
Planlegger avvikshåndtering
Vygruppen AS
- Frist 09.01.2026
- Ansettelsesform Fast
Planlegger avvikshåndtering
Vil du være med på å sikre at kundene våre får en smidig og forutsigbar reiseopplevelse – også når ting ikke går helt etter planen? Dersom du trigges av å være med på finne de gode løsningene, håper vi at du vil se nærmere her!
Om Vy
Vy Tog er ett av tre forretningsområder i Vygruppen – en ledende aktør innen bærekraftige transportløsninger i Norden. Togvirksomheten omfatter lokal-, region- og fjerntog i Norge og Sverige, samt økende grensekryssende, kommersiell virksomhet. I Norge har vi 15 togstrekninger, inkludert Bergensbanen og, jernbanestrekninger på Østlandet. Vy Tog har omkring 3000 medarbeidere og en omsetning på ca 9 milliarder kroner. Vi tilbyr en arbeidsplass der innovasjon, mangfold og inkludering står høyt på agendaen.
Om rollen
Vi søker nå etter en strukturert og samarbeidsorientert Planlegger som vil få en nøkkelrolle i arbeidet med å sikre gode og realistiske planer for kundeveiledere, særlig ved planlagte sporbrudd og andre operative endringer. Hos oss blir du del av et engasjert og faglig sterkt miljø som er opptatt av kvalitet, samarbeid og kontinuerlig forbedring. Som Planlegger får du ansvar for å utføre personellplanlegging og fordeling av tjeneste på en optimal og kostnadseffektiv måte, innenfor gjeldende avtale- og regelverk. Rollen krever god prosessforståelse, samarbeidsevner og evne til å holde oversikt i perioder med høyt tempo og varierende oppgavebelastning. Du vil arbeide tett med både interne resultatområder og eksterne aktører som Bane NOR og andre togoperatører.
Om avdelingen
Avdelingen for avvikshåndtering og alternativ transport består av 13 ansatte og har en kultur preget av samhold, kunnskapsdeling og høy leveransegrad. Avdelingen håndterer et stort spenn av oppgaver som varierer i omfang, og rollen krever derfor god arbeidskapasitet og evne til å prioritere.
Arbeidsoppgaver
- Planlegging og fordeling av tjeneste i tråd med arbeidstidsbestemmelser og avtaleverk
- Utarbeide kostnadseffektive og realistiske personellplaner
- Følge opp logg og kapasitetsvurderinger
- Bidra ved større eller langvarige driftsavvik
- Delta i relevante møter og i utviklings- og forbedringsprosjekter
- Varsle personalet om arbeidsplaner innenfor gjeldende tidsfrister
- Samarbeide med interne og eksterne partnere ved manglende kapasitet
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning innen transport, logistikk eller tilsvarende– Realkompetanse kan kompensere for formalkravet
- Erfaring med personellplanlegging, planprosesser eller operativ styring
- God kjennskap til relevante digitale verktøy og IT-systemer
- Norsk muntlig og skriftlig må beherskes godt
Personlige egenskaper
- Du motiveres av å jobbe systematisk og strukturert, og du trives med å bygge gode relasjoner i et tverrfaglig miljø
- Inkluderende, initiativrik og bidrar til et godt arbeidsmiljø
- Tålmodig, selvstendig og ansvarsbevisst
- Har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Er analytisk, jobber nøyaktig og helhetstenkende
- Evner å levere kvalitet både i forutsigbare og uforutsigbare situasjoner
Vi tilbyr
- Vi har et mangfoldig, sosialt og kompetent arbeidsmiljø
- Muligheter for karriereutvikling i et konsern med mange fagområder
- Kantineordning og gode treningsfasiliteter
- Gode pensjonsavtaler og forsikringsordninger
- Fast stilling
- Andre goder: personalbillett, bredbånd, telefon
- Fleksitid og mulighet for overtid ved behov
FerdigheterAI-generert
- Arbeidsledelse
- Behersker IT-/datasystemer
- Bemanningsstyring
- Digitale ferdigheter
- Kapasitetsplanlegging/prognostisering
- Logistikkledelse
- Optimalisering av kostnader
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: Schweigaards gate 23, 0191 Oslo
- Bransje: Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Koordinering, Planlegger
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 442868690
- Sist endret
