsikring til kr 0,-
  • Digital signering

Slettevegen 835, 5939 Sletta

Annonseinformasjon

FINN-kode 78945165
Sist endret 20. apr. 2021 00:04

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.