Sentral Innkjøper
REMA Distribusjon Norge
- Frist 21.09.2025
- Ansettelsesform Fast
Sentral Innkjøper REMA Distribusjon
Vi fortsetter utvidelsen av sentral innkjøpsavdeling i REMA Distribusjon og søker nå forsterkninger. Vi er i en omstillingsreise og ser etter en kollega som har lyst til å bidra til å optimalisere innkjøpsoppgaver gjennom systemdrift og prosesser i kontinuerlig endring. Har du lyst til å bli vår nye kollega og jobbe som sentralinnkjøper? Vi vil gjerne høre fra nettopp deg.
Som Sentral innkjøper vil du ha et operativt innkjøpsansvar for et utvalg av varer i REMA. Du vil kjøpe varer direkte til fem distribunaler og til sentrallageret vårt. Porteføljen din vil bestå av både importerte varer med lange ledetider og norske varer med korte ledetider. Som innkjøper vil du være ansvarlig for innkjøp og oppfølging av din portefølje for til enhver tid å sørge for best mulig servicegrad til butikkene i REMA 1000.
Du vil ha en sentral rolle knyttet til kommunikasjon og samhandling i hele verdikjeden. I det daglige vil du samarbeide tett med distribunaler, transport, kategori og leverandører. REMA sitt nye innkjøpssystem RELEX vil være ditt hovedverktøy.
Hovedarbeidsoppgavene dine vil være:
- Daglig innkjøp basert på behov og prognoser
- Oppfølging og korrigering av prognoser
- Fordeling og koordinering ved knapphet
- Oppfølging av varelager; nyheter, sesonger og ved utfasing av varer
- Tett oppfølging av ordrer og varetilgang for å sikre leveringspresisjon
- Kampanje- og sesongs planlegging og oppfølging
- Oppsett og vedlikehold av grunndata
- Avvikshåndtering
- Fakturahåndtering
- Reklamasjoner og returer
Vi har stor tro på at du vil trives i rollen hvis du:
- Har god forståelse for innkjøp og kan kombinere dette med systematisk og analytisk tilnærming til problemstillinger
- Du er proaktiv og er stadig på utkikk etter å avdekke muligheter til å forbedre vareflyten
- Du er trives med og er flink til å koordinere, samhandle og kommunisere med relevante aktører i verdikjeden
- Er endringsvillig og trives med system og logikk
Ønskelige Kvalifikasjoner:
- Det er et krav om høyere utdanning, gjerne innen økonomi, supply chain og/eller innkjøp/logistikk, relevant erfaring kan kompensere for manglende formell kompetanse
- God kompetanse i Excel og generelt gode IT-kunnskaper
- God fremstillingsevne både muntlig og skriftlig
Hvorfor velge oss?
- Konkurransedyktige betingelser
- Fleksibel arbeidst
I REMA er mulighetene mange for mennesker som tør å gi av seg selv, er positive og selvstendige. Vi mener at mangfold gjør oss rikere, og oppmuntrer deg til å søke, uavhengig av hvem du er. Vil du jobbe i en spennende og hektisk bransje hvor du har stor mulighet til å påvirke din egen arbeidsdag, da anbefaler vi deg å søke på denne stillingen.
Rollen rapporterer til Leder Forsyningskjede i REMA Distribusjon
FerdigheterAI-generert
- Anskaffelser
- Digitale ferdigheter
- Distribusjon av varer
- Forsyningskjedestyring
- Logistikk
- Microsoft Excel
- Prognoser
- Saksbehandling fakturering
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
Ønsker du å lese mer om vårt arbeid med miljø og samfunnsansvar;
https://www.rema.no/ansvar-i-rema-1000/
- Sektor: Privat
- Sted: 1407 Vinterbro
- Bransje: Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling, Logistikk og lager
Annonseinformasjon
- FINN-kode 424891769
- Sist endret
