Digitalredaktør - UX
Stiftelsen Opplysningskontoret for frukt og grønt
- Frist 11.01.2026
- Ansettelsesform Vikariat
Kan du skape gode brukeropplevelser som gjør det enklere å velge frukt og grønt i hverdagen?
Kan du skape gode brukeropplevelser som gjør det enklere å velge frukt og grønt i hverdagen?
Opplysningskontoret for frukt og grønt (OFG) søker en digital redaktør til et lengre vikariat som kan ta eierskap til merkevaren, brukeropplevelse, struktur og videreutvikling av våre digitale flater.
Dette er en rolle for deg som ser helheten i brukerreisen, og som liker å forbedre, optimalisere og bygge videre på eksisterende løsninger. Hovedprosjektet vil være frukt.no, men du vil også jobbe med tilknyttede prosjekter og kampanjesider som Grøntinnsikt og Grøntløftet. Alle er sider med rikt og omfattende innhold og mangfoldige brukerreiser, og formålet er å gjøre det norske folk sunnere og gladere gjennom inspirasjon og kunnskap.
Arbeidsoppgaver
Du vil ha ansvar for å identifisere forbedringspotensial i brukeropplevelse og innhold, optimalisere brukerreiser og utvikle nye løsninger og kampanjesider. Rollen innebærer tett bruk av innsikt og data, særlig gjennom Google Analytics og gjerne Power BI, for å underbygge prioriteringer og tiltak.
Du vil jobbe operativt i CMS (Optimizely) og VEV, og bruke verktøy som Figma til prototyping og videreutvikling. Strategisk og teknisk forståelse er sentralt i rollen, og viktigere enn det rent redaksjonelle, som i stor grad ivaretas internt.
Kompetanse og erfaring
Vi ser etter en kandidat med høy kompetanse om brukeropplevelse og brukerreiser og erfaring med optimalisering av eksisterende innhold og flater. Designkompetanse er ønsket, særlig evnen til å sikre en tydelig visuell helhet og god presentasjon av innhold. Kjennskap til merkevarearbeid er svært positivt.
Du bør også ha erfaring med SEO og organisk synlighet, og kunne ta eierskap til dette i egne prosjekter. Du må beherske norsk på høyt, profesjonelt nivå siden alle våre nettsider er på dette språlet.
Personlige egenskaper
Du jobber selvstendig, har god arbeidskapasitet og setter deg raskt inn i nye systemer og miljøer. Samtidig trives du med samarbeid på tvers av fagområder.
Praktisk informasjon
Stillingen er et vikariat med oppstart i januar/februar 2026 og varighet frem til våren 2027. Det tilbys som hybrid, med forventning om fysisk tilstedeværelse 2-3 dager i uken på kontoret på Langhus. Det legges til rette for god onboarding og opplæring i relevante verktøy og systemer i et aktivt og engasjert fagmiljø med et samfunnsnyttig formål.
FerdigheterAI-generert
- Brukeropplevelse
- Figma
- Forbedre nettstedssynlighet
- Google Analytics
- Norsk
- Optimizely
- Søkemotoroptimalisering
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
I Opplysningskontoret for frukt og grønt (OFG) er alt vi gjør basert på visjonen vår om at frukt og grønt er naturlig til alle dagens spisesituasjoner. OFG har som formål å stimulere til økt totalforbruk av frukt, bær, grønnsaker og poteter i Norge. Hovedhensikten med bruk av de midlene som kommer fra Jordbruksavtalen er å styrke omsetningen og forbruket av norske varer. Dette gjelder både konvensjonelle og økologiske varer. I tillegg skal OFG arbeide for å sikre potetens posisjon som en del av et balansert norsk kosthold.
OFG skal være en aktiv part i at nasjonale målsettinger for grøntsektoren og for helsesektoren nås. Målsettinger på begge områder danner grunnlag for OFGs fokus og prioriteringer.
- Sektor: Organisasjoner
- Sted: Langhus, Norge, 1405 Langhus
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Matvareproduksjon og -industri, Medie- og innholdsproduksjon, PR, informasjon og kommunikasjon
- Stillingsfunksjon: Markedsfører, PR og informasjon, Web
Nøkkelord
Innholdsarbeid, Webredaktør, Digitalredaktør, UX design
Annonseinformasjon
- FINN-kode 442038109
- Sist endret


