Rådgiver/seniorrådgiver
Direktoratet for byggkvalitet
- Frist 9.11.2025
- Ansettelsesform Vikariat
Kommunikasjonsrådgiver: ett års vikariat med mulighet for forlengelse
Vi søker etter en kommunikasjonsrådgiver med en god penn og solid digital kompetanse. Kommunikasjonsstaben har det overordnede ansvaret for kommunikasjon i Direktoratet for byggkvalitet. Vi er rådgivere for ledere og medarbeidere, og vi planlegger og gjennomfører kommunikasjonstiltak. Gjennom året har vi ansvar for flere store arrangementer og markedsføringen av disse. Staben består i dag av fem fast ansatte og en lærling i faget innholdsproduksjon.
Arbeidsoppgavene innebærer
- Å lage og publisere informasjons- og veiledningsmateriell til våre nettsider
- Ha et særlig ansvar for nyhetsbrevet vårt og publisering i sosiale medier
- Bistand i forbindelse med planlegging og avvikling av arrangementer
- Audiovisuell produksjon, som webinar og korte informasjonsfilmer
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning innen medier og kommunikasjon på minimum bachelornivå
- Minst to til tre års erfaring fra kommunikasjonsarbeid
- Erfaring fra forvaltning av innhold på nettsider, inkludert bruk av publiseringsverktøy
- Erfaring fra innholdsproduksjon for digitale flater gjennom tekst, bilder og video
- God skriftlig framstillingsevne på norsk, i tråd med prinsippene for klarspråk
- God medie- og samfunnsforståelse
- Erfaring med bruk av Office og Adobe
- Det er en fordel om du har erfaring fra offentlig sektor
Personlige egenskaper
- Du setter deg inn i kompliserte problemstillinger og videreformidler kunnskap på en klar og tydelig måte
- Du er nøyaktig, effektiv og har stor arbeidskapasitet
- Du har god vurderingsevne og tenker helhetlig
- Du har gode samarbeidsevner, og liker å jobbe i team
- Du setter deg raskt inn i bruken av nye digitale verktøy
Som ansatt hos Direktoratet for byggkvalitet får du
- En spennende og meningsfull stilling i et direktorat med et viktig samfunnsoppdrag
- Et godt fagmiljø med høy kompetanse og engasjerte kolleger
- En fleksibel og hybrid arbeidshverdag, tilrettelagt gjennom egen fleksibilitetspolitikk
- Gode velferdsordninger: fleksitid, sommertid, trening i arbeidstiden, tjenestetelefon og fem ukers ferie
- Moderne og trivelige lokaler sentralt i Oslo
- Medlemskap i Statens pensjonskasse med en god tjenestepensjonsordning, samt yrkesskade- og gruppelivsforsikring og mulighet for boliglån
- Stillingen lønnes som rådgiver / seniorrådgiver i tråd med direktoratets lønnspolitikk
Mangfold i DiBK
Vi i DiBK verdsetter mangfold fordi det gir oss nye perspektiver. Medarbeidere med ulike livserfaringer og bakgrunner bidrar til bedre løsninger for vårt samfunnsoppdrag. Derfor oppfordrer vi alle til å søke jobb hos oss. Hvis du har en funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, kan du få positiv særbehandling ved å krysse av for dette når du søker. Ved å krysse av i jobbsøkerportalen, bidrar du også til å samle anonymisert statistikk. Denne statistikken gir alle statlige virksomheter verdifull innsikt som rapporteres i årsrapportene. Les mer om positiv særbehandling her: Positiv særbehandling når man søker jobb i staten.
FerdigheterAI-generert
- Digitale ferdigheter
- Eventplanlegging
- Film, lyd og videofilmproduksjon
- Kontorsystem
- Planlegge og produsere innhold til sosiale medier, nyhetsbrev og hjemmeside
- Produksjon av video
- Publisering
Om arbeidsgiveren
Direktoratet for byggkvalitet (DiBK) skal bidra til at det bygges sikre, miljøvennlige og tilgjengelige bygninger, og vi er sentral myndighet på flere områder innenfor bygningsdelen av plan- og bygningsloven.
Direktoratet er tilsynsmyndighet for byggevaremarkedet og har ansvar for den sentrale godkjenningsordningen for foretak med ansvarsrett. Regelverket har stor betydning for blant annet boligbyggingen og direktoratet skal ha innsikt i hvordan regelverket virker. Direktoratet har som oppgave å øke kunnskapen om byggeregler og byggesaksprosess i næringen, i kommunene og blant bolig- og byggeiere.
Vi har i dag 100 ansatte og har kontorer i Oslo og på Gjøvik. Direktoratet for byggkvalitet er underlagt Kommunal- og distriktsdepartementet.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Mariboes gate 13, 0183 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Medie- og innholdsproduksjon, PR, informasjon og kommunikasjon
- Stillingsfunksjon: Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Nøkkelord
kommunikasjonsrådgiver, sosiale medier, webinar, medier og kommunikasjon, klarspråk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 434732626
- Sist endret