
Bildegalleri
Selvironisk bok om journalistikk - med litt alvor
Til salgs
Frakt fra 39 kr + Trygg betaling 39 kr
Trygg handel med Fiks ferdig
Varen sendes til deg, og du har 24 timer til å inspisere den før pengene overføres til selgeren.
Beskrivelse av varen
Tilstand: Pent brukt - I god stand
Det gjøres oppmerksom på at bildene bør ses på, slik at du vet at du kjøper en kassert biblioteksbok.
Det finnes voksne, velutdannede mennesker i Norge i dag som på sekundet, idet de kjeder seg, klikker seg vekk fra solide artikler om samhandlingsreformen for å spille Candy Crush i stedet. Hva skjer med mediene og medievanene våre? Den offentlige samtalen? Demokratiet? Gudene vet. Journalistene Halvor Hegtun og Sven Egil Omdal gjetter. De har skrevet en selvironisk og samtidig dypt alvorlig inn- og utsiderapport fra norsk journalistikk i en særlig forvirrende og rastløs tid. Hva er det vi som skrivere, lesere, seere, lyttere, bloggere og sosiale mediebrukere driver med, alle sammen? Hvordan kom vi egentlig hit - og hvordan skal et medie-Norge i krise komme seg videre? Helt ille går det ikke, tror forfatterne. For journalistikken er et sjarlatanfag som intet samfunn kan klare seg uten.
*Fakta om boken*
Kategori: Humor/Fakta
Språk: Bokmål. Bokmål
Antall sider: Cirka 286
Utgitt: 2016
ISBN: 9788202577327
Mål: 21 x 13 x 2,5
Vekt: 399 gram
Format: Hardcover/Biblioteksinnbundet
Se mine vurderinger for bekreftelse på at jeg er en svært seriøs og ærlig selger som følger opp alle salg, om nødvendig.
norsk journalistikk
medievaner
offentlig samtale
demokrati
mediekrise
sosiale medier
nettaviser
papiravis-nedgang
klikkjakt
journalistikkens fremtid
mediebransjen i endring
Halvor Hegtun
Sven Egil Omdal
situasjonsrapport mediene
medielandskap Norge
redaksjonell frihet
annonsesvikt
mobilbruk og nyheter
Candy Crush-metafor
digital distraksjon
sosiale plattformer
mediebrukere
blogg og vlog
presseetikk
menneskelig oppmerksomhet
medieøkonomi
allmennkringkasting
lokaljournalistikk
mediemangfold
fake news
klikktall vs kvalitet
bruk av algoritmer
teknologi og medier
smarttelefonens innvirkning
medie sosialisering
norske medier 2010-tallet
redaktørrollen
journalistrollen
utgiverstrategi
publikum som produsenter
kommentariat
nyhetsverdi
kritisk presse
pressebransje
faglitteratur om medier
bok om mediebruk
debattbok
analyse av mediehverdag
norsk samfunn og medier
medieforskning
Brukerprofil
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innAnnonsens metadata
Sist endret: 21.10.2025 kl. 15:24 ・ FINN-kode: 433251318

