IT-leveransekoordinator
SINTEF
- Frist 19.1.2026
- Ansettelsesform Fast
SINTEF styrker laget – vi trenger en IT‑leveransekoordinator
SINTEF søker en engasjert og strukturert IT- leveransekoordinator som ønsker å bidra til god teknologistyring, leveranseoppfølging og sikker drift i et kunnskapsmiljø i verdensklasse. Du vil jobbe i vårt team for IT leveransestyring, som er et sentralt miljø for styring av interne og eksterne leveranser på IT-siden i SINTEF.Du vil jobbe i grensesnittet mellom brukerbehov, sentrale føringer og interne og eksterne leverandører av IT til SINTEF. Hovedfokus vil være å sørge for at vi når målene våre på IT-siden, spesielt knyttet til oppfølging av tjenestenivåer, økonomi og brukertilfredshet. Stillingen rapporterer til IT-sjef i SINTEF.
Hovedarbeidsoppgaver:
Service Level Management: Følge opp og dokumentere leverandørers oppfyllelse av SLA-er og KPI-er.
Incident og problemkoordinering: Sikre effektiv håndtering og eskalering av større hendelser og bidra til å drive rotårsaksanalyser i samarbeid med leverandørene.
Endringsstyring: Koordinere og fasilitere endringsforespørsler mellom organisasjonen og leverandørene, inkludert godkjenning og planlegging av implementering for å minimere risiko.
Regelmessige møter: Planlegge, medvirke til, og dokumentere operasjonelle servicemøter med leverandøren.
Forbedringsarbeid: Kartlegge og drive frem initiativer for kontinuerlig tjenesteforbedring i samarbeid med brukere, leverandører, fagressurser og systemeiere i SINTEF.
Dokumentasjon: Vedlikeholde oppdatert dokumentasjon knyttet til tjenesteavtaler, leveranseprosesser, programvare og relevante IT-tjenester.
Prosjekter: Lede gjennomføring av forbedringstiltak og endringsleveranser.
Vi ser etter deg som:
har relevant høyere utdanning (bachelor-/mastergrad) innen IT, informasjonssystemer, økonomi eller tilsvarende.
har erfaring med å jobbe med IT leveransestyring og ITSM-prosesser i et outsourcet IT-driftsmiljø.
har erfaring med å koordinere aktiviteter og mindre leveranser/prosjekter på tvers av interne team og eksterne leverandører.
har minimum 3-5 års erfaring fra en rolle innen IT Service Management, Service Delivery, Operasjonell Leverandørstyring eller IT-koordinering.
trives med å jobbe strukturert og analytisk.
har god organisasjonsforståelse og formidlingsevne.
har god generell digital kompetanse.
er selvstendig og fremdriftsorientert, men jobber godt i team for å løse utfordringer.
Vi tilbyr:
En spennende mulighet til å arbeide med IT-koordinering og ledelse mellom brukere, institutter og leverandører
Et dynamisk og samarbeidsorientert arbeidsmiljø med dedikerte kollegaer.
Muligheten til å utvikle deg faglig og personlig gjennom utfordrende prosjekter.
Fleksibel arbeidstid, gode pensjons- og forsikringsordninger, gode velferdsordninger og konkurransedyktig lønn.
FerdigheterAI-generert
- Behersker root cause analysis
- Digitale ferdigheter
- Dokumentasjon
- IT Service Management (ITSM)™
- Key Performance Indicator (KPI)
- Kontinuerlig forbedringsprosess (CIP)
- Service Level Management (SLM)
- Service-Level-Agreement (SLA)
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
SINTEF er et av Europas største uavhengige forskningsinstitutter. Vi skaper verdier gjennom kunnskap, forskning og innovasjon, og utvikler løsninger og teknologi som tas i bruk.
- Sektor: Privat
- Sted: 7034 Trondheim
- Bransje: Forskning, utdanning og vitenskap, IT
- Stillingsfunksjon: Planlegger
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
IT Service Management, Leveranse, Leveransestyring, Leverandørkoordinering, Endringsstyring
Annonseinformasjon
- FINN-kode 442410638
- Sist endret