
Befrakter
Posten Bring AS
- Frist 4.1.2026
- Ansettelsesform Fast
Befrakter - Fast hetidsstilling på Steinkjer
Posten Bring er en ledende aktør innen post og logistikk i Norge, med et sterkt fokus på kvalitet og effektiv drift. Kjørekontoret, som denne stillingen er en del av, har hovedansvar for å optimalisere distribusjon i Distrikt Trøndelag.
Hovedoppgaven i stillingen vil være å koordinere og optimalisere lokal drift og trafikkflyt. Vi søker etter deg som er selvstendig og ansvarsbevisst og som arbeider med fokus på HMS. Du vil inngå i et team med mange dyktige Befraktere. Arbeidstiden er i henhold til lokal arbeidsplan.
Arbeidsoppgaver:
· Sørge for optimal daglig drift av ruter i henhold til endringer i volum, oppfølging av avvik, og kundeløftet
· Sørge for optimal fyllingsgrad på biler i eget distrikt
· Veilede og koordinere medarbeidere og interne/eksterne sjåfører. Befrakter må beregne å bruke mye tid ute på gulvet for å sikre god samhandling og kvalitet i alle laste- og losseprosesser
· Utarbeide korttidsplaner og gjennomføre daglig drift
· Motta, behandle og følge opp transportbestillinger fra kunder
· Planlegge last på biler i distribusjon og lokal trafikk fra dag til dag
· Kjøp av ad-hoc kapasitet ved behov
· Registrere transportoppdrag og bilturer i systemet
· Pris-sette oppdrag, som ikke er fastpriset i systemet og fakturering
· Kvalitetssikring i henhold til instrukser og kundekrav
Kvalifikasjoner:
Kunnskap
· Relevant utdanning innen transport og logistikk
· God kunnskap om transport og logistikk
· God kunnskap om ulike kjøretøy som benyttes (lastesikring, vekt, etc.)
· God kunnskap rundt produktene pakker og stykkgods
· Kjenne til ADR rutiner for kunne veilede sjåfører
Ferdigheter
· Kunne utnytte nettverk / ruter / produksjonssystem på en kostnadseffektiv måte for Konsernet
· God forretningsforståelse
· Gode fremstillingsevner på norsk og engelsk (muntlig og skriftlig)
· Godt kjent med, og kunne bruke Microsoft 365 produktene på en effektiv og god måte
· Kunne bruke Konsernets til enhver tid valgte styringssystemer (IKT-systemer)
Erfaring
· Bred praktisk logistikk erfaring
· Håndtering av kunder og leverandører
Personlige egenskaper:
· Serviceinnstilt og kundefokusert
· Evne til å håndtere et situasjonsbilde i stadig endring, som tidvis kan være preget av høy aktivitet
· Strukturert og god til å samarbeide for og nå felles mål
· Systematisk tilnærming, og må ha en taktisk og veloverveid arbeidsstil med øye for detaljer
· Handlekraftig og proaktiv
· Løsningsorientert
· Kremmerånd
Vi kan tilby:
· Ordnede arbeidsforhold og konkurransedyktige betingelser
· Gode pensjons- og forsikringsordninger
· Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og dyktige kollegaer
Kjenner du deg igjen i dette, så send inn din søknad med tilhørende CV.
Ved spørsmål om stillingen kan du kontakte avdelingsleder Joakim Finseraas Aune på tlf. 930 41 174 eller mail: joakim.finseraas.aune@bring.com
Søknadsfrist: Søndag 4. januar 2026
Søknad sendes elektronisk.
Ved tilbud om ansettelse må det før tiltredelse fremlegges tilfredsstillende ordinær politiattest, jf. postloven § 31 jf. § 25 i forskrift til loven (se www.lovdata.no). Politiattesten skal ikke legges frem før du har mottatt tilbud om ansettelse.
Vi ser fram til å høre fra deg!
Ferdigheter
- Bruke IKT
- Distribusjon av varer
- Kvalitetssikring
- Logistikk
- Trafikkstyring
- Transport og logistikk
- Transportplanlegging
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: Arve Skjeflosveg 8, 7713 Steinkjer
- Hjemmekontor: På kontoret
- Bransje: Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Kundeservice, Logistikk og lager
- Arbeidsspråk: Norsk
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Annonseinformasjon
- FINN-kode 440392811
- Sist endret