
Product Owner for Digitalt Salg
Gjensidige
- Frist 07.01.2026
- Ansettelsesform Fast
Har du lyst til å hjelpe oss med å skape markedets beste digitale kjøpsløsninger?
Gjensidige er et ledende nordisk forsikringsselskap notert på Oslo Børs, med rundt 4600 medarbeidere i Norge, Sverige og Danmark. I Norge tilbyr vi også pensjon og sparing. Vi sikrer liv, helse og verdier med utgangspunkt i visjonen vår: «Vi skal kjenne kunden best og bry oss mest».
Vi søker en erfaren og engasjert Product Owner som skal lede arbeidet med å skape fremtidens digitale salgsopplevelser. Hos oss får du muligheten til å påvirke hvordan vi konverterer besøk til salg og leads, og hvordan vi gjør det enkelt for små bedrifter å velge oss som sitt førstevalg for forsikring og pensjon.
Om Commercial og Commercial Tribe
Gjensidige Forsikring er Norges største forsikringsselskap for næringslivet og vokser raskt i Danmark. Commercial består av over 900 ansatte som jobber for og med kundene våre - alt fra gårdsbedriften og den lille håndverksbedriften, til noen av Norges og Danmarks største bedrifter og konsern. Området omsetter for over 20 mrd NOK, og har også ansvar for den svenske virksomheten.
Hos oss blir du en del av Tribe Commercial, hvor vi jobber i tverrfaglige team som kombinerer analyse og kunnskap om kundene med design, teknologi, markedsføring og CRM. Triben er organisert i matrise der leveranse- og personalansvar er delt. Totalt er vi over 100 personer med ulike fagdisipliner, og leveransene skjer i team i tett samarbeid med andre områder. Sammen utvikler vi smartere løsninger som gjør arbeidshverdagen enklere og tryggere for kundene våre.
Om Teamet, Digitalt Salg
Digital Salg NO utvikler digitale kjøpsløsninger for bedriftskunder i Norge. Teamet er satt sammen av 10 engasjerte medarbeidere innen utvikling, design, innhold og analyse. Vi jobber for å bedre kundeopplevelsen og rådgivningen på nett, og at kundene våre enkelt skal kunne kjøpe forsikringer digitalt på gjensidige.no.
Digitalt Salg har et tydelig formål:
- Utvikle markedets beste selvbetjente kjøpsløsninger
- Konvertere besøk i kjøpsløsningene våre til salg og leads
I 2026 skal vi bidra til at Gjensidige når et viktig mål:
Små bedrifter skal ha oss som sitt førstevalg og kjøpe forsikring og pensjon hos oss.
Din hverdag som Product Owner
Som Product Owner vil du lede teamet, Digitalt Salg NO. Du blir den drivende kraften bak produktstrategi, utvikling og leveranse, og sørger for at teamet leverer løsninger som treffer både kundenes og forretningens behov. Du vil bli en del av et fag-fellesskap med andre produkteiere, rapportere til Chapter Lead for Product Owners i fag- og personaldimensjonen og til Tribe Lead i leveransedimensjonen. Medlemmene i teamet rapporterer til sine Chapter Leads i personal og fagdimensjonen. Rollen er en fast stilling med arbeidssted i Oslo.
Hva du vil gjøre
- Jobbe for å maksimere produktverdien og sikre at teamet alltid jobber i tråd med kundenes behov og forretningsmål.
- Utarbeide klare mål, prioritere produktbackloggen, jobbe ut tydelige veikart, og sørge for at utviklingsarbeidet støtter vår strategiske retning.
- Sikre at teamet gjennomfører verdifulle kontinuerlige forbedringer av prosesser og teamdynamikk
- Være den viktigste beslutningstakeren på produkt/tjeneste funksjoner.
- Ha ende-til-ende ansvar for å levere forretningsresultat og sørge for drift og vedlikehold av systemene teamet eier.
- Skape et godt og samarbeidende miljø, bidra til psykologisk trygghet og engasjement i teamet, involvere interessenter for å sikre gode avklaringer og innspill, og løfte problemstillinger ved behov.
Om deg som søker
Vi søker deg med høyere relevant utdanning og erfaring som Product Owner, Produktleder, Product Manager eller lignende roller, med ansvar for produktledelse og utvikling i tekniske team. Du har erfaring med å jobbe med både utviklere, designere og forretning. Du kjenner til å etablere, overvåke og oppnå OKRer og mål, og kan identifisere, vurdere og redusere risiko i produktutviklingen. Du har betydelig praktisk erfaring med agile rammeverk og relevante digitale verktøy, og forstår hvordan agile prinsipper bidrar til forretningsmessige resultater. Du behersker et skandinavisk språk.
