Prosjektcontroller
Karmøy kommune
- Frist 11.11.2025
- Ansettelsesform Fast
Prosjektcontroller
Brenner du for å jobbe med økonomi i et tverrfaglig arbeidsmiljø? Bypakken er et bompengefinansiert samferdselsprosjekt for Karmøy kommune, Haugesund kommune og Rogaland fylkeskommune og vi har nå ledig stilling som prosjektcontroller som vil ha hovedansvaret for økonomioppfølgningen innen prosjektet.
Bypakken er et bompengefinansiert samferdselsprosjekt for Karmøy kommune, Haugesund kommune og Rogaland fylkeskommune.
Teknisk etat spiller en sentral rolle i samfunnsutviklingen og leverer tjenester som berører alle innbyggerne i kommunen. Etaten består av fire sektorer: Areal og byggesak, Vann, avløp og renovasjon, Eiendom, og Samferdsel og utemiljø. Disse sektorene samarbeider for å sikre at Karmøy er et godt sted å bo og leve.
Stillingen er plassert i teknisk stab, hvor du blir en del av et tverrfaglig team som bistår sektorene med spesialisert kompetanse innen jus, økonomi, personal og planlegging. Som prosjektcontroller vil du være del av et tverrfaglig kompetent miljø som har et felles ansvar om å komme i mål med våre prosjekter til rett kvalitet, kostnad og planlagt fremdrift. Du vil samarbeide tett med kommunens toppledelse, økonomiavdeling, vår prosjekt- og byggeledelse og øvrige støttefunksjoner. I en stab preget av samarbeid og høy faglig standard, får du være med på å utvikle løsninger som gjør en forskjell.
Arbeidsoppgaver
- Bypakken, hovedansvar for økonomisk oppfølgning av alle tilhørende underprosjekter.
- Tett samarbeid med hovedprosjektleder og øvrige prosjektledere.
- Være viktig bidragsyter i intern og ekstern økonomirapportering.
- Kostnadskontroll.
- Ansvar for å følge opp prosjekter tilhørende Bypakken i kommunens budsjettprosess.
- Være en faglig ressursperson i Bypakken i spørsmål knyttet til fagfeltene regnskap, budsjett, anleggsrutine og merverdiavgift.
- Andre økonomioppgaver innen etaten utfra behov og kapasitet.
Kvalifikasjoner
- Økonomisk utdannelse på høgskolenivå.
- Erfaring fra økonomisk oppfølgning i prosjektorganisasjon kan være en fordel.
- Gode kunnskaper i Excel.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Personlige egenskaper
- Fremoverlent og være en pådriver.
- Evne til å fremstille kompleks informasjon på en lettfattet måte.
- Strukturert og evner å kunne koordinere.
- Analytisk og løsningsfokusert.
- Kunne gi og ta imot rådgiving.
- Gode samarbeidsegenskaper.
Vi tilbyr
- Utviklende og spennende oppgaver i et svært kompetent tverrfaglig miljø.
- Svært gode faglige utviklingsmuligheter.
- Et positivt arbeidsmiljø med god delingskultur.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger.
- Generelle lønnsplasseringer ihht. Hovedtariffavtalen.
FerdigheterAI-generert
- Bokføring
- Budsjettarbeid
- Kostnadskontroll (Financial controlling)
- Ledelse (universitet)
- Merverdiavgift
- Microsoft Excel
Om arbeidsgiveren
Karmøy er regionens største kommune med mer enn 43 000 innbyggere hvor du finner et godt bo- og oppvekstmiljø, et rikt kulturliv og gode fritidstilbud. Kommunen tilbyr god kvalitet på tjenestene og vil videreutvikle seg sammen med både deg, frivilligheten og næringslivet i en bærekraftig retning.
I kommunen er det 3600 ansatte i hel- og deltidsstillinger. Vi jobber kontinuerlig for å være regionens beste arbeidsplass og skal være modig, inkluderende og åpen.
Sammen om framtidens Karmøy
- Sektor: Offentlig
- Sted: Statsråd Vinjesgate 25, 4250 Kopervik
- Bransje: Bygg og anlegg, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Controller, Prosjektledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Nøkkelord
prosjektkontroller, prosjektcontroller, prosjekt, controller, økonomi
Annonseinformasjon
- FINN-kode 433551749
- Sist endret