Salgssupport- og logistikkoordinator
Sales Support and Logistics
- Frist 01.01.2026
- Ansettelsesform Fast
Har du erfaring med logistikk og salgssupport? Vi ser etter en ny kollega til vår Salgssupport- og logistikkavdeling.
Borregaard tenker nytt og beveger verden mot et grønnere samfunn gjennom teknologi, kompetanse og innovasjon. Våre produkter er bærekraftige alternativer til oljebaserte produkter og møter globale utfordringer knyttet til miljø og ressursbruk. For å levere disse produktene til kunder over hele verden, er vi avhengige av et sterkt team innen logistikk og salgssupport som sikrer effektive og pålitelige leveranser. Nå søker vi en koordinator til denne avdelingen.
Om avdelingen
Vår Salgssupport- og logistikkavdeling har et sterkt faglig miljø med 20 medarbeidere som betjener Borregaards ulike forretningsområder. Avdelingen håndterer hele leveranseprosessen – fra kundens ordre til transportbestilling, dokumentutstedelse og fakturering. Som koordinator får du utstrakt kontakt med interne avdelinger, i tillegg til kunder, transportører og leverandører.
Om rollen
Du blir en viktig del av teamet som sikrer presis og effektiv flyt i logistikkjeden, og innkjøp og levering av kjemikalier. Du håndterer ordre, transport og tilhørende dokumenter, samtidig som du bidrar til en god kundeopplevelse.
Arbeidsoppgaver
- Ordrebehandling og dokumenthåndtering
- Transportbestilling av biler og jernbanevogner
- Oppfølging av fraktfakturaer
- Leverings- og produksjonsplanlegging basert på ordreportefølje og prognoser
- Operativ kontakt med kunder, salgsorganisasjon og transportører
- Noe operativt innkjøp og kontakt med leverandører
- Bidra i forbedringsarbeid og prosjekter
Kvalifikasjoner
- Bachelor innen økonomi, administrasjon eller logistikk – eller relevant erfaring
- Erfaring fra kundebehandling, logistikk/transport og fortolling
- Fordel med kjennskap til grunnleggende produksjonsplanlegging
- Fordel med kunnskap om farlig gods (ADR/RID)
- Gode IT-kunnskaper; kjennskap til SAP er en fordel
- Flytende norsk og engelsk, muntlig og skriftlig
Hvem er du?
Liker du å ha oversikt og skape struktur? Du trives med å koordinere og sørge for at ting går som planlagt, og finner løsninger når utfordringer oppstår. God dialog og samarbeid med kunder, leverandører og kollegaer er viktig for deg.
Hva kan vi tilby?
Hos oss blir du en del av et sterkt fagmiljø og en kultur som fremmer samarbeid og utvikling. Vi tilbyr fleksibel arbeidstid, firmahytter, gode forsikrings- og pensjonsordninger, privat helseforsikring, aksjeprogram og bonusordning.
Søknadsfrist 1. januar
FerdigheterAI-generert
- Bestillingssystem
- Booking av transport
- Dokumentasjonsforvaltning
- Gjenkjenne farer knyttet til farlig gods
- Leveringsplanlegging
- Logistikk
- Transport
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
- Sektor: Privat
- Sted: 1721 Sarpsborg
- Bransje: Kjemisk industri
- Stillingsfunksjon: Koordinering, Kundeservice, Logistikk og lager
Annonseinformasjon
- FINN-kode 441451332
- Sist endret