Rådgiver Røde Kors Ungdom
Røde Kors
- Frist 09.12.2025
- Ansettelsesform Vikariat
Rådgiver Røde Kors Ungdom
Røde Kors søker etter en rådgiver i 100 % stilling som skal jobbe med drift av ungdomsorganisasjonen Røde Kors Ungdom, herunder oppgaver knyttet til administrasjon, politisk påvirkning, kommunikasjon og organisasjonsutvikling. Stillingen er et vikariat på 6 mnd., og det er ønskelig med snarlig tiltredelse.
Stillingen knytter seg til Røde Kors Ungdoms’ strategiske og faglige arbeid, og er plassert i enhet Røde Kors Ungdom, i avdeling for nasjonale programmer og beredskap. Som rådgiver vil du bli en del av administrasjonen til Røde Kors Ungdom på nasjonalkontoret.
Røde Kors Ungdom er ungdomsorganisasjonen til Røde Kors, og er rådgivende organ for ungdomsspørsmål i organisasjonen. Røde Kors Ungdom arbeider i aktivitet direkte med andre unge, driver holdningsskapende arbeid og politisk påvirkning. Nasjonalt tillitsvalgte i Røde Kors Ungdom er talspersoner for ungdom i Norge, og jobber for å belyse humanitære behov i samfunnet.
Arbeidsoppgaver
- bidra til ulike oppgaver i enheten
- støtte til sentrale samlinger i Røde Kors Ungdom
- administrere Røde Kors Ungdom sitt intranett og være redaktør for nyhetsbrev
- produsere innhold og drifte Røde Kors Ungdom sin nettside og SoMe-kanaler
- oppfølging og videreutvikling av Røde Kors Ungdom sitt talspersonsarbeid, herunder bistå tillitsvalgte i kommunikasjon- og påvirkningsarbeid
- utarbeide høringssvar, taler og kronikker på vegne av nasjonalt tillitsvalgte i Røde Kors Ungdom
- støtte og rådgi landsråd for Røde Kors Ungdom
- budskapsutvikling, utarbeide skriftlige og muntlige innlegg, svare på høringer og gi innspill til myndighetene
- følge opp henvendelser internt og eksternt
Andre arbeidsoppgaver må påberegnes.
Kvalifikasjoner
- Har utdanning fra universitet eller høgskole. Dokumentert relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Har erfaring med arbeid og drift av ungdomsorganisasjoner eller lignende
- Har erfaring med å veilede og gi opplæring til frivillige og ansatte
- God erfaring med å planlegge og gjennomføre større og mindre samlinger
- Gjerne har erfaring med kommunikasjonsarbeid
- Gjerne har kunnskap om en eller flere av følgende tematikker: ung medvirkning, psykisk helse, humanitære verdier og klima og bærekraft
- God kjennskap til, og helst erfaring som superbruker innenfor de fleste av MS-Office sine applikasjoner, og spesielt SharePoint
- Gjerne erfaring med bruk av SoMe-plattformer: Instagram, Snapchat osv.
- Gjerne kjennskap til innholdsverktøy som Canva, InShot, Lightroom eller lignende. Det er en fordel om du har erfaring med å lage enkle videoer til sosiale medier
- Har svært god skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk
Personlige egenskaper
- Samarbeider godt med andre og deler kunnskap, erfaringer og informasjon
- Evner å jobbe selvstendig og trives godt med å strukturere og planlegge din egen hverdag
- God evne til å jobbe mål- og resultatorientert
- God evne til å planlegge, koordinere og prioritere egne arbeidsoppgaver
- Meget god evne til å samarbeide, ivareta gode relasjoner og dele kompetanse
- Evne til å veilede og motivere frivillige
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Politiattest
For tiltredelse i denne stillingen kreves fremlagt politiattest uten anmerkning (barneomsorgsattest).
Vi tilbyr
- Meningsfylte og spennende arbeidsoppgaver i Norges største frivillige humanitære organisasjon
- Engasjerte kollegaer og bredt kontaktnett i en mangfoldig organisasjon
- Mulighet for utvikling og kompetanseheving
- Svært gode pensjons- og forsikringsordninger
- Fleksitidsordning og mulighet for hjemmekontoravtale
- Subsidiert kantineordning og betalt lunsjpause
- Moderne og trivelige kontorlokaler sentralt i Oslo, med gode kollektivforbindelser og trygg sykkelparkering under tak
- Aktiv og sosial arbeidsplass. Bli gjerne med i morgenbadeklubben, yoga eller ulike ballspill. Som ansatt får du et årlig tilskudd på 1500 kr (skattebelagt) til helsefremmende aktivitet
- Arbeidsforholdet reguleres av de(n) til enhver tid gjeldende tariffavtale(r) i virksomheten, for tilden: Hovedavtalen Tekna og Funksjonæravtalen Negotia
Stillingen innebærer noe reising. Det må påberegnes forskjøvet arbeidstid, med en del kvelds- og helgearbeid.
Røde Kors er opptatt av mangfold. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, livssyn eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen ved behov.
FerdigheterAI-generert
- Forvaltningskompetanse
- Microsoft Office
- Microsoft SharePoint
- Planlegge seminar
Om arbeidsgiveren
Røde Kors er verdens største frivillige, humanitære organisasjon. Vårt oppdrag er å avdekke, hindre og lindre menneskelig nød og lidelse. Vi er en viktig del av beredskapen i Norge og vi er støtteaktør for myndighetene i krig og kriser. I Norge har Røde Kors over 42 000 frivillige i 370 lokalforeninger over hele landet. Les mer: www.redcross.no
- Sektor: Privat
- Sted: Hausmanns gate, 0186 Oslo
- Bransje: Ideelle organisasjoner
- Stillingsfunksjon: Koordinering, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Nøkkelord
Kommunikasjon, Politikk, Administrasjon, Frivillighet, Medvirkning
Annonseinformasjon
- FINN-kode 438965319
- Sist endret

