
Fagrådgiver
Sykehusinnkjøp HF
- Frist 08.12.2025
- Ansettelsesform Fast
Fagrådgiver
Som fagrådgiver i Sykehusinnkjøp HF får du en sentral rolle i et foretak med tydelig samfunnsoppdrag. Du blir en del av et engasjert fagmiljø og jobber tett på prosjekter som direkte bidrar til bedre pasientbehandling. Vi tilbyr konkurransedyktige vilkår, fleksibel arbeidstid med mulighet for hjemmekontor, gode pensjons- og forsikringsordninger, samt trening i arbeidstiden.
Divisjon legemidler i Sykehusinnkjøp HF gjennomfører anskaffelser av legemidler og apotekvarer for de regionale helseforetakene, forhandler legemidler gjennom Nye Metoder og håndterer masterdata i oppgjørsordningen mellom Apotekforeningen og de regionale helseforetakene. Vi gjennomfører også spesialoppdrag for Direktoratet for medisinske produkter, blant annet innen blåresept og vaksiner. Arbeidet foregår i tverrfaglige team, og vi samarbeider tett med fagpersoner og nasjonale og internasjonale aktører for å finne de beste løsningene for pasientbehandlingen.
I rollen som fagrådgiver får du ansvar for egne anskaffelser og samarbeid med spesialistgrupper innen ulike sykdomsområder. Du fungerer som en faglig ressurs i prosjektteam, setter deg grundig inn i kliniske behandlingsanbefalinger og markedssituasjon, og deltar aktivt i gjennomføring av anskaffelser. Dette inkluderer utarbeidelse av konkurransedokumenter, anbefalinger for legemiddelbruk og formidling av avtaler til kliniske miljøer.
Du vil også bidra til forvaltning av eksisterende avtaler og utføre andre relevante oppgaver som tillegges stillingen. Som fagrådgiver er du med på å sikre at innkjøpene vi gjør bidrar til «mer og bedre pasientbehandling gjennom gode innkjøp av legemidler.
Videre vil du være med på å forvalte eksisterende avtaler, og andre relevante arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen ved behov.
Verdigrunnlaget vårt er:
- kunnskapsrik
- nytenkende
- engasjert
- profesjonell
Dette skal ligge til grunn for alt vi gjør i Sykehusinnkjøp HF, og det er viktig at du også jobber etter disse verdiene.
Les mer om hvordan det er å jobbe i Sykehusinnkjøp HF på nettsidene våre.
Hvem leter vi etter?
Vi søker en kandidat med høyere utdanning, fortrinnsvis innen helsefag som farmasi eller medisin. Det er en fordel med kjennskap til legemiddelbransjen, spesifikke terapiområder som onkologi, samt helseøkonomi. Erfaring med gjennomføring av legemiddelanskaffelser og offentlig forvaltning innen relevante fagområder vil vektlegges. Det samme gjelder erfaring med tverrfaglig samarbeid og kommunikasjon med ulike profesjoner. Du bør være rask til å sette deg inn i elektroniske arbeidsverktøy som Excel, og beherske norsk og engelsk både muntlig og skriftlig.
Personlige egenskaper
Som person samarbeider du godt med andre og bidrar aktivt til deling av kunnskap, erfaringer og informasjon. Du jobber strukturert, men trives samtidig med å håndtere flere prosesser parallelt. Du kommuniserer klart og presist, tenker helhetlig og er både gjennomføringssterk og løsningsorientert. Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.Vi tilbyr
- En jobb med et viktig samfunnsoppdrag
- Spennende arbeidsoppgaver og utviklingsmuligheter i et dynamisk miljø
- Mulighet for å trene én time per uke i arbeidstiden
- Fleksitidsordning
- Muligheter til å utvikle sin egen stilling og avdeling
- Betingelser etter avtale og kvalifikasjoner
- Pensjonsordning i KLP og gode forsikringsordninger
Om rekrutteringsprosessen
Søkere som vurderes som mest kvalifiserte, blir innkalt til intervju. Vi benytter vanligvis arbeidspsykologiske tester og har to intervjurunder i tillegg til sjekk av attester og referanser. Alle søkere får tilbakemelding på søknaden sin.
Sykehusinnkjøp HF er pliktig til å utarbeide offentlig søkerliste. Dersom du ønsker å reservere deg mot oppføring, må dette oppgis og begrunnes i søknaden. Du vil bli kontaktet dersom ønsket ikke innvilges, og får da mulighet til å trekke søknaden, jf. offentleglova § 25.
FerdigheterAI-generert
- Anskaffelser
- Helseøkonomi
- Helsevitenskap
- Microsoft Excel
- Norsk
- Onkologi
- Utarbeidelse av konkurransegrunnlag
- Sektor: Offentlig
- Sted: Grev Wedels Plass 7, 0151 Oslo
- Bransje: Farmasi og legemiddel, Helse og omsorg, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Farmasøyt, Innkjøp/forhandling, Lege
- Arbeidsspråk: Norsk
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Nøkkelord
Anskaffelser, Innkjøp, farmasi, innkjøp, Legemidler
Annonseinformasjon
- FINN-kode 439088701
- Sist endret


