Jurist - Kundebehandler
Gjensidige
- Frist 28.8.2025
- Ansettelsesform Fast
Har du lyst til å være med på å sikre økonomisk trygghet når det virkelig gjelder?
Gjensidige er et ledende nordisk forsikringsselskap som er et av de største selskapene på Oslo Børs med om lag 4600 medarbeidere i Norge, Sverige og Danmark. I Norge tilbyr vi også pensjon og sparing. Hos oss kan du være med på å sikre flere liv, mere helse og større verdier enn hos noen andre forsikringsselskaper i landet.
I Gjensidige engasjerer vi oss i kundene våre, og i bærekraftige løsninger. Fremtiden avhenger av at vi forvalter verdiene våre riktig, og vi trenger alltid flinke folk til denne viktige oppgaven. Vil du være med?
Avdeling uføre og livsforsikring behandler krav om erstatning ved arbeidsuførhet, alvorlig sykdom og dødsfall på både private forsikringer og forsikringer gjennom arbeidsgiver. Vi består i dag av 12 medarbeidere med variert bakgrunn og erfaring og trenger nå en ny person til teamet vårt. Er du vår nye kollega?
Hverdagen din som kundebehandler
Vi ser etter deg som ønsker å jobbe i en avdeling med mye faglig kompetanse og varierte arbeidsoppgaver. Som kundebehandler hos oss vil du jobbe med oppgjør av saker hvor forsikrede enten er arbeidsufør, har en alvorlig sykdom eller er død.
Stillingen krever at du må mestre juridiske problemstillinger og samtidig opprettholde en effektiv produksjon. Vi jobber med store dokumenter og du må derfor trives med å både bearbeide og sette deg inn i mye skriftlig informasjon. Du vil ha utstrakt personlig kontakt over telefon med kunder og/eller deres representanter, i tillegg til å samarbeide med andre avdelinger.
Du bør være dyktig på bruk av systemer og være nysgjerrig på digitalisering og nye arbeidsmåter. Du vil i stor grad bidra til kundenes opplevelse av selskapet, og vi legger derfor vekt på dine personlige egenskaper.
Om deg som søker
Krav til master i rettsvitenskap
Erfaring med personforsikring er en fordel
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
Evne til å jobbe effektivt og sikre god kvalitet i behandling av saker
Stor arbeidskapasitet, arbeidsglede og gode samarbeidsevner
Evne til å sette seg raskt inn i ulike problemstillinger
Du er kunde- og serviceorientert og trives godt med kundekontakt, spesielt over telefon
Gode grunner til å jobbe i Gjensidige
Vi har jobbet med å sikre liv, helse og verdier i over 200 år. En av grunnene til at vi har lyktes i så lang tid, er at vi hele tiden utvikler oss i takt med - og helst i forkant av - de stadige endringene i forsikringsbransjen og samfunnet ellers.
Gjensidige er en arbeidsgiver som bryr seg om sine ansatte og legger til rette for god personlig og faglig utvikling. Vi sørger for at du kan utvikle deg innenfor rollen du allerede har, men også bygge karrieren din ved å bevege deg på tvers av organisasjonen. Fleksibilitet og åpenhet er essensielle egenskaper for at vi skal utvikle oss. I Gjensidige er det derfor superhøyt under taket, og nulltoleranse for trangsynthet.
Vi tilbyr også:
Mulighet for å jobbe delvis fra hjemmekontor, etter avtale.
Spesielt god pensjonsordning, forsikringsordninger med behandlingsforsikring og personalrabatter, firmahytter i inn- og utland, aksjespareordning og sommertid.
Flotte kontorlokaler sentralt i Oslo sentrum. Her finner du treningsmuligheter i eget treningsstudio og gymsal, i tillegg til bedriftsidrettslag med for eksempel klatregruppe, turgruppe og fotball, kulturaktiviteter og andre sosiale grupper.
I Gjensidige ønsker vi å gjenspeile bredden av mangfoldet i samfunnet. Oppgavene er varierte, ofte langsiktige og ikke minst samfunnsviktige. Det fineste vi har er felleskapet, og den du er, er viktig for oss. Hos oss får alle like stor plass, og mangfoldet vårt beriker både oss selv og kundene våre. Gjennom å være deg selv, og få muligheten til å utvikle ditt fulle potensial, kan du utnytte evnene dine langt bedre.
Se fremover. Skap verdier. Bli en av oss.
Vi gjennomfører bakgrunnssjekk før ansettelse. For å søke på stillingen besvarer du noen spørsmål samt laster opp din CV.
Har du spørsmål til stillingen, ta kontakt med:
Henriette Borchgrevink, (+47)92214839, Henriette.Borchgrevink@gjensidige.no
Søknadsfrist: 28.08.2025
FerdigheterAI-generert
- Digitalisering
- Forbedring av produksjonsbetingelser
- Juss
- Rettssystem
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
Gjensidige er et ledende nordisk forsikringsselskap som er et av de største selskapene på Oslo Børs med om lag 4600 medarbeidere i Norge, Sverige og Danmark. I Norge tilbyr vi også pensjon og sparing. Hos oss kan du være med på å sikre flere liv, mere helse og større verdier enn hos noen andre forsikringsselskaper i landet.
- Sektor: Privat
- Sted: Schweigaards gate 21, 0191 Oslo
- Bransje: Bank, finans og forsikring, Juridiske tjenester, Konsulent og rådgivning
- Stillingsfunksjon: Jurist, Kontor og administrasjon, Saksbehandler
Nøkkelord
skadebehandler, kundebehandler, jurist, personskade, livsforsikring
(1/3)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 421844991
- Sist endret