
Sommerjobb 2026 DNB - Oslo
DNB
- Frist 25.01.2026
- Ansettelsesform Engasjement
Vil du ha Norges beste sommerjobb - og bygge verdifull erfaring i DNB?
Menneskene er selve DNA-et i DNB. Siden 1822 har kloke hoder jobbet sammen for å finne de beste løsningene for kundene våre. I dag er DNB mye mer enn Norges største bank - vi er en teknologidrevet finansinstitusjon som på stadig nye måter knytter mennesker og ideer til kunnskap og kapital.
Mangfoldig er noe vi er, og inkluderende er noe vi hver dag velger å være. Vi gir rom for deg og dine tanker, og vi lover å gjøre vårt aller beste for at du skal føle deg hjemme hos oss. En jobb i Norges største finanskonsern byr på faglige utfordringer i et spennende arbeidsmiljø med mange muligheter. Gjennom ansatte med ulik kompetanse og bakgrunn kan vi sammen skape en attraktiv og fleksibel organisasjon, tilrettelagt for utvikling og endring.
Er du klar for en sommerjobb som gir deg reell arbeidserfaring, ansvar og innsikt i hvordan Norges største bank jobber med kunder hver dag?
Som sommervikar hos oss jobber du som bedriftsrådgiver ved vårt kundesenter i Bjørvika. Ambisjonen vår er klar: at kundene velger oss - og til det trenger vi engasjerte sommervikarer som skaper gode kundeopplevelser.
Dette tilbyr vi
Hos oss får du varierte arbeidsoppgaver, strukturert opplæring og tett oppfølging - alt for å gi deg verdifull erfaring og mestring. Du blir en del av et faglig sterkt og sosialt miljø som tar godt vare på deg.
For de rette kandidatene kan sommerjobben bli starten på en deltidsstilling ved siden av studiene, med mulighet for kveld-, helge- og feriearbeid. Våre deltidsstillinger er en viktig rekrutteringskanal internt, så vi ser etter deg som har ambisjoner om en fremtid i DNB.
Hvem ser vi etter?
Vi ønsker studenter med ulik fagbakgrunn - gjerne innen teknologi, cyber security, AI, økonomi, finans eller andre studieretninger med kvantitative fag og analyse. Du har gjerne 2-4 år igjen av studiene, og du:
-
Har gode resultater fra bachelor- eller masterstudiet.
-
Har relevant erfaring gjennom jobb, verv eller prosjekter.
-
Er serviceorientert, løsningsdyktig og lærer raskt.
-
Trives med teamarbeid og deler kunnskap.
-
Bygger gode relasjoner og skaper tillit.
-
Behersker norsk og engelsk godt, både muntlig og skriftlig.
Arbeidsoppgaver:
-
Skape gode kundeopplevelser i alle kundemøter.
-
Veilede kunder og tilby riktige produkter og tjenester.
-
Hjelpe kunder med digitale løsninger og selvbetjening.
-
Håndtere både inngående og utgående samtaler.
Opplæring og arbeidstid (må være lokasjonsbestemt)
Alle sommervikarer deltar i et opplæringsløp fra uke 15. Du må kunne kombinere opplæring med studier i denne perioden. Etter opplæringen forventes det at du jobber deltid frem til eksamensperioden. Oppstart for fulltidsperioden i sommer avtales nærmere, men vi ønsker at du kan starte senest 19. juni, og gjerne tidligere dersom du er ferdig med eksamen.
Slik søker du
Last opp CV og karakterutskrift (helst fra vitnemålsportalen.no). Du trenger ikke å laste opp søknadsbrev. I søknadsportalen svarer du på noen korte spørsmål.
-
Nettbaserte evne- og personlighetstester sendes ut fortløpende i januar (ca. 30 min.)
-
Det er normalt at testinvitasjoner sendes ut på ulike tidspunkt - siste utsendelse er 26. januar
-
Husk å følge med i innboksen og søppelpost
-
Kandidater kalles inn til intervju i uke 6-7
Søknadsfrist: 25.01.2026
Kontaktperson: Carl-Emil Østbøl Østgaard +47 90994368
25.01.2026
I søknadsprosessen trenger du kun å laste opp din CV og svare kort på noen stillingsrelaterte spørsmål. Søknadsbrev er ikke et krav, men du kan selvfølgelig laste det opp som et vedlegg om du ønsker.
Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av søkere for å verifisere opplysninger som fremgår av CV og annen dokumentasjon. Denne bakgrunnssjekken blir gjennomført av Semac og gjennomføres ikke uten samtykke fra søkeren. Aktuelle søkere vil motta nærmere informasjon om dette.
For stillinger som krever autorisasjon og/eller godkjenning av egnethet, forutsettes fremlagt politiattest. Vi gjør oppmerksom på at vi aldri vil be om BankID-informasjon i søknadsprosessen.
FerdigheterAI-generert
- Call Center
- Finans og forsikring
- Kunnskap om teknologi
- Kunstig intelligens
- Norsk
Om arbeidsgiveren
En jobb i Norges største finanskonsern byr på faglige utfordringer i et spennende arbeidsmiljø med mange muligheter. Vi trenger medarbeidere med ulik bakgrunn og kompetanse. Vil du være med på laget?
- Sektor: Privat
- Sted: 0191 Oslo
- Bransje: Annet, Bank, finans og forsikring
- Stillingsfunksjon: Annet, Kundeservice, Salg
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Nøkkelord
sommerjobb, sommervikar, kundeservice, kunderådgiver, student
Annonseinformasjon
- FINN-kode 441283374
- Sist endret
