Seniorrådgiver/rådgiver til Grensedivisjonens fagstab
Tolletaten
- Frist 22.9.2025
- Ansettelsesform Fast
Vil du være med på å forvalte kjøretøy og materiell i Tolletaten?
Vi søker to engasjerte og løsningsorienterte medarbeidere til drift og forvaltning av Tolletatens operative materiell. Arbeidsområdet inkluderer kjøretøy, fartøy, sambandsløsninger, røntgenmateriell og annet materiell som brukes i den operative virksomheten.
Har du interesse for standardisering og utvikling innenfor fagfeltet logistikk og materiell? Da har vi kanskje stillingen for deg! Vi søker deg som er brukerorientert og som er i stand til å sette deg inn i og forstå Tolletatens bruk av materiell i operativt arbeid.
Du vil være en del av et kompetent team i fagstab, med ansvar for å fastsette nasjonale krav og faglige rammeverk for bruk av operativt materiell, samt utøve eierskapsforvaltning gjennom hele materiellets livssyklus, inkludert forvaltning, drift og vedlikehold.
Tolletatens grensedivisjon har ansvar for tollekspedisjon og fysisk kontroll av varer, transportmidler og reisende ved landets grenseoverganger. Divisjonen er organisert i syv geografiske områder, en avdeling med ansvar for operative fellesfunksjoner, en fagstab og en styringsstab.
Sentrale arbeidsoppgaver:
administrative oppgaver og generell saksbehandling, inkludert fakturahåndtering, materiellregnskap, statistikk, saksmottak, oppfølging og koordinering
behandling av forvaltningssaker, inkludert søknader, godkjenninger og skadesaker
identifisere behov og spesifisere krav ved anskaffelser
foreta avrop, følge opp og forvalte rammeavtaler og kontrakter
forvalte og videreutvikle styrende dokumenter, rutiner og prosesser
følge opp opplærings- og brukerbehov i de geografiske områdene, delta i fagnettverk, evalueringer og prosjekter innen fagområdet
en av stillingene innebærer et spesielt ansvar for saksbehandling og administrasjon knyttet til forvaltningen av etatens kjøretøy
Noe reisevirksomhet må regnes med.
Kvalifikasjonskrav:
For å jobbe hos oss må du ha:relevant mastergrad. Bachelorgrad og svært god realkompetanse, eller tollfaglig utdannelse i kombinasjon med svært god realkompetanse, kan erstatte kravet om mastergrad.
erfaring fra logistikk og/eller forvaltning av materiell
god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
generell god IT-forståelse
førerkort klasse B
Det er ønskelig med:
erfaring fra offentlig sektor og kjennskap til relevante områder
erfaring innen rådgivnings- og/eller stabsarbeid
erfaring med prosjekt- og utviklingsarbeid
Personlige egenskaper:
du er strukturert og systematisk, og tilpasser deg ulike oppgaver og finner løsninger
du er selvstendig, tar initiativ og har stor arbeidskapasitet
du har god rolleforståelse og gode samarbeidsevner
du er nysgjerrig og utviklingsorientert
Vi kan tilby deg:
et godt arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere
varierte og spennende arbeidsoppgaver
stillingene lønnes som seniorrådgiver eller rådgiver, fra kr 620 000 - 750 000, avhengig av kvalifikasjoner. For særlig godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes
pensjons-, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse
fleksibel arbeidstidsordning og mulighet for bevegelse i arbeidstiden
mulighet for noe hjemmekontor etter avtale
arbeidssted i moderne lokaler i Moss
Ønsker du nærmere informasjon om hva stillingene innebærer så ta kontakt med avdelingsdirektør Dag Jørstad, telefon 90 55 82 70.
Til deg som søker jobb i Tolletaten
Vi benytter Semac bakgrunnssjekk i forbindelse med våre ansettelser.
Du må fylle ut feltene «Utdannelse» og «Arbeidserfaring» og laste opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
I Tolletaten mener vi at mangfold og inkludering er en styrke, og vi har nulltoleranse for trakassering og diskriminering. Vi er avhengig av medarbeidere med ulik bakgrunn, kompetanse og erfaringer for å løse vårt samfunnsoppdrag. Dersom du har hull i CV-en, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg til å krysse av for dette da du kan ha rett til positiv særbehandling. Les mer om dette på arbeidsgiverportalen.
FerdigheterAI-generert
- Administrativ prosessstyring
- Administrere bilpark
- Anskaffelser
- Logistikk
- Saksbehandle søknader
- Saksbehandling fakturering
- Statistikk
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
Tolletatens samfunnsoppdrag er å sikre etterlevelse av lover og regler for grensekryssende vareførsel. Vi bidrar til at det skal være lett å gjøre rett, og ved hjelp av etterretning og ny teknologi kontrollerer vi målrettet. Vi tilbyr spennende arbeidsoppgaver i en organisasjon i endring. Etaten har i 2025 en samlet budsjettramme på 2,364 milliarder kroner og ca. 1550 ansatte.
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 2
- Sted: Elisabeth Von Hubschs Gate 6, 1534 Moss
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Kontor og administrasjon
Nøkkelord
drift, forvaltning, logistikk, struktur, administrasjon
Annonseinformasjon
- FINN-kode 424920182
- Sist endret