Head of Insight & Effect Communication
Schibsted Media
- Frist snarest
- Ansettelsesform Fast
Leder for analyseområdet i Schibsted Marketing Services
Leder for analyseområdet i Schibsted Marketing Services
Schibsted Marketing Services er ansvarlig for salg og utvikling av konkurransedyktige annonseprodukter i Schibsted. Head of Insight & Effect Communication har et overordnet ansvar for å sikre at Schibsted har bransjeledende effektdokumentasjon knyttet til annonseinvesteringer.
Vi søker en kommersiell og erfaren leder med stor analysefaglig tyngde til å lede innsiktsavdelingen videre. Stillingen rapporterer til Director Business Development & Partnerships i SMS sin norske ledergruppe.
Rett person evner å formidle analysefaglig arbeid og innsikt på en lettfattelig måte, og trives i en hektisk hverdag med varierte og kunderettede arbeidsoppgaver.
Ansvarsområder og arbeidsoppgaver
- Ansvarlig for å lede et team av innsikt -og analyserådgivere innenfor det kommersielle forretningsområdet
- Utarbeide planer, strukturere, prioritere og lede arbeidet knyttet til effektdokumentasjon av annonsering hos Schibsted. Dette inkluderer kampanjerapporter, bransjeundersøkelser, effektstudier og trackere.
- Prioritere innsikt -og analyseinitiativer for å sikre at Schibsted har bransjeledende effektdokumentasjon
- Forhandle og forvalte avtaler med eksterne analysepartnere
- Tilrettelegge for innsikts -og analysekompetanse i SMS Salg
- Samarbeide tett med Head of Agency for å sikre effektdokumentasjon, analyser og studier inn mot byråene
- Representere Schibsted i relevante bransjefora knyttet til innsikt og analyse
- Drive innovasjon knyttet til Schibsteds effektdokumentasjon (annonse)
Faglig bakgrunn og erfaring
- Teamledelse inkludert personalansvar
- Bred kompetanse knyttet til metodikk og systemer i innsikt -og analysearbeid
- Kommunikasjons -og formidlingsevne av effektdokumentasjon
- Prosesstyring inkludert prosjektledelse av større analyseprosjekter
- Interessehåndtering internt og eksternt
- Markedsføringskompetanse og bransjekunnskap
- Høyere utdanning innen relevante fagområder
Personlige egenskaper
- Analytisk, strukturert og metodisk
- Kommersiell og forretningsmessig
- Løsningsorientert
- Høy faglig og personlig integritet
- Selvstendig og proaktiv
- Utviklingsorientert
- Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Schibsted Media tilbyr en sentral rolle i konsernets kommersielle avdeling for å sikre finansiering av det viktige samfunnsoppdraget med å bevare en fri og uavhengig presse. Stillingen gir meget gode muligheter for faglig og personlig utvikling, og anledning til å sette tydelige spor både internt og eksternt.
Henvendelser om stillingen kan rettes til vår rådgiver Jon Dissen i JP Cornerstone på mobil +47 900 37 900 eller epost jon.dissen[AT]jp-cornerstone.com.
FerdigheterAI-generert
- forhandle og administrere kontrakter og avtaler
- Kampanjerapportering
- Konsekvensanalyse
- Lede utviklingsprosesser
- Markedsundersøkelser (statistisk analyse)
- Utvikling av markedsførings- og kommunikasjonskonsepter
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
Uavhengig journalistikk – det er vårt oppdrag
Mediekonsernet Schibsted Media har noen av Nordens sterkeste mediemerkevarer i porteføljen, som VG, Aftenposten, E24, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Omni og Podme.
Hver dag bruker nesten syv millioner mennesker våre redaktørstyrte medier for å bli oppdatert, engasjert og underholdt – gjennom tekst, lyd, bilder og video. Tilliten fra brukerne våre er helt avgjørende for oss. Og for å opprettholde den tilliten, er vi opptatt av sannhet, verifiserbarhet og transparens.
Våre 2800 ansatte er basert i Oslo, Bergen, Stavanger, Stockholm, Helsinki, Krakow og Gdansk. Og vi er avhengig av dem alle for å lykkes, gjennom tett samarbeid på tvers av redaksjoner, produkt- og teknologimiljøer, og abonnement- og annonseenhetene.
Det som startet som Christian Schibsteds lille boktrykkervirksomhet i daværende Christiania (Oslo) i 1839, er i dag et av Nordens ledende medieselskaper. Vår journalistikk har opplyst folk, bygget fellesskap, avslørt maktmisbruk og styrket demokratier i nesten to århundrer. Demokratiene våre er avhengig av uavhengig journalistikk. Det er vårt oppdrag.
- Sektor: Privat
- Sted: Oslo, Norway, 0180 Oslo
- Bransje: Markedsanalyse, Markedsføring og annonsering
- Stillingsfunksjon: Analyse, Ledelse, Prosjektledelse
Annonseinformasjon
- FINN-kode 425141034
- Sist endret