Key Account Manager
Ascom (Norway) AS
- Frist Snarest
- Ansettelsesform Fast
Key Account Manager i Ascom
Bli Key Account Manager i Ascom – og gjør en forskjell som virkelig betyr noe
Hos Ascom søker vi en engasjert Key Account Manager som både kan beholde eksisterende kunder og skaffe nye. Du får ansvaret for å planlegge og utføre salgsaktiviteter og nå de finansielle målene innenfor dine segmenter.
Du har kanskje allerede hatt nytte av en Ascom-løsning uten å vite det. Bak kulissene leverer vi oppdragskritiske systemer som sikrer rask alarmhåndtering, overfallssikring, pasientkall, klinisk kommunikasjon og oversikt – slik at personalet kan reagere raskt og effektivt. Uansett om personalet trenger assistanse eller føler seg truet, støtter Ascom-teknologien at riktig informasjon blir levert til riktige personer til riktig tid. Nå kan du bli en del av dette arbeidet.
Det er både en seriøs og spennende oppgave å jobbe hos oss – derfor ansetter vi de beste og gjør vårt ytterste for å beholde og utvikle dem.
I Norge har vi ca. 50 fremragende kolleger fordelt mellom Oslo og Trondheim. Du vil oppleve høy faglig kompetanse, lang ansiennitet og et tett kollegialt fellesskap – både faglig og sosialt.
Din rolle som Key Account Manager
Du blir en del av vårt norske salgsteam på 11 personer. Som Key Account Manager får du ansvar for å selge og markedsføre Ascoms løsninger til følgende segmenter:
Long Term Care:
Sykehjem, helsehus og omsorgsboliger
Personlig sikkerhet, mobilitetsløsninger og varslingssystemer
Enterprise:
Industri, psykiatriske institusjoner, fengsler
Personlig sikkerhet og mobilitetsløsninger
Dine primære arbeidsoppgaver
Ansvar for å drive kundedialoger og bygge og vedlikeholde en sterk pipeline
Gjennomføre Ascoms strategi med fokus på både kort- og langsiktige mål som styrker salget og Ascoms markedsposisjon
Forhandle kontraktsvilkår, inkludert pris og juridiske forhold
Utarbeide kundeplaner
Utarbeide salgsprognoser i samarbeid med salgsdirektøren via CRM-systemet
Foreta prisberegninger og utarbeide tilbud via Ascoms verktøy
Representere Ascom på relevante messer og arrangementer
Hvem er du?
Du er en teknisk forankret og utadvendt person som får energi i en selgerrolle og setter en ære i å nå egne salgsresultater.
Vi ser for oss at du har:
Minimum tre års erfaring med salg av komplekse IT-løsninger – gjerne med abonnementsmodeller
Kjennskap til hele salgsprosessen – fra første kontakt til kontraktsunderskrift
Dokumentert evne til å få tilgang til nøkkelpersoner hos kunder
Erfaring med anbudsprosesser
Flytende norsk og engelsk – både muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper
Evne til å bygge og vedlikeholde sterke langsiktige kunderelasjoner
Evne til å forstå og formidle komplekse tekniske løsninger til ulike målgrupper
En proaktiv tilnærming til kundehenvendelser og problemløsning
Du jobber selvstendig og strukturert – men trives også i samarbeid med andre
Sterke presentasjons- og lytteferdigheter
Om Ascom
I over 160 år har Ascom drevet innovasjon. Med mer enn 1.300 medarbeidere fordelt på 18 land er vi en global leverandør av IKT- og mobilitetsløsninger med fokus på å utvikle forretningskritisk kommunikasjonsteknologi til miljøer der mobilitet, stabilitet og tid er avgjørende faktorer. Hos oss får du ikke bare en jobb – du får en mulighet til å gjøre en forskjell for millioner av mennesker.
Klar for å ta neste steg?
Send oss din søknad og CV så snart som mulig – vi vurderer kandidater fortløpende.
Har du spørsmål om stillingen? Ta kontakt med [navn, tittel, telefonnummer/e-post].
Vi gleder oss til å høre fra deg!
Ferdigheter
- Anbudsprosesser i B2B - markedet
- Customer Relationship Management (CRM)
- Key Account Management (KAM)
- Norsk
- Salgsaktiviteter
- Salgsprosess
- Utarbeidelse av konkurransegrunnlag
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
I over 160 år har Ascom drevet innovasjon. Med mer enn 1.300 medarbeidere fordelt på 18 land er vi en global leverandør av IKT- og mobilitetsløsninger med fokus på å utvikle forretningskritisk kommunikasjonsteknologi til miljøer der mobilitet, stabilitet og tid er avgjørende faktorer.
- Sektor: Privat
- Sted: Alf Bjerkesvei 8, 0582 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Helse og omsorg, IT, Konsulent og rådgivning
- Stillingsfunksjon: Løsningssalg, Salg, Teknisk salg
- Arbeidsspråk: Norsk, Engelsk
Nøkkelord
salgsaktiviteter, anbudsprosess, salg, kunderelasjon, norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 438064940
- Sist endret
