Finance Officer
EFTA Court
- Frist ASAP
- Ansettelsesform Fast
Internasjonal og spennende stilling som Finance Officer til EFTA-domstolen i Luxembourg
Finance Officer
Finance Officer er ansvarlig for den daglige driften av økonomifunksjonen og rapporterer direkte til Registrar.
Ansvarsområde
Du vil være ansvarlig for EFTA-domstolens økonomistyring og kontroll. Sentrale oppgaver vil være budsjett, regnskap, kostnadskontroll, rapportering og økonomisk oppfølging samt videreutvikling av Domstolens regnskap- og rapporteringssystem. Stillingen vil også ha ansvar for flere administrative oppgaver knyttet til den daglige driften av domstolen, også innen lønns- og HR-området. Du vil arbeide sammen med dyktige kollegaer i et internasjonalt og spennende miljø i Luxembourg.
Hovedoppgaver
- Helhetlig ansvar for økonomi- og regnskapsavleggelse for EFTA-domstolen
- Utarbeide årlige budsjettforslag i tråd med Ansatteregler og forskrifter (SRR) og Finansielle regler og forskrifter (FRR)
- Være proaktiv og legge til rette for kontinuerlig forbedring av prosesser og sikre god internkontroll
- Være en pådriver for å videreutvikle en effektiv og god økonomi- og regnskapsfunksjon
- Følge opp budsjetterte utgifter og sikre at transaksjoner er i tråd med FRR
- Sørge for korrekt lønn til personalet i tråd med SRR
- Være hovedkontakt med banker, forsikringsselskaper, etc, og forhandle kontrakter med leverandører av varer og tjenester til EFTA-domstolen
- Ansvarlig for vedlikehold og oppdatering av domstolens FRR og SRR
Kvalifikasjoner
- Økonomisk utdannelse på Masternivå, med spesialisering innen økonomi og regnskap
- 5-10 års relevant arbeidserfaring
- Erfaring med utarbeidelse og oppfølging av budsjett
- Erfaring med utarbeidelse av årsregnskap
- Gode brukerferdigheter og interesse for ulike ERP- og rapporteringssystemer, samt gode Excel-kunnskaper
- Meget gode engelskkunnskaper. Engelsk er domstolens arbeidsspråk Norskkunnskaper er en fordel
- Søkere fra EFTA-landene vil bli prioritert
Personlige egenskaper
- Identifiserer seg med og fremmer EFTA-domstolens verdier
- God organisatorisk forståelse
- Relasjonsskapende og gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Høy grad av gjennomføringsevne og beslutningsdyktighet
- Strukturert og kvalitetsbevisst
Vi tilbyr
- Du vil bli en del av et internasjonalt og spennende miljø
- Du vil ha en selvstendig og sentral rolle i organisasjonen
- Du vil bli ansatt for en periode på tre år med store muligheter for forlengelse
- Svært gode betingelser. Forventet startlønn vil være mellom 132 600 EUR og 139 500 EUR. Avhengig av kandidatens livssituasjon kan også andre ytelser være aktuelle.
I forkant av ansettelse vil det kunne bli foretatt en bakgrunnssjekk for å verifisere opplysninger som fremgår av CV og tilgjengelig dokumentasjon. Bakgrunnssjekken er tilpasset stillingens karakter og gjennomføres etter samtykke fra aktuelle søkere. Nærmere informasjon vil bli gitt.
For ytterlig informasjon, kontakt Senior Advisor i Randstad Leif Thoring på tlf. +47 913 68 810 / leif.thoring@randstad.no eller Senior Advisor Robert Larsen på tlf. +47 948 78 163 / robert.larsen@randstad.no. Alle henvendelser vil bli behandlet konfidensielt
Søknadsfrist snarest.
Søknader vil bli behandlet fortløpende.
FerdigheterAI-generert
- Bokføring
- Budsjettarbeid
- Kostnadskontroll (Financial controlling)
- Microsoft Excel
- Økonomistyring
- Rapportering
- Utarbeide årsregnskap
- Sektor: Offentlig
- Sted: 1499
- Bransje: Offentlig administrasjon, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Controller, Økonomistyring og budsjettering, Regnskap
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Nøkkelord
IT og økonomi, Finansiell Kontrolling, Prosessforbedringer, Økonomi og innkjøp, Økonomiansvar
(1/2)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 430678864
- Sist endret
