
Seksjonssjef for forvaltning, Namdal og Innherred, Trøndelag politidistrikt
Trøndelag politidistrikt
- Frist 24.12.2025
- Ansettelsesform Fast
Seksjonssjef forvaltning Trøndelag politidistrikt
Om stillingen
GDE Namdal og Innherred er den nordligste av de 3 GDE' ene i Trøndelag Politidistrikt. Forvaltningsseksjonen har ledig fast stilling som seksjonssjef. Som seksjonssjef vil du ha ansvaret for drift av ekspedisjonene ved Steinkjer, Verdal og Levanger politistasjon. Du vil også sitte i ledergruppen i driftsenheten. Du vil jobbe med varierte oppgaver og være i tett dialog med dine nye kolleger, publikum og våre samarbeidspartnere. Enheten består for tiden av 7 ansatte fordelt på 2/3 lokasjoner. Stillingen er plassert på Innherred, med oppmøtested Steinkjer eller Verdal. Vi er opptatt av å ha et godt arbeidsmiljø og trives på jobb.
Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.
Dette ser vi etter hos en ny medarbeider
Vi søker en selvstendig leder som også må jobbe med saksbehandling. Du må ha god evne til å prioritere og være glad i å jobbe med folk. Dette innebærer at du er strukturert, resultatorientert og har god evne til å håndtere stress. Vi ser etter deg som har fokus på kompetanseutvikling og vil bidra i veiledning av både publikum og kolleger.
Arbeidsoppgaver
- Ledelse av seksjonen, selvstendig saksbehandling og noe lederstøtte.
- Samarbeid med andre ledere i ledergruppen og ved andre driftsenheter.
- Betjene og veilede publikum ved oppmøte, telefon og e-post.
- Veiledning av saksbehandlere.
Eventuelt andre oppgaver etter behov.
Kvalifikasjoner
Dette må du ha for å være kvalifisert:
- Relevant utdanning på minimum bachelornivå, eksempelvis samfunnsvitenskapelige fag, pedagogikk og juridiske fag. Internasjonale grader må ha individuell godkjenning av NOKUT/HK-direktoratet. Lang og relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Lederutdanning og/eller erfaring som personalleder
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Erfaring fra forvaltning og saksbehandling
Det er også ønskelig med:
- Kjennskap til politiets datasystemer
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Ved å søke jobb i Trøndelag politidistrikt samtykker du i at det gjennomføres en skikkethetsvurdering
Personlige egenskaper
- Inkluderende
- Strukturert
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Selvstendig
- Stor arbeidskapasitet
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her (https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/).
Dette kan vi tilby om du velger oss
En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å utvikle utlendingsforvaltning i politiet
Stillingen lønnes som seksjonssjef, stillingskode 1211, med årslønn: kr. 850 000 - 900 000 brutto pr. år.
Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger. Les mer her.
Gode arbeidsbetingelser (bl.a. fleksitid ,og mulighet for trening i arbeidstiden)
Mangfold i politiet
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her (https://arbeidsgiver.dfo.no/strategisk-hr/inkluderingsarbeid/bli-bedre-pa-rekruttering/hvordan-skrive-stillingsannonser-som-inkluderer/positiv-saerbehandling-nar-man-soker-jobb-i-staten ).
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_Wc
Slik søker du
Du søker ved å fylle ut CV i Jobbnorge CV-skjema og skrive et kort søknadsbrev. I tillegg må du legge ved relevante vitnemål og attester. Relevante kandidater vil bli kalt inn til intervju.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
FerdigheterAI-generert
- Saksbehandle søknader
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
Trøndelag politidistrikt strekker seg over 39 kommuner og har 480 000 innbyggere. Politidistriktet er inndelt i syv funksjonelle driftsenheter og tre geografiske driftsenheter.
Vi er i overkant av 1250 ansatte sammensatt av både politi, påtale og sivile som jobber sammen for samfunnsoppdraget vårt: forebygge og bekjempe kriminalitet, samt skape trygghet for befolkningen.
Politimester og hans administrasjon har hovedsetet på Politihuset i Trondheim.
Trøndelag politidistrikt jobber med mangfold og inkludering på arbeidsplassen. Vi har fokus på å jobbe kunnskapsbasert for å utvikle oss i takt med samfunnet og dets forventninger.
Arbeidshverdagen til våre dyktige ansatte består av både viktige og spennende oppdrag, der nesten ingen dager er like.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Strandveien 34, 7713 Steinkjer
- Bransje: Offentlig administrasjon, Politi og sikkerhet
- Stillingsfunksjon: Dokumentasjon, Kontor og administrasjon, Ledelse
Annonseinformasjon
- FINN-kode 441282798
- Sist endret
