Rådgiver
Friluftsrådet vest
- Frist 26.1.2026
- Ansettelsesform Fast
Friluftsrådet Vest – Rådgiver friluftsliv (100 % fast stilling)
Friluftsrådet Vest er et kommunalt oppgavefellesskap i Nord-Rogaland og Sunnhordland, med 13 medlemskommuner. Regionen har et unikt landskap med fjell, fjord og kyst, og rommer en rekke naturperler som betyr mye for både fastboende og tilreisende. Området er kjent for sitt store mangfold av friluftslivsmuligheter.
Friluftsrådet Vest har fem faste ansatte og samarbeider med et betydelig antall engasjerte personer, lag og foreninger på oppdrag rundt i hele regionen. Våre oppgaver er drift av 118 friluftslivsområder, sikring av areal til nye friluftsområder, tilrettelegging for friluftslivsbruk på områdene, tiltak mot marin forsøpling, tilbud om friluftslivsaktiviteter for alle og høringsinstans for kommunene i plansaker.
Om stillingen
Vi søker en engasjert rådgiver innen friluftsliv i 100 % fast stilling, som vil bidra til mer friluftsliv for alle.
Arbeidsoppgavene vil blant annet omfatte:
· Søknad om midler til tilretteleggingstiltak
· Oppfølging og gjennomføring av tilretteleggingstiltak i friluftslivsområdene
· Utarbeidelse av forvaltningsplaner for områdene
· Arbeid mot marin forsøpling, inkludert søknad om finansiering, kartlegging av forsøplede områder, organisering av ryddeaksjoner og rapportering av rydderesultater. Bruk av båt vil inngå i arbeidet
· Drift og vedlikehold av friluftslivsområder i perioder med behov for ekstra personell
Kvalifikasjoner
· Fortrinnsvis høyere utdanning innen relevant fagfelt. Relevant arbeidserfaring og praktisk kompetanse kan kompensere for manglende formell utdanning
· Erfaring med prosjektarbeid og HMS-arbeid
· God muntlig og skriftlig framstillingsevne
· Førerkort klasse B (klasse BE er en fordel)
· Minimum båtførerprøve og sikkerhetskurs for båtfolk. Sikkerhetskurs kan eventuelt gjennomføres som del av opplæringen
· Lokalkunnskap langs kystlinjen vi forvalter er en fordel
· God digital kompetanse og interesse for å ta i bruk og videreutvikle digitale verktøy
Personlige egenskaper
· Selvstendig, initiativrik og løsningsorientert
· Fleksibel og trives med å koordinere flere oppgaver samtidig
· Gode evner til å motivere andre og bidra til et sunt og inspirerende arbeidsmiljø
· Trives med en variert arbeidshverdag som kombinerer kontorarbeid og feltarbeid
· Evne til å lede og bygge nettverk på tvers av offentlig, privat og frivillig sektor
· Et sterkt engasjement for friluftsliv
Vi kan tilby
· Et lite, sosialt og engasjert arbeidsmiljø
· En variert og meningsfull stilling med mulighet for faglig utvikling
· Spennende arbeidsoppgaver innen friluftsliv, naturforvaltning og folkehelse
· Muligheter for kurs og kompetanseheving
· Fleksibel arbeidstid
· Lønn etter avtale, pensjonsordning gjennom KLP og gode forsikringsordninger
For spørsmål om stillingen, ta kontakt med daglig leder, Solveig M. Myge, på mob. 920 63 250 eller e-post solveig@frivest.no
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Rådhusvegen 5, 5570 Aksdal
- Bransje: Bygg og anlegg, Drift og vedlikeholdstjenester, Håndverkstjenester
- Stillingsfunksjon: Prosjektledelse, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
friluftsliv, tilrettelegging, forvaltningsplaner, marin forsøpling, naturforvaltning
(1/5)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 442389474
- Sist endret

