Senior prosjektinnkjøper
Glencore Nikkelverk AS
- Frist 11.1.2026
- Ansettelsesform Fast
Har du erfaring fra prosjektinnkjøp?
Innkjøpsavdelingen er ansvarlig for innkjøp av alle varer og tjenester til bedriften samt ivaretar bedriftens logistikk- og lagerfunksjon. Avdelingens hovedansvarsområder er knyttet til styring av bedriftens forsyningskjede av varer og tjenester for å betjene daglig drift, prosjektanskaffelser, inngåelse og oppfølging av rammeavtaler og leverandørsamhandling. Avdelingen består av 15 personer.
Vi søker nå en erfaren prosjektinnkjøper til teamet som vil en sentral rolle i videreutvikling og effektivisering av anskaffelsesfunksjonen.
Ansvar og arbeidsoppgaver:
Lede og gjennomføre anskaffelsesprosesser for prosjekter
Bidra til godt sikkerhetsarbeid og kvalitet i hele leveransekjeden
Delta i kontinuerlig forbedringsarbeid og digitalisering av prosesser
Daglige innkjøpsoppgaver som forespørsler, plassering av innkjøpsordre, oppfølging av varer og andre driftsoppgaver
Ønskede kvalifikasjoner:
Høyere teknisk/- økonomisk utdannelse, gjerne med supply chain management og prosjektledelse
Minimum 3 års praktisk erfaring med innkjøp fra en større virksomhet
Erfaring med forhandlinger, oppfølging av leveranser og kontraktstyring
God kommersiell og økonomisk forståelse
Erfaren bruker av IT-verktøy som Officeprodukter og Power BI
Fordel med erfaring fra utvikling av forsyningskjeder
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne både på norsk og engelsk
Personlige egenskaper:
For å lykkes i denne stillingen er det viktig at du er en selvgående og proaktiv pådriver med stor gjennomføringsevne. Du samarbeider og kommuniserer godt med andre, er utadvendt og omgjengelig. Du har en analytisk og strukturert tilnærming, samtidig som du er fleksibel. Du motiveres av å få til forbedringer, og evner å stå i prosesser over tid.
Vi kan tilby:
Jobb i et internasjonalt konsern
En utadrettet og selvstendig rolle med stort kontaktnett og påvirkningsmuligheter
Varierte faglige utfordringer og gode utviklingsmuligheter
Konkurransedyktige betingelser og gode pensjons- og forsikringsordninger
Et godt og inkluderende arbeidsmiljø. Aktivt idrettslag. Bedriftens ansatte har felles hytter på fjellet (Hovden) og ved sjøen (Blindleia).
Søkere må være røykfrie
Søknadsfrist 11.01.2026
FerdigheterAI-generert
- Administrere kontrakter
- Anskaffelser
- Forsyningskjedestyring
- Forsyningsledelse
- Kontinuerlig forbedringsprosess (CIP)
- Opprette innkjøpsordre
- Prosjekteringsledelse
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
Nikkelverket ligger sentralt plassert nær byens sentrum ved innseilingen til Kristiansand og har ca. 550 ansatte. Vår egenutviklede teknologi gjør oss til et av verdens ledende nikkelraffinerier, og våre avanserte produksjonsprosesser er svært miljøvennlige. Virksomheten kjennetegnes av fremtidsrettet teknologi, høy kompetanse og trivelig arbeidsmiljø. Bedriften ble kåret til Norges smarteste industribedrift i 2022.
Glencore Nikkelverk har forpliktet seg til prinsippene om bærekraftig utvikling. Vi tar hensyn til sosiale, miljømessige og økonomiske faktorer i all vår planlegging og produksjon.
Produktene til Glencore Nikkelverk har en renhetsgrad i ypperste klasse og markedsføres og selges over hele verden. Nikkel finner vi i rustfritt stål, maskin - og transportutstyr, samt elektroniske og kjemiske produkter. Dessuten anvendes nikkel med vår renhetsgrad til sofistikert kirurgisk utstyr, romfart, flymotorer og til vind - og vannkraft. Det betyr at du omgås produkter fra Nikkelverket i flere av dine daglige sysler, uten å tenke over det.
- Sektor: Privat
- Sted: Vesterveien 31, 4613 Kristiansand S
- Bransje: Industri og produksjon
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling, Kontor og administrasjon
Nøkkelord
Prosjektinnkjøp, Innkjøp og anskaffelser, Forhandling, Supply chain
(1/4)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 442125971
- Sist endret