Personlige egenskaper
Du er kundeorientert og engasjerende, med sterke beslutningsferdigheter og evne til å prioritere oppgaver. Du har sterke kommunikasjonsferdigheter og evne til å motivere og inspirere teamet, med fokus på samarbeid og problemløsning. Du er empatisk og inkluderende, verdsetter mangfold og ulike perspektiver, med en proaktiv holdning til kontinuerlig forbedring. Du støtter og fremmer agile prinsipper og arbeidsmåter, og fokuserer på å være en hjelpende hånd for teamet, fjerner hindringer og gir støtte og veiledning. Du setter kunden og mennesker i sentrum og støtter teamet i sitt arbeid.
Gode grunner til å jobbe i Gjensidige
I Gjensidige har vi jobbet med å sikre liv, helse og verdier i over 200 år. En av grunnene til at vi har lyktes i så lang tid, er at vi hele tiden jobber med å utvikle oss i takt med - og helst i forkant av - de stadige endringene i forsikringsbransjen og samfunnet ellers. Hos oss vil du være en del av et stort fellesskap som trekker i samme retning mot et tryggere samfunn for alle, hvor du kan være stolt av at vi gjør mange konkrete grep for verden rundt oss.
Hos oss får du
Gjensidige er en arbeidsgiver som bryr seg om sine ansatte og legger til rette for god personlig og faglig utvikling. Vi sørger for at du kan utvikle deg innenfor rollen du allerede har, men også bygge karrieren din ved å bevege deg på tvers av organisasjonen. Fleksibilitet og åpenhet er essensielle egenskaper for at vi skal utvikle oss. I Gjensidige er det derfor superhøyt under taket, og nulltoleranse for trangsynthet.
Vi tilbyr også:
Mulighet for å jobbe delvis fra hjemmekontor, etter avtale.
Spesielt god pensjonsordning, forsikringsordninger med behandlingsforsikring og personalrabatter, firmahytter i inn- og utland og aksjespareordning.
Flotte kontorlokaler sentralt i Oslo sentrum. Her finner du treningsmuligheter i eget treningsstudio og gymsal, i tillegg til bedriftsidrettslag med for eksempel klatregruppe, turgruppe og fotball, kulturaktiviteter og andre sosiale grupper.
Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne, etnisitet eller bakgrunn. Hos oss jobber alle slags mennesker, med hver sin personlighet og historie - og det er nettopp dette mangfoldet som gjør oss sterke.
Vi gjennomfører bakgrunnssjekk før ansettelse. Du trenger ikke å skrive søknad, bare last opp CVen din og svar på noen korte spørsmål som hjelper oss å bli bedre kjent med deg.
Har du spørsmål til stillingen, ta kontakt med: Erik Olav Landsværk, (+47)40069610, erik-olav.landsvaerk@gjensidige.no
Søknadsfrist: 07.01.2026
FerdigheterAI-generert
- Agile Frameworks
- Customer Relationship Management (CRM)
- Design
- Kontinuerlig forbedringsarbeid
- kunnskap om produktledelse
- Nordisk spåk
- Produkteier
- Servicearbeid
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
Gjensidige er et ledende nordisk forsikringsselskap med over 200 års erfaring, kjent for vårt fokus på gode kundeopplevelser og trygge løsninger. Som ansatt i Gjensidige blir du en del av et selskap med tydelige verdier og et sterkt engasjement for samfunnet. Vi har et godt arbeidsmiljø der du kan utvikle deg både personlig og faglig, og du får være med på spennende prosjekter som er med på å forme fremtidens forsikringsbransje. Vi har fleksible arbeidsordninger og konkurransedyktige fordeler - noe som gjør oss til et attraktivt sted å jobbe.
- Sektor: Privat
- Sted: Schweigaards gate 21, 0191 Oslo
- Bransje: Bank, finans og forsikring, Konsulent og rådgivning
- Stillingsfunksjon: Konsulent, Ledelse, Produktledelse
Nøkkelord
produktledelse, produktutvikling, produktstrategi, digitalisering, selvbetjent
Annonseinformasjon
- FINN-kode 442858169
- Sist endret
