Fagansvarlig drift og vedlikehold
Sit
- Frist 30.11.2025
- Ansettelsesform Fast
Fagansvarlig drift og vedlikehold
Vil du bruke din tekniske kompetanse til å sikre trygge, velfungerende og bærekraftige bygg for våre studenter? Vi søker en faglig sterk og strukturert fagansvarlig for drift og vedlikehold som vil spille en sentral rolle i forvaltningen av vår eiendomsmasse.
Sits samfunnsoppdrag er å sikre god studentvelferd i våre studiebyer, og vi jobber hver dag for å skape rom for meningsfulle studentliv. Hos Sit Bolig har vi ansvaret for drift og utvikling av studentboliger med lokal forankring og blikket mot fremtiden. Vi legger stor vekt på bærekraftige løsninger som gir kvalitet og mening til studentene og andre brukere av byggene våre. Med ca. 7000 personer som bor hos oss, har vi et stort ansvar for å skape gode boliger for våre beboere
Om stillingen
Som fagansvarlig drift og vedlikehold vil ett av dine ansvarsområder være å sikre at eiendommene våre driftes kostnadseffektivt, miljøvennlig og i tråd med gjeldende lover, forskrifter og interne standarder. Videre vil du ha et faglig ansvar for drifts- og vedlikeholdsavdelingen, herunder bidra til å sikre og videreutvikle avdelingens faglige kvalitet og servicenivå.
Stillingen er organisatorisk plassert i avdeling for Drift og vedlikehold i Sit Bolig. Stillingen er én av to fagansvarlige i Trondheim. Sammen har disse to stillingene et felles ansvar for avdelingens samlede fagområder. Rollen innebærer også tett samarbeid med øvrige avdelinger om drift, vedlikehold og utvikling av Sits eiendomsmasse, og rapporterer til leder for Drift og bomiljø.
Arbeidsoppgaver
Planlegge, koordinere og følge opp drift og vedlikehold av Sits eiendomsmasse, inkludert kortsiktige og langsiktige vedlikeholdsplaner, budsjett og tiltaksplaner
Gi faglig støtte og veiledning til driftsteknikere, og bidra til kontinuerlig forbedring og kompetanseutvikling i avdelingen.
Sørge for gjennomføring og dokumentasjon av lovpålagte kontroller, samt at drift og vedlikehold dokumenteres i FDV-systemet
Bestille, følge opp og koordinere tjenester, entrepriser, serviceavtaler og leverandører
Delta i planlegging og oppfølging av rehabiliteringsprosjekter
Bidra til utvikling av rutiner, internkontroll og HMS-arbeid.
Rapportere driftsdata, kostnader og avvik til ledelsen
Ansvar for ressursbehov ved ferieavvikling/sykefravær
Ansvar for innkjøp av utstyr, forbruksmateriell og inventar til daglig bruk i avdelingen
Hvem ser vi etter?
Vi ser etter en faglig trygg og engasjert person med gode kommunikasjons- og formidlingsevner. En person med gode relasjonelle ferdigheter; eller som er "god med folk" for å si det enkelt. Du liker å ta ansvar og er en naturlig pådriver for kvalitet, sikkerhet og forbedring. Du trives best å samarbeide med andre for å oppnå resultater, er strukturert og har god systemforståelse.
Krav til utdanning og kompetanse
Bachelor eller 3-årig ingeniørutdanning innen relevant fagområde (bygg, elektro, VVS, maskin, eiendomsdrift eller tilsvarende). Bakgrunn fra teknisk fagskole (minimum 3 år) kombinert med lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
Erfaring med personalledelse eller fagledelse
Erfaring fra eiendomsdrift
God økonomisk forståelse og erfaring med budsjettoppfølging
God kunnskap om HMS og offentlig regelverk på området drift og vedlikehold
God digital kompetanse
Førerkort klasse B
Det er en fordel, men ikke et krav, om du også har:
Erfaring fra prosjektledelse eller byggeledelse
Teknisk erfaring innen brann, adgangskontroll og øvrige tekniske anlegg
Hvorfor jobbe hos oss?
Her får du muligheten til å påvirke hvordan virksomheten forvalter og utvikler byggene som betyr mye for mange studenter. Du blir del av et faglig sterkt og engasjert tverrfaglig miljø, med høy grad av selvstendighet, tillit og ansvar. Hos oss får du en «fast adresse» og et fast arbeidslag, som gir gode og trygge rammer i hverdagen og forutsigbarhet i arbeidsdagen. Du får bidra i viktige strategiske utviklingsprosjekter, faglig utvikling og se konkrete resultater av arbeidet ditt. Ikke minst får du jobbe med målgruppen studenter som vi selvsagt mener er verdens mest spennende målgruppe - og oppleve hvordan ditt arbeid skaper verdi for dem hver dag. Vi tilbyr gode og ordnede lønns- og arbeidsbetingelser, og du kan lese mer her om hva du kan forvente som ansatt hos oss.
Praktisk informasjon
Arbeidsted: Trondheim
Stilling: Fast, heltid
Søknadsfrist: 30. november 2025
Tiltredelse: Etter avtale
Om Sit
Sit er en ideell og studentstyrt organisasjon, som jobber for å skape et inkluderende og levende studentmiljø. Gjennom tett samarbeid med studentene og utdanningsinstitusjonene utvikler vi attraktive velferdstilbud innen bolig, servering, trening, barnehager, helsetjenester og studentfrivillighet for 48 000 studenter. Vår kultur er preget av engasjement, nytenkning og et sterkt ønske om å gjøre en forskjell. Vi har 340 ansatte som brenner for å levere tjenester av høy kvalitet, og vi er en trygg arbeidsplass med en omsetning på nær 800 millioner kroner i året. Sit er også en sentral aktør i samspillet mellom studentene, byene og næringslivet, og vi er alltid på utkikk etter mennesker som vil være med å forme fremtidens studentvelferd.
FerdigheterAI-generert
- Anskaffelser
- Digitale ferdigheter
- Dokumentasjon
- Drifte vedlikeholdssystemer
- Eiendomsforvaltning
- Forskrifter
- Planlagt vedlikehold
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
- Sektor: Privat
- Sted: 7050 Trondheim
- Bransje: Bygg og anlegg, Eiendom
- Stillingsfunksjon: Bygge- og anleggsteknikk, Driftsoperatør/vaktmester, Ledelse
Nøkkelord
drift, vedlikehold, eiendomsdrift, bærekraft, studentvelferd
Annonseinformasjon
- FINN-kode 437596257
- Sist endret
