
Teamleder Claims i PostNord (vikariat)
PostNord Norge
- Frist 04.01.2026
- Ansettelsesform Vikariat
Teamleder Claims søkes til PostNord!
PostNord søker en trygg og strukturert Teamleder til vårt Claims-team ved avdeling Customer Service. Stillingen er et svangerskapsvikariat med varighet fra og med snarlig oppstart, til og med 31.12.2026. Vi ser etter deg som trives med å støtte medarbeidere i hverdagen, sikre god kvalitet i saksbehandlingen og bidra til en effektiv og positiv kundeopplevelse.
Som Teamleder Claims vil du ha en viktig operativ og støtteorientert rolle i avdelingen. Stillingen bidrar til å sikre korrekt og effektiv håndtering av erstatningskrav, og til å opprettholde et godt arbeidsmiljø og en sterk kundeopplevelse.
Arbeidsoppgaver
Oppgavene vil blant annet bestå av å:
- Sikre kvalitet i saksbehandling og dokumentasjon
- Lede og støtte medarbeidere i det daglige, støtte til opplæring og faglig utvikling ved behov
- Bistå i rapportering av nøkkeltall og KPIer
- Bidra inn i forbedringsarbeid, inkludert bruk av digitale verktøy
- Samarbeide tett med andre avdelinger for å sikre en helhetlig og god kundeopplevelse
- Kunne håndtere mer komplekse saker og støtte ved eskalering når det er nødvendig
Kvalifikasjoner
- Dokumentert erfaring med reklamasjons- eller claims-håndtering er et krav, fortrinnsvis relatert til transportbransjen
Erfaring fra kundeservice, logistikk, økonomi eller skade-/claims-håndtering
Erfaring med rapportering og gode ferdigheter i relevante verktøy, som Microsoft Excel
Gode skriftlige og muntlige språkkunnskaper i norsk og engelsk
Relevant utdanning er en fordel, men erfaring kan kompensere
Personlige egenskaper
Vi vektlegger særlig:
Evne til å møte kundebehov med profesjonalitet og omtanke
Evne til å motivere, skape trivsel og støtte teamet i en hektisk hverdag
Evne til å identifisere utfordringer og finne gode løsninger raskt
Strukturert, fleksibel og komfortabel med endringer
Vi gjør hverdagen enklere
Vi har fokus på god opplæring og kontinuerlig utvikling av våre medarbeidere slik at du blir satt i posisjon til å levere gode resultater, for kunder og kolleger.
Vi verdsetter din sikkerhet, har gode rutiner og tett oppfølging av selskapets HMS-standard.
Vårt arbeidsmiljø kjennetegnes ved et stort mangfold av medarbeidere med ulik bakgrunn, alder og erfaring. Hos oss blir du en del av en mangfoldig arbeidsplass som skal bidra til gode resultater for selskapet i fremtiden.
Hvis du ønsker å være en del av et faglig sterkt miljø hvor du får muligheten til å bidra både i det daglige og i løpende forbedringsarbeid, ser vi frem til å høre fra deg.
Søknader vurderes fortløpende.
FerdigheterAI-generert
- Digitale ferdigheter
- Dokumentasjon
- Logistikk
- Microsoft Excel
- Norsk
- Rapportering
- Saksbehandling av skadeoppgjør
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
Vi gjør hverdagen enklere. PostNord er ledende innen pakke- og logistikktjenester til, fra og innen Norden. Med vår kompetanse og unike distribusjonsnettverk på over 10 000 distribusjonspunkter i Norden, utvikler vi grunnlaget for morgendagens kommunikasjon, e-handel, distribusjon og logistikk. PostNord knytter sammen bedrifter, offentlige myndigheter og forbrukere og muliggjør virksomhet, handel og kommunikasjon i Norden.
I 2023 hadde konsernet 24 500 ansatte og en omsetning på mer enn 39,3 milliarder SEK. Morselskapet er et svensk aksjeselskap med konsernkontor i Solna. I Norge er vi ca 1500 ansatte med 900 selvstendige sjåfører, og omsetter for cirka 5 mrd. kroner. Vi har 27 avdelinger rundt omkring i Norge, og hovedkontoret vårt ligger på Alfaset i Oslo.
Transport- og logistikkindustrien er et spennende arbeidsfelt. Det stilles stadig sterkere krav til produktutvikling og informasjonstjenester i et globalisert transportmarked, samtidig som kravene til effektivitet og service økes.
Nøkkelen til PostNord suksess er – og vil fortsatt være – rett person på rett plass. Dette innebærer at kompetanse, rekruttering og opplæring har en sentral plass i PostNord.
- Sektor: Privat
- Sted: Alfaset, 3. industrivei 25, 0668 Oslo, 0668 Oslo
- Hjemmekontor: På kontoret
- Bransje: Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Kundeservice
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
kundeservice, reklamasjon, claims, customer service, kunde
Annonseinformasjon
- FINN-kode 440081609
- Sist endret

