
Bildegalleri
Faglitteratur - lektor / pedagogikk / metode og vitenskapsteori
Til salgs
150 kr
Beskrivelse av varen
Tilstand: Pent brukt - I god stand
En rekke bøker fra studiene bachelor i pedagogikk og 5 årig master grunnskole lærer utdanning 5-10. Med engelsk og naturfag.
Bøkene er uten skader og mange er uten markeringer.
Temaene spenner over:
Forskningsmetode og vitenskapsteori
Pedagogikk og didaktikk
Læringsteori og utviklingspsykologi
Klasseledelse og profesjonsforståelse
Ungdom, sosialisering og utdanning
Fagdidaktikk (engelsk, naturfag, kjemi m.m.)
1. Forskningsmetode og vitenskapsteori
Aksel Tjora – Kvalitative forskningsmetoder i praksis
Thor Arnfinn Kleven & Finn R. Hjørdemaal – Innføring i pedagogisk forskningsmetode: En hjelp til kritisk tolking og vurdering
Tove Thagaard – Systematikk og innlevelse
Christoffersen & Johannessen – Forskningsmetode for lærerutdanningene
Peter L. Berger & Thomas Luckmann – Den samfunnsskapte virkelighet (sosiologisk teori, ofte brukt i metode og vitenskapsteori)
Herman Cappelen, Ingvild Torsen & Sebastian Watzl – Vite, være, gjøre: Exphil-lærebok med originaltekster
C. Taylor – Autentisitetens etikk
2. Didaktikk, undervisning og læreplan
Jorunn H. Midtsundstad & Ilmi Willbergh (red.) – Didaktikk
Alexander von Oettingen – Almen didaktik
Britt Ulstrup Engelsen – Skolefag i læreplanreformer 1939–2013
Karseth, Møller & Aasen (red.) – Reformtakter
Grepperud & Skrøvset – Undervisningslære
Juliet Munden – Engelsk på mellomtrinnet
Sonja M. Mork & Wenche Erlien – Språk, tekst og kommunikasjon i naturfag
Læreplanverket for Kunnskapsløftet – Grunnskolen (PEDLEX)
Vegard Kvam – Jakten på den gode skole
Kim Helsvig – Reform og rutine
Ben Williamson – Big Data in Education
3. Lærerrollen, klasseledelse og profesjon
Anders Molander & Lars Inge Terum (red.) – Profesjonsstudier
Terje Ogden – Klasseledelse
Hanne Christensen & Kirsten E. Thorsen (red.) – Jeg skal bli lærer!
Vegard Kvam – Jakten på den gode skole (også relevant her)
Inkludering og utvikling — Ertesvåg, Eng, Frønes og Kjøbli
4. Pedagogisk psykologi, utvikling og relasjoner
Anita Woolfolk – Pedagogisk psykologi
Anita Woolfolk – Educational Psychology (13th ed.)
Terje Ogden – Sosial kompetanse og problematferd blant barn og unge
Harriet Bjerrum Nielsen (red.) – Forskjeller i klassen: Nye perspektiver på kjønn, klasse og etnisitet i skolen
Gunn Imsen – Elevens verden
Barbara Rogoff – The Cultural Nature of Human Development
Inga Bostad – Å se seg spørrende omkring
5. Ungdom, sosialisering og utdanning
Olve Krange & Tormod Øia – Den nye moderniteten: ungdom, individualisering, identitet og mening
Furlong & Cartmel – Young People and Social Change
Ola Erstad & Ingrid Smette – Ungdomsskole og ungdomsliv
Line Torbjørnsen Hilt – Integrering og utdanning
Karen Littleton & Neil Mercer – Interthinking
Gert J. J. Biesta – God uddannelse i målingens tidsalder
Gert J. J. Biesta – Utdanningens vidunderlige risiko
Englund, Forsberg & Sundberg (red.) – Vad räknas som kunskap?
6. Fagdidaktikk og naturfag
Merete Hannisdal & Vivi Ringnes – Kjemi for lærere (2. utg.)
Keith Johnson, Sue Holt, Simonne Hewett & John Miller – Advanced Physics for You (Oxford)
7. Læringsteori og utvikling
Ane Qvortrup & Merete Wiberg (red.) – Læringsteori & didaktik
Vegard Kvam – Jakten på den gode skole (relevant også her)
Gert J. J. Biesta – Utdanningens vidunderlige risiko (også her)
Ole Andreas Kvamme, Tone Kvernbekk & Torill Strand (red.) – Pedagogiske fenomener (tverrtema)
8. Sosiologi og samfunnsperspektiv på utdanning
Peter L. Berger & Thomas Luckmann – Den samfunnsskapte virkelighet
Gert J. J. Biesta – God uddannelse i målingens tidsalder
Englund, Forsberg & Sundberg (red.) – Vad räknas som kunskap?
C. Taylor – Autentisitetens etikk
Inga Bostad – Å se seg spørrende omkring
Diverse / tverrfaglig
Vegard Kvam – Jakten på den gode skole (pedagogikk, profesjon og filosofi)
Harriet Bjerrum Nielsen (red.) – Forskjeller i klassen (sosiologi, psykologi, pedagogikk)
Barbara Rogoff – The Cultural Nature of Human Development (psykologi og antropologi)
Vite, være, gjøre – (filosofi og etikk, relevant for lærerprofesjonen)
Brukerprofil
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innAnnonsens metadata
Sist endret: 8.12.2025 kl. 21:17 ・ FINN-kode: 433441051