Leder innen planlegging og bygging av veg
Telemark Fylkeskommune
- Frist 17.11.2025
- Ansettelsesform Fast
Spennende lederstilling i tverrfaglig team
Dette er en spennende stilling som kombinerer både fag, personal- og økonomiansvar i et tverrfaglig og kompetent team. Stillingstittelen er teamleder plan og bygging.
Du vil også være sentral i ledelse av seksjonen samlet sett, med oppgaver og ansvar utover det som kun angår eget team. Dette gjelder særlig porteføljestyring av vedtatte investeringsprosjekter både i Telemark fylkeskommunes handlingsprogram for vegprosjekter og fylkeskommunens prosjekter som en del av Bypakke Grenland, både i fase 1 og i ny fase 2.
Seksjon Vegutbygging har i dag 40 ansatte, og er organisert med to team: team prosjektstøtte og team plan og bygging.
Leder for team plan og bygging i planlegger å gå av med pensjon i løpet av høst 2026.
Arbeidsoppgaver
- Du vil ha fag, personal- og økonomiansvar
- Teamet bestå i dag av totalt 21 medarbeidere, og du som teamleder har personalansvar, i tillegg til å skulle ivareta ansvaret for faglig utvikling innen et bredt spekter av ulike fagfelt
- Fagene som inngår i teamet er prosjektledelse, planprosessledelse (iht. Plan- og bygningsloven), prosjekteringsledelse og byggeledelse, i tillegg til vegplanlegging og BIM-prosjektering
- Lederstøtte bl.a. gjennom porteføljestyring, utarbeidelse og oppfølging av prosjektenes styringsdokumenter
- Utvikling av en helhetlig byggherrestrategi og kontraktsstrategier for gjennomføring av investeringsprosjekter
- Ha god kontakt med bransjeorganisasjonene (konsulenter og entreprenør)
- Du vil ivareta prosjektlederrollen i utvalgte prosjekter
Kvalifikasjoner
Utdanning
- Du har minimum 3-årig relevant universitet- /høyskole eller fagskole (ingeniør)
Hvis du har sterk og allsidig praksis eller etterutdanning samt gode personlige forutsetninger for stillingen kan dette kompensere for utdanningskravet - Ønskelig med tilleggsutdanning innen prosjektledelse
- Førerkort klasse B.
Erfaring
- Ledererfaring og erfaring med personaloppfølging vektlegges
- Erfaring med prosjektgjennomføring både i plan- og byggefase er ønskelig
Personlige egenskaper
Vi tror du vil trives og lykkes i denne stillingen hvis du kjenner deg igjen i denne beskrivelsen, og tenker du har evne til å:
- se sammenhenger og sette initiativ ut i praksis
- jobbe selvstendig og ta initiativ
- være en tydelig og tilgjengelig leder
- være en motiverende leder
- kommunisere godt og ha gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig
Du har god organisasjonsforståelse, er samvittighetsfull og har god gjennomføringsevne.
Personlig egnethet vil vektlegges.
Vi tilbyr
- Kompetent kollegafellesskap
- Samfunnsviktige oppgaver
- Nye og flotte kontorlokaler i Skien sentrum med god kantine
- 7,5 timers arbeidsdag og fleksitid
- I denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon*
*Der de fleste tjenestepensjoner bare utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å arbeide - og livet ut. Pensjonen har inkludert uføre- og etterlattepensjon.
Med pensjonsrett i KLP får du også medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Du finner mer informasjon på hjemmesiden til KLP (klp.no)
FerdigheterAI-generert
- Byggeledelse
- forhandle og administrere kontrakter og avtaler
- Operasjonell personalledelse
- Porteføljeforvaltning
- Prosjektering av byggeprosjekter
- Prosjekteringsledelse
- Prosjektgjennomføring
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: Torggata 18, 3717 Skien
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Ledelse, Prosjektledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Nøkkelord
ledelse, bygg og anlegg, veg, prosjektledelse
Annonseinformasjon
- FINN-kode 434883004
- Sist endret
