Innkjøper
H&P Norway
- Frist 12.11.2025
- Ansettelsesform Engasjement
Innkjøper til offshorebransjen
Er du en innkjøper som trives med å ha kontroll på hele prosessen fra første behov til ferdig leveranse?
Har du litt teknisk forståelse og liker å jobbe tett med kollegaer på tvers av avdelinger og opp mot et stort spenn av forskjellige leverandører og spennende samarbeidspartnere?
Da kan du være den vi ser etter!
Stillingen er midlertidig (1-2 år), men med mulighet til fast ansettelse.
Vi søker en dyktig og erfaren innkjøper med relevant bakgrunn innen operasjonelt innkjøp.
Vi ser etter de som har erfaring med alle deler av innkjøps prosessen, og med fordel har forståelse for tekniske spesifikasjoner og krav.
Du vil være ansvarlig for å håndtere alt fra utarbeidelse av tekniske forespørsler, kommunikasjon med leverandører og oppfølging av ferdig leveranse til våre logistikkbaser.
I rollen som innkjøper hos oss kreves det at du evner å skape deg en god oversikt over behov, leverandører i markedet og klarer å fatte riktige beslutninger på en effektiv måte.
Det forventes at du tilegner deg kunnskap om virksomhetens kjerneverdier, og at du etterlever disse som en integrert del av din profesjonelle hverdag.
Dine hovedoppgaver:
Følge opp hele innkjøpsløpet fra behov til ferdig levert ordre
Dette innebærer sikring av leveranser innen riktig tidsramme, kostnad og kvalitet
Utarbeide og administrere tekniske forespørsler for materiell og tjenester i nært samarbeid med teknisk miljø.
Samarbeide tett med interne avdelinger for å forstå deres behov og eventuelle krav
Bidra inn til Kvalifisering av leverandører
Bidra til utarbeiding og forhandling av kontrakter med leverandører
Jobbe kontinuerlig med forbedringer både på kostnad, kvalitet og samarbeid
Hvem er du:
Du har erfaring med operasjonelt innkjøp og trives i et dynamisk miljø. Du liker struktur, er opptatt av detaljer og trives med å jobbe tett med andre, samtidig som du godt kan jobbe selvstendig når det kreves.
Du er trygg i rollen din, og liker å finne gode løsninger gjerne med litt teknisk innsikt i bakhånd.
Bachelorgrad innen teknisk, logistikk og innkjøp, økonomi og administrasjon eller andre kommersielle fag (her kan relevant erfaring kompensere for manglende utdanning).
Minimum 3 års erfaring med innkjøp, forespørsler og kontrakter
Kjennskap til leverandørmarkedet innen oljeindustrien er en fordel, men ikke et krav
God forståelse for ERP-systemer og MS Office-pakken
Personlige egenskaper vi setter pris på :
Strukturert og kvalitetsbevisst
God på samarbeid både internt og eksternt
Trygg, selvstendig og kommersielt bevisst
Kommuniserer godt på både norsk og engelsk
Fleksibel og tilpassingsvillig
Hva tilbyr vi:
Midlertidig stilling med mulighet for fast ansettelse
Et inkluderende og dynamisk arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer
Et sammensveiset team med høy arbeidsmoral og solid fagkompetanse
En kultur preget av omsorg, kunnskapsdeling og kontinuerlig læring
Konkurransedyktig lønn og gode arbeidsvilkår
Fleksibel arbeidstid
Moderne og godt utstyrte kontorer på Espehaugen i Bergen med kantine og gratis parkering
Et bredt spekter av sosiale aktiviteter
FerdigheterAI-generert
- Anskaffelser
- Avtaleforhandlinger
- ERP-systemer
- Leverandørvalg
- Logistikk
- Microsoft Office
- Tolke tekniske krav
Om arbeidsgiveren
H&P har nylig overtatt KCA Deutag, og integrasjonen er pågående.
Med over 100 års erfaring, er H&P et av verdens største og ledende bore- og ingeniørselskap. H&P har både land- og offshore baserte boreoperasjoner i mer enn 30 land, alle med høyeste fokus på sikkerhet, kvalitet og operasjonell ytelse.
H&P Norge er en meget anerkjent leverandør av bore-og ingeniørtjenester på flyttbare og faste installasjoner på norsk sokkel. Vi har over 1250 ansatte og omsetter for rundt 2 milliarder NOK. H&P har langsiktige borekontrakter som sikrer oss spennende arbeidsoppgaver. H&P er sentralt plassert på Espehaugen, like ved Bergen Lufthavn.
I H&P er folkene vår styrke. Vi leder og utvikler organisasjonen med våre kjerneverdier. Vi etterstreber en mangfoldig, rettferdig og inkluderende arbeidsplass, der våre ansatte kan være seg selv. Noen selskaper tilbyr karriereveier. Vi tilbyr en reise for livet. La oss nå langt – sammen.
- Sektor: Privat
- Sted: Espehaugen 37, 5258 Blomsterdalen
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Olje og gass
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Nøkkelord
offshorebransjen, innkjøper, logistikk
(1/3)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 432172795
- Sist endret
