
Head of Hotel Procurement
Hurtigruten
- Frist 11.1.2026
- Ansettelsesform Fast
Vil du lede innkjøpene som former gjesteopplevelsen ombord på Norges mest ikoniske reiser?
Vil du lede innkjøpene som former gjesteopplevelsen om bord på Norges mest ikoniske reiser?
Vil du stå i front av innkjøpsarbeidet som bokstavelig talt holder Norges mest ikoniske kystreise i gang? Som Head of Hotel Procurement i Hurtigruten får du en nøkkelrolle der strategisk innkjøp møter opplevelsesproduksjon og hvor dine beslutninger påvirker alt fra smaken av morgenkaffen til kvaliteten på gjestenes totale reiseopplevelse om bord. Dette er jobben for deg som vil kombinere ledelse, logistikk og leverandørstrategi med et eventyr av en arbeidsplass. Bli med og sett standarden for en moderne, bærekraftig og sømløs hotellopplevelse på verdens vakreste sjøreise.
I 130 år har vi jobbet for å gi gjestene våre uforglemmelige opplevelser. Mat og drikke er en viktig del av gjestenes opplevelse ombord. Vi samarbeider med lokale leverandører langs hele kysten slik at vi kan tilby kortreist og smakfulle mat- og drikkevarer.
Som Head of Hotel Procurement får du det overordnede ansvaret for et dedikert innkjøpsteam på fem personer som sikrer at våre 10 skip er fullt utrustet med alt fra mat og drikke til forbruksvarer og teknisk hotellutstyr til riktig pris. Rollen er sentral for å sikre drift i verdensklasse og gir deg en unik mulighet til å påvirke kvalitet, bærekraft og effektivitet i en av Norges mest spennende reiselivsbedrifter. Du vil være en viktig bidragsgiver til den totale gjesteopplevelsen før, under og etter reisen.
Stillingen holder til i Oslo, og noe reisevirksomhet må påregnes.
Head of Hotel Procurement rapporterer til VP Procurement og hører til avdeling Finans.
Arbeidsoppgaver og ansvarsområder
Lede og videreutvikle leverandør- og kontraktsporteføljen for Hotel Operations Norge, inkludert Gress, grossister og lokale leverandører
Identifisere, lukke og forebygge innkjøpsgap
Utarbeide etterspørselsprognoser og drive forsyningsplanlegging for alle skip og lokasjoner
Sikre kostnadseffektive og kvalitetssikrede innkjøp gjennom profesjonelle anbudsprosesser og RFX-aktiviteter
Drive forbedringsarbeid i hele purchase-to-pay-prosessen, med særlig fokus på automatisering og digitale verktøy
Ha det daglige ansvaret for ordreflyt og leveranser – fra dialog med leverandør til logistikk, lager og oppfølging
Registrere, analysere og lukke avvik i forsyningskjeden for å sikre kontinuerlig forbedring
Kvalifikasjoner
Bachelorgrad innen økonomi/administrasjon, supply chain, logistikk eller ingeniørfag (relevant erfaring kan kompensere)
Solid erfaring fra innkjøp og leverandøroppfølging
Erfaring fra reiselivsbransjen, gjerne fra hotell, restaurant eller catering er en stor fordel
Trygg ERP-bruker, gjerne MMS (Materials Management System) eller tilsvarende innkjøpssystem
Ledererfaring med evne til å bygge sterke team og skape resultater - fordel om du har erfaring med personalansvar
Erfaring med coaching, fasilitering og utviklingsprosesser
Flytende norsk og engelsk, skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper
Analytisk, strukturert og initiativrik – du får ting til å skje.
Sterk problemløser med evne til å ta gode beslutninger.
Flink til å bygge relasjoner og trygg i dialog med både leverandører og kolleger.
Dyktig forhandler som skaper gode og langsiktige avtaler.
Proaktiv, mulighetsorientert og motivert av å skape verdi.
Inspirerende leder som setter tydelige mål, følger opp og bygger teamkultur.
Samlende kollega som fremmer samarbeid på tvers av organisasjonen.
Vi tilbyr:
En nøkkelrolle i en av Norges mest spennende og tradisjonsrike reiselivsbedrifter.
Store muligheter for påvirkning, innovasjon og faglig utvikling.
Konkurransedyktige betingelser og gode personalfordeler.
Et moderne, inkluderende og inspirerende arbeidsmiljø.
Flotte kontorer sentralt i Oslo
FerdigheterAI-generert
- Anskaffelser
- Automatisering
- Avviksanalyse
- Bedriftsøkonomi
- Logistikk
- Materialstyringssystem
- Norsk
- Strategisk innkjøp
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
Hurtigruten er et norsk rederi og reiselivsselskap som seiler den legendariske kystruten mellom Kirkenes og Bergen, ofte omtalt som «verdens vakreste sjøreise». I tillegg til den tradisjonelle ruten tilbyr Hurtigruten også signatur-rutene Nordkapplinjen, Svalbardlinjen og Hamburg-Nordkapp med en flåte på totalt ti skip.
Siden oppstarten i 1893 har Hurtigruten fraktet både lokale passasjerer, viktig gods, kjøretøy og turister trygt til 34 havner langs norskekysten.
Hurtigruten er en av Norges største maritime arbeidsgivere, med 1500 sjøfolk og lærlinger om bord. Selskapet samarbeider med lokale leverandører for å servere lokalmat i verdensklasse og tilbyr utvalgte utflukter til sine gjester, i samarbeid med lokale aktører.
Miljø og bærekraft står sentralt hos Hurtigruten. I 2009 kuttet Hurtigruten ut tungolje, og flåten består nå av fire hybridskip. Målet er et utslippsfritt skip innen 2030 gjennom det ambisiøse Sea Zero-programmet.
- Sektor: Privat
- Sted: Oslo, Norway, 0150 Oslo
- Bransje: Bank, finans og forsikring, Reise og turisme
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling
Nøkkelord
innkjøp, procurement, hurtigruten, strategisk innkjøp, gjesteopplevelse
Annonseinformasjon
- FINN-kode 442146711
- Sist endret
