Rådgiver
Bærum kommune
- Frist 11.01.2026
- Ansettelsesform Fast
Kvalitetsrådgiver
Carpe Diem Demenslandsby i Bærum kommune er Norges første demenslandsby som begynner å ta form. Vil du være med å forandre hverdagen til personer med demens? Da har du store muligheter ved å søke her.
Carpe Diem Demenslandsby er et nytt sykehjemsbygg. Innflyttingen av brukere og beboere startet november-desember 2020.
Hos oss på Carpe Diem Demenslandsby fokuserer vi på mulighetene til våre beboere. Vår levende landsby skal oppleves som en forlengelse av livet hjemme, med et hjemlig preg. Hver av de 17 boenhetene er tilpasset personer med ulike livsstiler og preferanser. Dette skal gi beboerne en følelse/opplevelse av gjenkjennelse og trygghet. Alle skal få leve livet sitt som før til tross for en demensdiagnose, og stimuleres til å være i aktivitet inne som ute, på et trygt, avgrenset område uten trafikk. Inspirasjonen til dette er blant annet hentet fra Nederland, men her i Bærum er tilbudet tilpasset vår kultur, våre innbyggere og våre rammer.
Som kvalitetsrådgiver får du en sentral rolle i å videreutvikle kvalitet, kompetanse og kultur på Carpe Diem demenslandsby. Hos oss får du være med på å forme fremtidens eldreomsorg!
Arbeidsoppgaver
- Identifisere og foreslå kvalitetsfremmende tiltak som understøtter mål for tjenesten
- Planlegge, gjennomføre, evaluere og korrigere fag- og kvalitetstiltak i samarbeid med egen ledergruppe
- Bidra til at det finnes riktige rutiner, prosedyrer og verktøy for kvalitetssikring og faglig utvikling sammen med egen ledergruppe
- Bidra til at tjenesten dokumenterer og løpende oppdaterer sitt kvalitetsarbeid i kvalitetsportalen, utfører internkontroll og interne revisjoner/ egenkontroll i den grad det er hensiktsmessig og besluttet av ledelsen
- Være en aktiv bidragsyter i arbeid knyttet til utvikling av tjenestene og sikre nasjonal- og lokalpolitiske føringer og tiltak
- Er superbruker i Kvalitetsportalen, og en aktiv pådriver for bruk av Kvalitetsportalen
- Bistå leder til utvikling, opplæring og implementering av ulike moduler, i Kvalitetsportalen, herunder dokumentasjon, avvik, risiko og årshjul
- Bistå tjenesten i organisering og koordinering av intern/ekstern undervisning, opplæring og veiledning
- Etter delegasjon fra leder være pådriver for at målsetninger i kompetanse og utviklingsplan oppfylles
- Bidra i det systematiske risikokartleggingsarbeidet på tjenestestedet
- Der det aktuelt, organisere og koordinere student- og elevpraksis i samarbeid med ledergruppen
- Bidra inn i kvalitetsnettverk
Kvalifikasjoner
- Høyere helsefaglig utdanning på minimum bachelornivå (HPR-nummer oppgis i søknaden)
- Ønskelig med relevant videreutdanning innen kvalitets- og risikoarbeid, og erfaring fra kunnskapsbasert praksis
- Erfaring fra sykehjem eller annen helseinstitusjon
- Erfaring med kvalitetsarbeid, internkontroll eller forbedringsprosesser
- Svært god skriftlig og muntlig framstillingsevne. Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve nivå B2
- Gode IKT-kunnskaper med stor interesse for digitale plattformer
- Kompetanse innen kvalitets- og/eller risikoarbeid
- Kompetanse og erfaring fra arbeid med kunnskapsbasert praksis og forbedringsarbeid
- Interesse for innovasjon
Personlige egenskaper
Vi søker en person som er praktisk orientert og trives med å bidra aktivt i gjennomføringen.
Hvem er du?
- Faglig trygg, engasjert og deler kunnskap med andre
- Nytenkende, løsningsorientert og motiveres av utvikling
- Interesse for velferdsteknologi og de mulighetene det gir
- Har gode samarbeidsevner og ser verdien av et godt arbeidsmiljø, jobber godt i team
- Opptatt av beboernes livskvalitet, faglig forsvarlighet og pasientsikkerhet
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
- En nøkkelrolle i en spennende digitaliseringsprosess
- Mulighet til å påvirke og utvikle kvalitetsarbeidet på Carpe Diem demenslandsby
- Et inspirerende og utviklingsorientert fagmiljø
- Selvstendige og varierte arbeidsoppgaver
- Et inkluderende og helsefremmende arbeidsmiljø med humor og arbeidsglede
- Lønn etter Bærum kommunes regulativ
- Offentlig tjenestepensjon
- Dagstilling med fleksitid
- Mulighet for kompetanseutviklingsstipend
Gyldig politiattest iht. helse- og omsorgstjenesteloven §5-4 må fremlegges før tiltredelse.
FerdigheterAI-generert
- B2 norsk språkprøve
- Internkontroll
- Kontinuerlig forbedringsprosess (CIP)
- Kvalitetsprosess
- Pleie og omsorgsarbeid
- Risikobasert sikkerhetsarbeid
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
Sammen skaper vi et godt og inkluderende samfunn for over 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er at vi får tillit og myndighet til å påvirke vår egen arbeidshverdag for å skape et samfunn som er godt å leve i. Hos oss kan du bli med og sette spor.
Etter søknadsfristens utløp vil det
utarbeides offentlig søkerliste. Ber du om å bli unntatt fra denne listen, må
det grunngis i søknadsportalen. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til
offentlighetsloven § 25, jfr §11. Hvis ditt ønske ikke imøtekommes, vil du få
mulighet til å trekke søknaden før offentliggjøring.
Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Dønskiveien 45, 1346 Gjettum
- Bransje: Helse og omsorg
- Stillingsfunksjon: Rådgivning, Sykepleier, Vernepleier/miljøterapeut
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 442402114
- Sist endret
