Avdelingsleder vann, avløp og andre selvkostområder
Tekniske tjenester
- Frist 12.01.2026
- Ansettelsesform Fast
Vil du lede og videreutvikle våre selvkostområder?
Vi søker en faglig dyktig og strukturert avdelingsleder i 100 % fast stilling innen vann, avløp og andre selvkostområder i virksomhet for tekniske tjenester. Stillingen er nyopprettet og den som ansettes vil få stor påvirkning på den videre utviklingen innen fagfeltet i Gjerdrum kommune.
I stillingen vil du være ansvarlig for et stort ansvarsområde som innebærer mye selvstendig arbeid, og du vil få utfordret og utviklet din kompetanse. Du vil lede avdelingen med fire-fem ansatte, ha personal, drifts- og budsjettansvar, og du rapporterer til virksomhetsleder for tekniske tjenester. Som avdelingsleder i en liten kommune får du mulighet til å påvirke avdelingens hverdag og kvaliteten på tjenestene som leveres til innbyggerne. Vi har kontor på Herredshuset i Ask sentrum like ved bussterminalen, med kort vei til Lillestrøm, Gardermoen og Oslo.
Gjerdrum kommune har en vedtatt hovedplan for vann, avløp og miljø. Tiltakene i hovedplanen er løftet over i investeringsbudsjettet og innebærer et solid løft innen digitalisering. Investeringsprosjektene omhandler flere spennende prosjekter. Etterlevelse av hovedplanen er avgjørende for å ivareta strategier og mål for de kommunale tjenestene i kommunen, som igjen er avgjørende for å tilrettelegge for veksten i kommunen.
Kommunen har de siste årene gjort en formidabel reduksjon av lekkasjer på drikkevannsnettet, noe som er oppnådd ved å ta i bruk ny sensorteknologi. Ny teknologi preger vårt kontinuerlige forbedringsarbeid for å kunne levere sikre og bærekraftige vann- og avløpstjenester til innbyggerne.
Dine sentrale arbeidsområder
- personal, drifts- og budsjettansvar
- gi uttalelser til Plan- og byggesaksavdelingen, innspill til kommuneplanen og andre planer som treffer fagområdet
- ha overordnet ansvar for utarbeidelse av planer, normer og forskrifter innen selvkostområdet
- oppfølging av tiltak fra hovedplanen for vann, avløp og vannmiljø
- utarbeide og vedlikeholde prosedyrer i kvalitetssystemet
- ansvarlig for sikkerhet og kvalitet for drikkevann iht. Drikkevannsforskriften
- ansvarlig for håndtering av avløpsvann i tråd med Forurensningsloven
- ansvarlig for prosjektporteføljen
- rapportering og saksbehandling vil utgjøre en stor del av stillingen
- oppgaver kan endre seg etter behov og andre oppgaver kan bli tillagt stillingen
Dine kvalifikasjoner
Du må ha:
- fullført relevant ingeniørutdanning eller annen relevant høyskole-/universitesutdanning
- relevant erfaring innen vann, avløp og selvkostområder
- relevant erfaring knyttet til de øvrige arbeidsoppgavene
- meget gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter på norsk
- meget gode digitale ferdigheter
Det er en fordel om du har:
- erfaring fra offentlig sektor
- utdanning som VA-ingeniør
Dine egenskaper
Vi søker etter deg som:
- evner å jobbe strukturert og selvstendig, samt kan planlegge og prioritere arbeidsoppgaver på en god måte
- er beslutningsdyktig, fremtidsrettet og utviklingsorientert
- har gode samarbeidsevner, er en lagspiller og bidrar til et inkluderende arbeidsmiljø
- er relasjonsorientert og evner å motivere og lede ansatte i tråd med kommunens arbeidsgiverpolitikk
- er engasjert og interessert i fagfeltet
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr deg
- en spennende lederstilling med stor påvirkningskraft og mulighet til å utvikle ansvarsområdene
- gode faglige utviklingsmuligheter
- et inkluderende og godt arbeidsmiljø med engasjerte kolleger
- fleksibel arbeidstid og gode arbeidsvilkår i tråd med kommunens arbeidsgiverpolitikk
- lønn etter avtale og i tråd med stillingens ansvar, dine kvalifikasjoner og erfaring, med innplassering i hovedtariffavtalens kapittel 3 som avdelingsleder
- gode lån, pensjons- og forsikringsordninger i KLP
- gratis parkering
- El-billading mot betaling
Din søknad
Søknad registreres elektronisk i Easycruit ved å klikke på "Søk her". Du må fylle ut feltene «Utdannelse» og «Arbeidserfaring» og laste opp søknadsbrev, CV, relevante vitnemål og eventuelle attester. Vi gjør oppmerksom på at vi ikke tar imot søknader pr. e-post eller papirsøknader.
Inkludering
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold og inkludering, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdet dersom du har behov for det og så langt det lar seg gjøre innenfor stillingens oppgaver og krav.
Offentlighet
Gjerdrum kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsetninger og det vil bli satt opp en offentlig søkerliste etter søknadsfristens utløp. Søker kan be om å ikke bli oppført på søkerlisten og må gi en saklig begrunnelse, jf. offentlighetsloven § 25. Dersom det etter vår vurdering ikke foreligger særskilt grunn for å bli unntatt offentlighet, vil opplysninger om søker bli offentliggjort på søkerlisten. Søkeren blir i disse tilfellene orientert og får muligheten til eventuelt å trekke søknaden sin før offentliggjøring, jf. offentlighetsloven § 25.
Vi ønsker ikke kontakt med annonseselgere.
FerdigheterAI-generert
- Digitale ferdigheter
- Digitalisering
- Forskrifter
- Forurensningsloven
- Ingeniørarbeid
- Rapportering
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
Bli med på laget i en kommune i sterk vekst! Gjerdrum kommune, sentralt plassert mellom Oslo og Gardermoen, er en liten perle på Romerike. Med drøyt 7 500 innbyggere er vi en attraktiv bokommune med et levende lokalmiljø og unike muligheter for friluftsliv. Her finner du alt fra turstier, skiløyper og fiskevann til et bredt kultur- og idrettstilbud. Vårt kommunesenter, Ask, byr på et koselig miljø med det du behøver av butikker, restauranter og spennende spesialforretninger. Vi søker nå framtidsrettede, rause, entusiastiske og modige ledere og medarbeidere som vil være med på å forme fremtiden for våre innbyggere. Det betyr at vi trenger ledere og medarbeidere som søker ny kompetanse, finner innovative løsninger, har god vurderingsevne og jobber godt sammen internt og eksternt. I Gjerdrum tenker vi helhet, ser muligheter og handler sammen. Er du klar for å gjøre en forskjell? Les mer og søk på våre hjemmesider!
- Sektor: Offentlig
- Sted: Herredshuset, Gjerivegen 1, 2022 Gjerdrum
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Miljøtjenester, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Ingeniør, Ledelse, Vann- og miljøteknikk
Nøkkelord
ledelse, ingeniør, va, digitalisering
Annonseinformasjon
- FINN-kode 442538744
- Sist endret



