Leder markedsredaksjonen
Nationaltheatret
- Frist 2.1.2026
- Ansettelsesform Fast
Leder for markedsredaksjonen ved Nationaltheatret
Vil du lede et kreativt og strategisk team som setter retning for Nationaltheatrets kommunikasjon og bidrar til å drive salg?
Vi søker en engasjert leder til markedsredaksjonen – en nøkkelrolle i arbeidet med å styrke teatrets posisjon, internt samhold, skape engasjement hos publikum og bidra til billettsalg.
Om rollen
Som leder for markedsredaksjonen har du det overordnede ansvaret for å utvikle innholdsstrategien og sikre at kommunikasjonen vår er helhetlig og samordnet på tvers av kanaler. Du leder én av to seksjoner i avdelingen for marked og kommunikasjon, og har personalansvar for fem høyt kompetente medarbeidere med spesialisering innen innholdsproduksjon, grafisk design, publisering og PR. Rollen rapporterer til leder for marked og kommunikasjon og er en sentral bidragsyter til teatrets salgs- og markedsmål.
Dine hovedoppgaver
Utvikle og videreutvikle innholdsstrategi for digitale og redaksjonelle flater med tydelig kobling til salgs- og markedsmål.
Lede og motivere teamet på en inkluderende måte, sikre gode arbeidsprosesser og kompetanseutvikling.
Prioritere og kvalitetssikre innhold til forestillinger, kampanjer og merkevarebygging.
Sørge for at kommunikasjonen er datadrevet og optimalisert for digitale kanaler.
Bidra med innsikt og strategiske anbefalinger til ledergruppen.
Vi ser etter deg som har
Erfaring med strategisk innholdsarbeid og flerkanal-kommunikasjon.
Erfaring med å produsere innhold til ulike kanaler.
Kompetanse innen PR og mediehåndtering.
Forståelse for SEO og digital optimalisering.
Ledererfaring med fokus på teamutvikling og empatisk ledelse
Evne til å omsette strategiske mål til tydelige prioriteringer og salgsfremmende tiltak.
Personlige egenskaper
Strategisk og analytisk, med evne til å se helheten.
Kreativ og idérik, med forståelse for kultur og publikumsbehov.
Strukturert og løsningsorientert.
Gode kommunikasjonsevner, både internt og eksternt.
Vi tilbyr
En spennende lederrolle i en av Norges mest kjente og suksessrike kulturinstitusjoner, med stor mulighet til å påvirke hvordan vi kommuniserer med publikum og samfunnet. Du blir en del av et engasjert fagmiljø som jobber for å gjøre teater tilgjengelig og relevant for hele landet.
Lønn etter avtale, utdanning og ansiennitet.
Har du spørsmål om stillingen er du velkommen til å kontakte med Leder marked og kommunikasjon Øystein Hygen Christensen, ohc@nationaltheatret.no eller HR-konsulent Elisabeth Rui, elisabeth.rui@nationaltheatret.no
Søknad med CV sendes snarest og senest innen 2. januar 2026
Nationaltheatret ønsker å speile samfunnet, og oppfordrer kvalifiserte kandidater som kan bidra til å øke mangfoldet i organisasjonen vår til å søke.
FerdigheterAI-generert
- Content strategy
- Forholde seg til publikum
- Grafisk design
- Multi-Channel-Management
- Optimalisering av digital markedsføring
- Produsere innhold
- Publisering
- Søkemotoroptimalisering
- Sektor: Privat
- Sted: Johanne Dybwads plass 1, 0161 Oslo
- Bransje: Kunst og kultur, Medie- og innholdsproduksjon, Underholdning
- Stillingsfunksjon: Innholdsprodusent, Journalist, Markedsfører
- Arbeidsspråk: Norsk
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Nøkkelord
Kommunikasjon, Strategisk innholdsarbeid, Flerkanal-kommunikasjon, PR og mediehåndtering, SEO og digital optimalisering
Annonseinformasjon
- FINN-kode 440970686
- Sist endret