Rådgiver/prosjektkoordinator for digital tjenesteutvikling og kommunikasjon
Bildende Kunstneres Hjelpefond
- Frist 21.9.2025
- Ansettelsesform Fast
Har du erfaring med digitalisering og prosjektledelse og ferdigheter i kommunikasjon?
Hvem er vi?
Bildende Kunstneres Hjelpefond (BKH) er et statlig forvaltningsorgan underlagt Kultur- og likestillingsdepartementet. Fondet er etablert for å kreve inn og forvalte midlene fra kunstavgiften – en avgift på 5 % på offentlig omsetning av originale kunstverk i Norge. BKH står for både innkreving og fordeling av avgiftsmidlene (totalt ca 40 mill i 2024), som tilbakeføres til ny produksjon av kunst gjennom stipend og tilskuddsordninger. Vi deler også ut flere store kunstpriser, og yter et vesentlig bidrag til et mangfoldig kunstliv og ny kunstproduksjon i Norge.
Stillingen
Virksomheten går inn i en spennende tid, med flere prosjekter innen digital utvikling og kommunikasjon. Vi søker derfor en selvgående, allsidig og engasjert medarbeider med kompetanse som utfyller vår lille, men effektive administrasjon. Vi holder til i trivelige, nyoppussede kontorer sentralt i Oslo med kort vei til kulturtilbud, trening og offentlig kommunikasjon.
Ansvar for videreutvikling av digitale løsninger for våre kjernefunksjoner vil være en av stillingens hovedoppgaver. Vi ønsker oss en naturlig ambisiøs kollega, som med blikk for både helhet og detaljer kan planlegge og iverksette utvikling av nye og eksisterende digitale tjenester. Er du strategisk og analytisk anlagt, vil det være en stor fordel i denne rollen.
Du vil også få ansvar for oppgaver innen kommunikasjon og synlighet eksternt. Avhengig av bakgrunn, kompetanse og interesser, vil du også kunne få ansvar for andre typer større og mindre prosjekter. I en liten administrasjon som vår, samarbeider vi tett og støtter hverandre på tvers av fagområder for å løse oppgavene. Du må med andre ord trives med varierte arbeidsoppgaver.
I denne jobben skal du legge til rette for både kunstnere og aktørene i kunstmarkedet. Din rolle er viktig fordi brukervennlighet, synlighet og tydelig kommunikasjon har stor betydning for virksomhetens tillit og omdømme blant kunstnere og avgiftspliktige. For å lykkes bør du derfor også ha god forståelse av målgruppenes ulike behov.
Arbeidsoppgavene omfatter planlegging og koordinering av:
Prosjektering og ledelse av digital tjenesteutvikling knyttet til virksomhetens nettsider. Arbeidet vil inkludere kontakt med utviklere og konsulenter samt kontroll med prosjektleveranser, framdrift og budsjett
Kommunikasjonsstrategier for å formidle mål, virksomhet og resultater
Informasjonstiltak for kunstavgiftsplikt og tilskuddsordninger
Innholdsproduksjon og vedlikehold av nettsider
Økonomistyring og rapportering for egne prosjekter
Nødvendige kvalifikasjoner
Kompetanse og erfaring innen prosjektledelse, gjerne med digitaliseringsprosjekter, anbuds- og bestillingsprosesser, programvareproduksjon og/eller plattformbygging
Erfaring med nettsideutvikling, innholdsforvaltning og grunnleggende UX/UI-forståelse
Erfaring innen strategisk kommunikasjon og innholdsproduksjon for digitale kanaler
Ønskede kvalifikasjoner
Du vil kanskje ikke kunne sjekke av for samtlige punkter på lista. Men mener du at din kompetanse dekker mange av disse punktene, ønsker vi din søknad velkommen!
Ferdigheter i grafiske verktøy som Photoshop, PowerPoint og InDesign
Høyere utdanning innen relevant fagfelt
Erfaring med budsjettstyring og rapportering
Språklig trygg og velformulert, muntlig og skriftlig
Kjennskap til offentlig forvaltning og kultursektoren
Interesse for visuell kunst og kunstmarkedet
Personlige egenskaper
Målrettet og løsningsorientert
Strukturert og selvstendig
Evne til samarbeid og relasjonsbygging
Strategisk og analytisk anlagt
Engasjement, initiativ og oppfinnsomhet
Omgjengelig og fleksibel
Vi tilbyr
Anstendig lønn og god tjenestepensjonsordning
Fleksibel arbeidstid og mulighet for delvis hjemmekontor
En meningsfull arbeidsplass hvor din innsats har stor betydning
Hyggelig og inkluderende arbeidsmiljø
Arbeidsplass i trivelig naboskap med andre kulturvirksomheter
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Brenneriveien 5, 0182 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Kunst og kultur, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Kontor og administrasjon, PR og informasjon, Prosjektledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
prosjektledelse, digital utvikling, kommunikasjon, rådgiver, offentlig forvaltning
Annonseinformasjon
- FINN-kode 425102129
- Sist endret