Merkevaresjef
Hennig-Olsen Is
- Frist 06.01.2026
- Ansettelsesform Fast
Vil du jobbe med en av Norges sterkeste merkevarer i en spennende iskremkategori?
Hennig-Olsen Is er en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, med dype røtter og produkter som har fulgt generasjoner gjennom små og store øyeblikk. Markedsavdelingen står nå foran en spennende utviklingsreise med klare vekstambisjoner. Som en del av en familieeid bedrift får du en unik mulighet til å påvirke retningen til en merkevare som betyr mye for mennesker over hele landet. Nå søker vi en kommersiell og forretningsorientert merkevaresjef som vil styrke markedsposisjonen vår ytterligere. Er det deg?
I denne rollen har du ansvar for topp- og bunnlinje i egen portefølje, der du utvikler og gjennomfører kategori- og merkeplaner som sikrer både vekst og lønnsomhet. Du følger porteføljen tett, identifiserer forbedringsmuligheter og iverksetter tiltak som styrker salg.
Videre vil du:
- Drive innsiktsarbeid gjennom analyser, forbrukerinnsikt og markedsundersøkelser knyttet til porteføljen
- Ha ansvar for kommunikasjon og mediestrategi for egne merkevarer
- Lede innovasjonsprosjekter og sikre godt samarbeid både internt og eksternt
Stillingen rapporterer til markedsdirektør i Hennig-Olsen Is.
Den rette kandidaten er selvstendig og initiativrik, og kombinerer god forretningsforståelse med interesse for hele verdikjeden. Du har en analytisk tilnærming og jobber strukturert, samtidig som du skaper fremdrift gjennom tydelig kommunikasjon, godt samarbeid og evnen til å engasjere menneskene rundt deg.
Videre har du:
- Høyere utdanning innen økonomi og/eller markedsføring
- 2-5 års erfaring fra merkevareledelse eller liknende, gjerne innenfor dagligvare eller FMCG
- Prosjektledererfaring knyttet til innovasjon og utvikling
Hos oss får du en sentral rolle i organisasjonen der du får mulighet til å jobbe tett med noen av de beste innenfor sitt fagfelt. Du får et tydelig ansvar som gir både innflytelse og rom til å forme egen arbeidshverdag. Vi skal være en attraktiv arbeidsplass med engasjerte medarbeidere som brenner for våre verdier: Offensiv, Troverdig, Tydelig og Ordentlig.
Videre får du:
- Et sterkt markedsmiljø med gode kolleger
- Ta del i en bransje preget av tempo, tradisjon og innovasjon
- Gode rammer for kompetanseutvikling og personlig vekst
Om arbeidsgiveren:
Hennig-Olsen Is er en ledende produsent og markedsfører av iskrem og frosne desserter - med en markedsandel på ca. 45% i Norge. Bedriften er en av Nordens eldste iskremprodusenter - etablert i Kristiansand i 1924. Vi omsetter for over 1 milliard kr. årlig og antall årsverk utgjør ca. 280. Hennig-Olsen Is er kjent for innovativ produktutvikling - og vår visjon er at vi skal være kjent for den beste iskremen - Kremen av Iskrem. Hennig-Olsen Is er rangert som en av de sterkeste merkevarene i Norge. Virksomheten er sertifisert etter NS-ISO 9001 (Kvalitet), ISO 14 001 (Miljø) og 22 000 (Mattrygghet).
Hennig-Olsen Is er en multietnisk arbeidsplass med over 30 ulike nasjonaliteter. Vi er sertifisert etter standarden "Likestilt arbeidsliv", og de siste årene har bedriften mottatt flere nasjonale priser for sitt arbeid med mangfold, inkludering, likestilling og kompetanseutvikling. Vi skal være en attraktiv arbeidsplass med engasjerte medarbeidere som brenner for våre verdier: Offensiv, Troverdig, Tydelig og Ordentlig. Vi har hovedkontor i Kristiansand. I tillegg har Hennig-Olsen Is salgskontor i Oslo og salgsrepresentanter i Drammen, Haugesund, Bergen, Molde, Trondheim og Tromsø.
FerdigheterAI-generert
- FMCG
- Ledelse (universitet)
- Markedsføringsansvar
- Markedsundersøkelser (statistisk analyse)
- Merkevarebygging
- Prosjekteringsledelse
- Utvikle mediestrategi
- Sektor: Privat
- Sted: Hannevika, Kristiansand, Norge, 4613 Kristiansand S
- Bransje: Markedsføring og annonsering, Økonomi og regnskap, PR, informasjon og kommunikasjon
- Stillingsfunksjon: Forretningsutvikling og strategi, Ledelse, Markedsfører
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Nøkkelord
Merkevarebygging, Innovasjon, Mediestrategi, Kommunikasjon, Merkevaresjef
(1/5)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 440010189
- Sist endret

